Choć serwis www jest dziś standardem działania każdej niemal firmy, to nie jest to jedyne narzędzie jej promocji. Dziś rynek oferuje wiele metod umożliwiających pozyskanie nowych pacjentów i w poniższym artykule omówimy kilka najważniejszych.
Współczesne rozwiązania e-marketingu medycznego
Według art. 14 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, treść i forma informacji wykorzystywana przez podmiot medyczny nie może mieć cech reklamy, a placówka lecznicza nie może wykorzystywać tradycyjnych technik reklamowych do promocji swoich usług. Korzystanie z narzędzi z zakresu marketingu medycznego wymaga zatem wiedzy prawnej, dzięki której działalność promocyjna nie będzie naruszać ustawy oraz Kodeksu Etyki Lekarskiej.
Skuteczny marketing medyczny
Wśród najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingu usług medycznych są teksty SEO, Google AdWords, Social Media oraz serwisy geolokalizacyjne.
1. Medyczne teksty SEO
SEO to forma optymalizacji strony www dla wyszukiwarek internetowych, mającej na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych przeglądarki Google. Jest to możliwe, dzięki tekstom bogatym we frazy i słowa kluczowe niezbędne do prowadzenia kampanii promocyjnej w sieci.
SEO opiera się głównie na umiejętnościach copywriterskich i redaktorskich pracowników agencji marketingowych branży medycznej. Korzystniejszą optymalizację strony podmiotu medycznego można osiągnąć poprzez wprowadzenie fraz kluczowych w opisie badań, terapii, poradni, zabiegów, urządzeń, profili lekarzy, artykułach eksperckich, aktualnościach oraz innych tekstach opublikowanych na stronie placówki. Dzieje się tak, gdyż Google ceni sobie rozbudowane strony pełne oryginalnych tekstów bogatych w słowa kluczowe. Teksty SEO to również jeden z elementów content marketingu medycznego o którym często pisaliśmy.
2. Google AdWords
Google AdWords to system reklamowy stworzony przez Google pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce. System opiera się na wyborze słów kluczowych poprzez, które pacjenci poszukują określonych usług w przeglądarce Google.
Zakładając konto na Google AdWrods nasi specjaliści wybierają określone frazy kluczowe, poprzez które podmiot medyczny chce dotrzeć do potencjalnego pacjenta. Po dokonaniu wyboru określonych słów kluczowych i rozpoczęciu kampanii reklamowej Google ustawia stronę placówki medycznej, jako link sponsorowany zajmujący czołowe miejsce w wyszukiwarce Google. Link sponsorowany umożliwia łatwiejsze dotarcie do potencjalnych pacjentów poszukujących usług medycznych w Internecie. Zaletą kampanii promocyjnej Google AdWords jest stała kontrola nad doborem słów kluczowych oraz możliwość analizy efektywności kampanii na podstawie raportów zaczerpniętych z Google AdWords i Google Analitycys.
3. Social media w medycynie
Social media to narzędzia stworzone do interakcji i komunikacji w wirtualnym świecie, do których zalicza się Facebook, Instagram, YouTube, a ponadto fora internetowe, serwisy tematyczne oraz blogi. Media społecznościowe wykorzystywane są w marketingu usług medycznych głównie do nawiązania stałego kontaktu z pacjentem oraz wypromowania określonych usług, poradni i zabiegów oferowanych przez placówkę medyczną w postaci relacji, wideo-konslutacji czy zdjęć.
4. Serwisy geolokalizacyjne
Serwisy geolokalizacyjne to grupa powiązanych ze sobą stron internetowych pełniących rolę wirtualnej mapki, na której opublikowana jest nazwa i adres przedsiębiorstwa, w tym placówek leczniczych, zarejestrowanych na serwisie.
Marketing usług medycznych jest bogaty w skuteczne metody dotarcia do potencjalnego pacjenta. SEO, Google AdWords, Social Media i serwisy geolokalizacyjne odpowiednio wykorzystane mogą skutecznie wypromować placówkę medyczną oraz dotrzeć do nowych pacjentów. Pełne zrozumienie skuteczności wymienionych narzędzi wymaga dokładnej analizy, którą dokonujemy podczas darmowych szkoleń z marketingu medycznego, a jaką naszkicujemy w kolejnych artykułach.
Tagi: agencja marketingowa, agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa, agencja reklamowa dla branży medycznej, branża medyczna, content marketing, content marketing medyczny, darmowe szkolenia z marketingu placówek medycznych, Google Adwords w marketingu usług medycznych, marketing treści, marketing usług medycznych, promocja w internecie, reklama dla branży medycznej, Reklama dla klinik medycznych, reklama dla usług medycznych, SEO w marketingu medycznym, serwis medyczny, serwisy geolokalizacyjne, serwisy medyczne, social media, social media w medycynie, Ustawa o działalności leczniczej