Lekarz-specjalista to wizytówka każdej placówki leczniczej, osoba, która zwiększa jej renomę oraz utrzymuje stałych i przyciąga nowych pacjentów. Jednak profesjonaliści znający swoją wartość pragną współpracować wyłącznie z najlepszymi. Gdy czują się niedoceniani zaczynają myśleć o zmianie pracodawcy. W poniższym artykule poradzimy jak pozyskać i utrzymać lekarza-specjalistę w placówce leczniczej.
Jak dotrzeć do dobrego lekarza?
Tradycyjna metoda poszukiwania lekarz bazuje zwykle na publikacji informacji o ofercie pracy na stronie placówki i etapowym zbieraniu CV. Jednak takie działania rzadko przynoszą pożądane efekt, ze względu na swój pasywny charakter. Chcąc dotrzeć do najlepszych lekarzy manager placówki powinien zastosować bardziej aktywny sposób działania.
Poszukiwanie pożądanego specjalisty należy rozpocząć od publikacji oferty pracy na płatnych i bezpłatnych serwisach z ogłoszeniami o pracę oraz portalach medycznych. Informację o rekrutacji warto również umieścić na portalach prowadzonych przez Urząd Miasta, Gazecie Lekarskiej oraz czasopismach medycznych. Działania te umożliwią dotarcie do osób, które regularnie przeglądaj serwisy medyczne zastanawiając się nad zmianą pracodawcy.
Skuteczną metodą jest również nawiązanie współpracy z agencją pracy specjalizującą się w poszukiwaniu personelu medycznego. Firmy te posiadają obszerne bazy danych zarejestrowanych lekarzy i wiedzą, którzy specjaliści aktualnie poszukują pracy. Dzięki temu agencja może doradzić managerowi placówki, z którym lekarzem warto się skontaktować.
Zdarza się również, że lekarze samodzielnie publikują na portalach branżowych informacje na temat wykonywanej specjalizacji, posiadanych umiejętności oraz przeprowadzanych badaniach. Informacje te dostępne są na serwisach branżowych typu znanylekarz.pl bądź madserwis.pl, a także społecznościowych typu pl.linkedin.com.
Wykorzystując taką wiedzę podmiot medyczny może bezpośrednio dotrzeć do poszukiwanego specjalisty i zaoferować mu pracę. Istnieje wiele sposobów na dotarcie i pozyskanie dobrego lekarza, jednak częstym problemem jest jego utrzymanie w placówce leczniczej.
Jak utrzymać dobrego lekarza w placówce leczniczej?
Profesjonalna placówka to nie tylko oferta i sprzęt, to także, jeśli nie przede wszystkim wykwalifikowany zespół. Możliwość wzajemnej współpracy, a dzięki temu wymiana doświadczeń, rozwój i edukacja to ważna motywacja i warunek współpracy.
Niestety istnieją placówki lecznicze wykorzystujące działania oparte na archaicznych systemach, które nie spełniają współczesnych wymogów rynku medycznego. Jest to widoczne w podejściu do profesjonalnej kadry oraz sposobie dotarcia do pacjenta. Lekarz-specjalista musi wiedzieć, że współpracuje z fachowcami, ludźmi którzy doceniają jego wiedzę, umiejętności i doświadczenie. Sekret tkwi także w sposobie zarządzania marketingiem medycznym. Profesjonalna strona internetowa, rozwinięte narzędzia social media, internetowe akcje promocyjnej, publikacja artykułów specjalistycznych i nawiązanie stałego kontaktu z pacjentami, to podstawowe elementy świadczące o prawidłowym zarządzaniu marketingiem medycznym.
Warto zatem pamiętać, że lekarza-specjalistę można utrzymać nie tylko za sprawą wyższej pensji. Organizacja szkoleń, podnoszenie kwalifikacji, trudniejsze zadania, a także profesjonalne kierowanie placówką, to narzędzia umożliwiające utrzymanie profesjonalnego lekarza w placówce.
Tagi: agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa dla branży medycznej, jak pozyskać lekarza, jak utrzymać lekarza w przychodni, marketing w służbie zdrowia, Reklama dla klinik medycznych