Social media to coraz bardziej skuteczne narzędzie e-marketingu, służące do promowania marki i nawiązywania kontaktu z klientami w wirtualnym świecie. Media społecznościowe sto setki serwisów i kanałów, które można wykorzystać w różnorodny sposób. W pierwszej części naszego artykułu https://mediahealth.pl/skutecznie-wykorzystywac-social-media-marketingu-medycznym-czesc omówiliśmy zasady zastosowanie z Facebooka, YouTube oraz bloga w marketingu medycznym. W drugiej części materiału pragniemy skupić się na kolejnych serwisach social media.
Podążaj za pacjentem – Twitter
Jednym z narzędzi social media jest Twitter, czyli serwis społecznościowy umożliwiający usługę mikroblogowania. Zarejestrowany użytkownik ma możliwość tworzenia i odczytywania tzw. tweetów, czyli krótkich wiadomości tekstowych wyświetlanych na profilu autora. Za pomocą publikowanych informacji Twitter pozwala podmiotom medycznym na bezpośredni kontakt z pacjentem. Jednak każdy tweet może zawierać jedynie 140 znaków. Warto zatem pamiętać, że przekazywane wiadomości muszą być krótkie, dynamiczne i wzbogacone o odnośnik do innego serwisu, na którym odbiorca pozna szczegółowe informacje. Twitter jest rzadko wykorzystywanym narzędziem na polskim rynku medycznym, co może zwiększyć jego skuteczność w docieraniu do potencjalnych pacjentów.
Zobrazuj swoją placówkę – Instagram
Instagram to fotograficzny serwis społecznościowy oraz hosting zdjęć połączony z aplikacją o tej samej nazwie, która umożliwia publikację fotografii i filmików. Serwis może być wykorzystywany przez managerów placówek leczniczych do obrazowania wnętrza placówki, nowego sprzętu, zatrudnionych lekarzy specjalistów, wydarzeń związanych z placówką oraz innych akcji promocyjnych. Insagram wykorzystywany jest zwykle w placówkach leczniczych specjalizującymi się w medycynie estetycznej.
Regularnie informuj pacjenta – Google+
W tworzeniu kanałów social media specjalizuje się również Google Inc. twórca Google+. Serwis społecznościowy łączy w sobie usługi dostępne w Google Profile, Google Buzz oraz możliwość przeprowadzania videospotkań. Za pomocą integracji z innymi profilami umożliwia również szybkie odnajdywanie znajomych oraz publikację zdjęć. Google+ działa podobnie jak Facebook. Dzięki niemu managerowie placówki leczniczej mają okazję nawiązać kontakt z pacjentem i informować go o nowych usługach i promocjach.
Social media to doskonałe narzędzie promocyjne, które w odpowiednich rękach, używane w profesjonalny sposób może korzystnie wpłynąć na promocję placówki, umocnienie jej marki, nawiązanie kontaktu z pacjentem oraz stworzenie odpowiedniej grupy docelowej.
Tagi: agencja marketingowa, agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa, content marketing, marketing usług medycznych, Promocja placówki leczniczej, Reklama dla klinik medycznych, social media, social media dla przychodni, social media w medycynie