Messenger jest obecnie najpopularniejszym komunikatorem na świecie – korzysta z niego ponad miliard osób. W zeszłym roku Facebook wprowadził nową formę promocji skierowaną do reklamodawców – możliwość tworzenia reklam skierowanych bezpośrednio do Messengera. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm przeprowadza kampanie reklamowe właśnie za jego pośrednictwem. Aplikacja funkcjonuje jako osobna, niezależna usługa i cieszy się coraz większym zainteresowaniem marek.
Okazuje się, że jeszcze do niedawna niepozorny komunikator służący Użytkownikom wyłącznie do prywatnych rozmów, staje się coraz popularniejszym miejscem reklamowym, którego potencjał warto wykorzystać do promocji placówki medycznej. W dzisiejszym wpisie wyjaśniamy, w jaki sposób „zareklamować się” w Messengerze oraz z jakich formatów możemy skorzystać podczas przygotowywania kampanii.
Z jakich rodzajów reklam w Messengerze mogą skorzystać placówki medyczne?
- Reklamy placówki medycznej w Messengerze
- Reklamy, które przekierowują do Messengera
- Tworzenie wiadomości sponsorowanych do Pacjentów
Dzięki temu, że Facebook umożliwia tworzenie aż 3 różnych rodzajów reklam za pośrednictwem Messengera, placówki medyczne mogą wybrać spośród nich te najodpowiedniejsze do danej kampanii reklamowej lub najbardziej lubiane przez grupę docelową Pacjentów.
Warto również pamiętać, że sektor służby zdrowia ograniczony jest normami prawnymi, które warunkują zakres i formę promocji prowadzanych usług. Więcej na ten temat przeczytacie we wpisie „W jaki sposób może reklamować się przychodnia lekarska?”
Reklamy placówki medycznej w Messengerze
Reklamy w Messengerze są wyświetlane Użytkownikom pomiędzy konwersacjami na stronie głównej Messengera. Dla wielu osób może to oznaczać zbyt duże „wchodzenie z butami” w ich prywatną strefę, dlatego ważne jest w tym przypadku poczucie taktu i nieprzekraczanie cienkiej granicy nachalności. Ci, którym to się uda mogą liczyć na poszerzenie grona potencjalnych Pacjentów oraz wzrost zainteresowania prowadzonymi konsultacjami i wykonywanymi zabiegami w placówce medycznej.
Reklamy placówki medycznej, które przekierowują do Messengera
Każda przychodnia lekarska powinna dążyć do częstego i bezpośredniego kontaktu z Pacjentami. W tym przypadku możliwość konwersacji jest niezwykle istotna i wpływa na realny wzrost zysków. Aby wzmocnić wzajemne relacje z Pacjentami warto skorzystać z reklam przekierowujących do Messengera. Warto również pamiętać, że posiadając skonfigurowanego pod daną kampanię bota, unikniemy zwłoki podczas odpowiadania na wiadomości od Użytkowników. A nie ma przecież nic gorszego, niż poczucie u Pacjenta, że jest ignorowany przez placówkę medyczną.
Jaki jest cel tego rodzaju reklam? Przede wszystkim mają one zwiększać konwersję, a więc skutkować umówieniem się na konsultację lekarską lub wybrany zabieg w przychodni, a także napędzać ruch na stronie internetowej. Przygotowana reklama wyświetli się Użytkownikom Facebooka w aktualnościach, po kliknięciu w CTA (call to action) zostaną oni „przeniesieni” do okna w Messengerze. Dodatkowo możemy ustawić zautomatyzowaną formę konwersacji z Pacjentami (pytania i sugerowane odpowiedzi).
Tworzenie wiadomości sponsorowanych do Pacjentów
Ostatnią formą reklamy w Messengerze są wiadomości sponsorowane. I tutaj ważna uwaga – można je wysyłać jedynie do Użytkowników, z którymi już mamy rozpoczętą konwersację, czyli do osób, którzy wysłali do nas co najmniej jedną wiadomość prywatną.
Podczas tworzenia wiadomości sponsorowanych warto zadbać o to, aby ich treść była możliwie jak najbardziej uniwersalna, trafią one bowiem do wszystkich Użytkowników – stałych Pacjentów, osób dopiero zainteresowanych skorzystaniem z usług placówki medycznej, a także tych jeszcze niezdecydowanych. Wiadomości sponsorowane to znakomite narzędzie do poinformowania o promocyjnych cenach zabiegów i usług, zakupie nowoczesnego sprzętu czy powiększeniu kadry lekarskiej o nowych specjalistów.
Większość ludzi nie wyobraża sobie życia bez codziennego surfowania po Internecie. Dlaczego więc nie wykorzystać tego faktu do wsparcia reklamowego placówki medycznej? Decydując się na przeprowadzenie kampanii promocyjnej za pośrednictwem Messengera mamy możliwość dotarcia do nowego grona potencjalnych Pacjentów. Messenger stanowi bowiem samodzielną aplikację, z której można korzystać nie posiadając konta na Facebooku. Tkwiący w tym potencjał jest szansą na rozwój dla przychodni lekarskich.
Do współpracy przy prowadzeniu kampanii za pośrednictwem Messengera warto zaangażować wyspecjalizowaną agencję reklamową branży medycznej, która zatroszczy się o jej profesjonalną realizację i zagwarantuje realne osiągnięcie zamierzonych celów. Więcej na temat zalet takiej współpracy znajdziecie we wpisie: „Social media – prowadzenie kanałów społecznościowych”
Tagi: kampania w social media, marketing dla przychodni, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, Promocja placówki leczniczej, promocja w internecie, reklama dla branży medycznej, Reklama dla klinik medycznych, reklama dla usług medycznych, social media, social media w medycynie