Jednym z najprężniej rozwijających się narzędzi e-marketingu jest social media. Media społecznościowe to nie tylko metoda przekazywania informacji, ale również sposób na zbudowanie więzi z klientem. Za ich pośrednictwem lekarze i managerowie placówek leczniczych mogą dotrzeć do pacjenta, nawiązać z nim kontakt oraz zbudować stałą relację.


Social media w marketingu medycznym

Social media umożliwiają bezpośrednie dotarcie do określonej grupy docelowej, w celu zwrócenia jej uwagi i podzielenia się swoją opinią z innymi znajomymi. Managerowie placówek medycznych wykorzystują zaangażowanie pacjentów w serwisach społecznościowych w celu zbudowania pożądanego wizerunku swojego podmiotu leczniczego. Dzieje się tak, gdyż pacjent, który interesuje się funkcjonowaniem placówki leczniczej i bierze aktywny udział w jej działaniach zwiększa wiarygodność przychodni czy szpitala wśród swoich znajomych. Okazuje się zatem, że marketing medyczny w mediach społecznościowych umożliwia zwrócenie uwagi pacjenta, wzmacnianie pozytywnego wizerunku oraz generowanie ruchu internetowego na stronie placówki. Poniżej zaprezentujemy najpopularniejsze serwisy social media wykorzystywane do promocji przez agencje marketingowe branży medycznej.


Wirtualna społeczność – Facebook

Obecnie jednym z najpopularniejszych serwisów social media w Polsce jest Faceebok. Serwis społecznościowy umożliwia tworzenie i zarządzenie stroną (fanpage) marki, firmy, przedsiębiorstwa i placówki. Działania podejmowane na Facebooku mają na celu aktywizację internautów za pośrednictwem tworzenia wpisów, publikacji zdjęć i filmów oraz odpowiedzi na komentarze i wiadomości tekstowe. Aktywne prowadzenie fanpage’a pozwala na tworzenie pozytywnego wizerunku placówki. Jednak Facebook to nie tylko posty, komentarze, zdjęcia, filmy i wiadomości, ale także profesjonalne kampanie marketingowe. Serwis społecznościowy stał się jednym z najpopularniejszych narzędzi promocyjnych, z którego korzysta coraz więcej podmiotów medycznych http://marketerplus.pl/teksty/artykuly/analiza-branzy-medycznej-na-facebooku . Dokładne informacje na temat wykorzystania Facebooka w marketingu medycznym dostępne są w naszych artykułach pt. „Jak prowadzić kanał social media w medycynie na przykładzie Facebooka” [link] oraz „Jak przygotować i zrealizować kampanię facebookową w marketingu medycznym” [link].


Filmy o tematyce medycznej – YouTube

Innym niezwykle popularnym kanałem social media jest YouTube. Serwis internetowy umożliwiający bezpłatne publikowanie, odtwarzanie strumieniowe, ocenianie oraz komentowanie amatorskich i profesjonalnych filmików. Klasyczna strategia prowadzenia działań na serwisie opiera się na tworzeniu filmów o tematyce związanej z działalnością placówki medycznej , które mają za zadanie przyciągnąć widzów czymś ciekawym i interesującym. Jednak YouTube można zastosować również w indywidualny sposób. W marketingu medycznym serwis wykorzystywany jest podczas promocji placówek leczniczych, poprzez publikowanie filmików opisujących badania, porady lekarskie, sprzęt medyczny, samą placówkę medyczną a także wywiady ze specjalistami. Filmik z udziałem profesjonalnego lekarza tłumaczącego przebieg zabiegu medycznego, to znakomite źródło wiedzy przyciągające odbiorców.


Content marketing medyczny – Blog

Jednym z bardziej istotnych i najskuteczniejszych kanałów social media jest blog. Rodzaj strony internetowej składającej się z odrębnych i uporządkowanych wpisów o charakterze dziennika sieciowego, będący także częścią strony internetowej placówki. Blog umożliwia archiwizację, kategoryzację, tagowanie oraz komentowanie opublikowanych tekstów. W marketingu medycznym blog to główne miejsce publikacji merytorycznych tekstów SEO. Za pośrednictwem stworzonych i opublikowanych artykułów specjalistycznych manager placówki medycznej może nawiązać stałą relację z pacjentem, który zainteresowany publikowanymi treściami będzie regularnie odwiedzał stronę. Artykuły napisane według wymagań SEO, to również sposób na wyższe pozycjonowanie strony podmiotu medycznego w wyszukiwarce Google.

Facebook, YouTube i Blog to trzy najpopularniejsze serwisy social media stosowane w marketingu usług medycznych. W drugiej części artykułu zaprezentujemy kolejne kanały.

Tagi: , , , , , , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/