SEM – Search Engine Marketing – to działania marketingowe, których celem jest promowanie firmy w sieci poprzez budowanie jej dobrej widoczności w wyszukiwarce Google. Z działań SEM powinny korzystać wszystkie firmy, którym zależy na docieraniu ze swoją ofertą do jak najszerszego grona internautów. Dotyczy to oczywiście również placówek ochrony zdrowia.
SEM to skrót od angielskiego Search Enigne Marketing i oznacza dosłownie „marketing w wyszukiwarce”. Są to więc działania promocyjne, których celem jest podniesienie pozycji danego serwisu w wynikach wyszukiwania przy użyciu odpowiednich słów lub fraz kluczowych, wpisywanych w wyszukiwarkę przez internautów szukających konkretnych informacji.
Działania SEM obejmować mogą różne działania: kampanie AdWords, kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie czy optymalizację zawartości stron internetowych. Widać więc, że SEM jest dziedziną o wiele szerszą niż SEO (o tym jakie znaczenie ma SEO dla branży medycznej pisaliśmy tutaj -> https://mediahealth.pl/seo-w-branzy-medycznej-dlaczego-jest-niezbedne/) – tak naprawdę do SEO jest częścią działań SEM, choć niektórzy nieprawidłowo używają tych dwóch pojęć naprzemiennie.
Głównym celem działań SEM jest skierowanie jak największego ruchu na konkretne witryny – albo przez działania SEO albo poprzez wykupowanie miejsc, w których zamieszczone są reklamy danego serwisu. Co ważne, SEM ukierunkowane jest na użytkowników Google’a (rzadziej innych internetowych wyszukiwarek) – jeśli któryś z nich odwiedza stronę z listy wyszukiwania albo klika na baner reklamowy, znaczenie wyświetlanych stron i reklam wzrasta, co z kolei sprawia, że ruch wygenerowany przez działania SEM jest bardziej wartościowy niż ten powstający z innych źródeł.
SEM w branży medycznej – jakie korzyści?
Działania SEM w branży medycznej zapewniają takie same korzyści, jak w przypadku wszystkich innych przedsiębiorstw. W dobie rosnącej konkurencji wśród placówek ochrony zdrowia, zwłaszcza z sektora prywatnego, bardzo ważne jest, by strona internetowa gabinetu, przychodni czy szpitala była dobrze widoczna dla użytkowników wyszukiwarki. Dzięki temu zwiększa się ruch na witrynie, buduje się pozytywny wizerunek lekarza czy przychodni, a przede wszystkim – zwiększają się szanse na to, że internauta szukający miejsca, w którym będzie mógł skorzystać z konsultacji ze specjalistą, badania czy zabiegu (a statystyki nie pozostawiają złudzeń – informacji takich coraz częściej szukamy w sieci), zdecyduje się na usługi właśnie tej konkretnej placówki.
Co ważne, działania SEM przynoszą bardzo szybkie efekty. Linki sponsorowane pojawiają się najwyżej na liście wyników wyszukiwania Google’a – nie trzeba tu bazować na działaniach długofalowych, jakie obejmuje SEO. Bardzo istotna jest także możliwość targetowania reklam Google AdWords – kupując płatny link otrzymuje się możliwość określenia grupy docelowej, której ma się wyświetlić reklama (np. tym osobom, które wpisały w wyszukiwarkę daną frazę). Dzięki temu zwiększa się prawdopodobieństwo, że internauta klikający w link ostatecznie skorzysta z usług danej placówki.
Dopasowane do indywidualnych potrzeb działania SEM dla placówek ochrony zdrowia oferujemy w Mediahealth! Pomogliśmy wielu przychodniom, klinikom i szpitalom zbudować stabilną pozycję w wynikach wyszukiwania Google, co wprost przełożyło się na liczbę pacjentów i osiągane przychody. Potrzebujesz tego typu pomocy? Zadzwoń lub napisz do nas -> https://mediahealth.pl/kontakt/. Nasi specjaliści pozostają do Twojej dyspozycji!