Choć serwis www jest dziś standardem działania każdej niemal firmy, to nie jest to jedyne narzędzie jej promocji. Dziś rynek oferuje wiele metod umożliwiających pozyskanie nowych pacjentów i w poniższym artykule omówimy kilka najważniejszych.

Współczesne rozwiązania e-marketingu medycznego
Według art. 14 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, treść i forma informacji wykorzystywana przez podmiot medyczny nie może mieć cech reklamy, a placówka lecznicza nie może wykorzystywać tradycyjnych technik reklamowych do promocji swoich usług. Korzystanie z narzędzi z zakresu marketingu medycznego wymaga zatem wiedzy prawnej, dzięki której działalność promocyjna nie będzie naruszać ustawy oraz Kodeksu Etyki Lekarskiej.

Skuteczny marketing medyczny
Wśród najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingu usług medycznych są teksty SEO, Google AdWords, Social Media oraz serwisy geolokalizacyjne.

1. Medyczne teksty SEO
SEO to forma optymalizacji strony www dla wyszukiwarek internetowych, mającej na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych przeglądarki Google. Jest to możliwe, dzięki tekstom bogatym we frazy i słowa kluczowe niezbędne do prowadzenia kampanii promocyjnej w sieci.
SEO opiera się głównie na umiejętnościach copywriterskich i redaktorskich pracowników agencji marketingowych branży medycznej. Korzystniejszą optymalizację strony podmiotu medycznego można osiągnąć poprzez wprowadzenie fraz kluczowych w opisie badań, terapii, poradni, zabiegów, urządzeń, profili lekarzy, artykułach eksperckich, aktualnościach oraz innych tekstach opublikowanych na stronie placówki. Dzieje się tak, gdyż Google ceni sobie rozbudowane strony pełne oryginalnych tekstów bogatych w słowa kluczowe. Teksty SEO to również jeden z elementów content marketingu medycznego o którym często pisaliśmy.

2. Google AdWords
Google AdWords to system reklamowy stworzony przez Google pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce. System opiera się na wyborze słów kluczowych poprzez, które pacjenci poszukują określonych usług w przeglądarce Google.
Zakładając konto na Google AdWrods nasi specjaliści wybierają określone frazy kluczowe, poprzez które podmiot medyczny chce dotrzeć do potencjalnego pacjenta. Po dokonaniu wyboru określonych słów kluczowych i rozpoczęciu kampanii reklamowej Google ustawia stronę placówki medycznej, jako link sponsorowany zajmujący czołowe miejsce w wyszukiwarce Google. Link sponsorowany umożliwia łatwiejsze dotarcie do potencjalnych pacjentów poszukujących usług medycznych w Internecie. Zaletą kampanii promocyjnej Google AdWords jest stała kontrola nad doborem słów kluczowych oraz możliwość analizy efektywności kampanii na podstawie raportów zaczerpniętych z Google AdWords i Google Analitycys.

3. Social media w medycynie
Social media to narzędzia stworzone do interakcji i komunikacji w wirtualnym świecie, do których zalicza się Facebook, Instagram, YouTube, a ponadto fora internetowe, serwisy tematyczne oraz blogi. Media społecznościowe wykorzystywane są w marketingu usług medycznych głównie do nawiązania stałego kontaktu z pacjentem oraz wypromowania określonych usług, poradni i zabiegów oferowanych przez placówkę medyczną w postaci relacji, wideo-konslutacji czy zdjęć.

4. Serwisy geolokalizacyjne
Serwisy geolokalizacyjne to grupa powiązanych ze sobą stron internetowych pełniących rolę wirtualnej mapki, na której opublikowana jest nazwa i adres przedsiębiorstwa, w tym placówek leczniczych, zarejestrowanych na serwisie.
Marketing usług medycznych jest bogaty w skuteczne metody dotarcia do potencjalnego pacjenta. SEO, Google AdWords, Social Media i serwisy geolokalizacyjne odpowiednio wykorzystane mogą skutecznie wypromować placówkę medyczną oraz dotrzeć do nowych pacjentów. Pełne zrozumienie skuteczności wymienionych narzędzi wymaga dokładnej analizy, którą dokonujemy podczas darmowych szkoleń z marketingu medycznego, a jaką naszkicujemy w kolejnych artykułach.

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/