SEO w branży medycznej – dlaczego jest niezbędne?

SEO w branży medycznej – dlaczego jest niezbędne?

18 lipca 2019

SEO – czyli Search Engine Optimalization – to optymalizacja zawartości strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe, głównie Google. Jest to działanie niezbędne właściwie we wszystkich branżach biznesu, również w branży medycznej. Nie bez przyczyny mówi się w końcu, że jeśli Twojej firmy nie ma w Google, to… nie istnieje.

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym w ogóle jest SEO. Otóż są to działania, które mają na celu doprowadzenie do tego, by dana strona internetowa znajdowała się jak najwyższej w wynikach wyszukiwania Google, najlepiej w top 10. Dlaczego jest to takie ważne? Otóż badania pokazują, że ponad 95% wyszukujących czegoś internautów przegląda tylko pierwszą stronę z wynikami, kolejne – zaledwie 5%. Bycie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania daje olbrzymie szanse na zwiększenie ruchu na stronie, a w konsekwencji – rozpowszechnienie świadomości marki, budowanie pozytywnego wizerunku, a przede wszystkim wzrost sprzedaży.
To, jakie kryteria stosuje Google segregując strony pod kątem zapytań internautów, nie jest do końca jasne. Według specjalistów, na pozycje w SERP-ach (Search Engine Result Page – strona wyników wyszukiwania) ma wpływ około 200 różnych czynników, przy czym Google na pewno cały czas je modyfikuje oraz unowocześnia. Tak naprawdę decyzje podejmowane przez inżynierów Google’a mogą z dnia na dzień wywrócić całe działania SEO do góry nogami – tak było np. kilka lat temu, kiedy zdecydowano, że bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na widoczność strony w wynikach wyszukiwania będzie to, czy dana witryna ma wersję mobilną.

Na podstawie wielu lat obserwacji oraz działań SEO można jednak z całą stanowczością stwierdzić, że wśród czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie strony znajduje się:
• ilość i jakość treści na stronie,
• odpowiedni układ graficzny treści,
• nasycenie treści słowami kluczowymi,
• częstotliwość aktualizowania strony,
• architektura strony,
• sposób nawigacji na stronie,
• szybkość witryny,
• responsywność strony,
• umiejętne stosowanie reklam,
• ilość linków prowadzących do strony z innych serwisów.
Wszystkie te czynniki można modyfikować w taki sposób, by strona była jak najwyżej oceniana przez Google, a w efekcie – znajdowała się jak najwyższej w wynikach wyszukiwania. W tym m.in. specjalizujemy się w Mediahealth 😊

SEO dla gabinetów, przychodni i klinik

Współcześnie w zasadzie każda większa przychodnia czy klinika ma swoją stronę internetową, dzięki której pacjent może dowiedzieć się o ofercie danej placówki. Zanim jednak zapozna się z zawartymi w witrynie informacjami, musi do niej jakoś trafić. Tu dochodzimy do znaczenia SEO dla branży medycznej – jeśli pacjent z Poznania szuka w swoim mieście kardiologa, najprawdopodobniej wpisze w wyszukiwarkę hasło „kardiolog Poznań”. Jeżeli dana placówka będzie odpowiednio wypozycjonowana na tę właśnie frazę, jej strona wyświetli się w top 10, pacjent na nią wejdzie, zapozna się z ofertą i być może umówi się na wizytę. A to już konkretne zyski dla placówki.
Na potwierdzenie podamy jeszcze kilka twardych danych. Według sondażu przeprowadzonego przez IBRiS dla Fundacji Orange, ponad 20 mln Polaków co najmniej raz szukało lekarza online. Najbardziej informacjami o usługach medycznych i lekarzach są zainteresowani w sieci pacjenci z grupy 30-34 lata, ale coraz częściej lekarzy przez Internet szukają także osoby 45+. Nasze społeczeństwo otwiera się na Internet, cały czas – także wśród starszych – rośnie świadomość nowoczesnych technologii. Jak więc widać, placówka medyczna musi być obecna w Internecie, i to obecna nie byle jak, ale zgodnie z zasadami, które pozwolą osiągnąć jej wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Chcesz wiedzieć, jak wykorzystać SEO w marketingu Twojej placówki? Zastanawiasz się, jak poprawić widoczność strony przychodni w wynikach wyszukiwania? W Mediahealth pomożemy Ci w tym! Zadzwoń lub napisz do nas i przedstaw swoje problemy, oczekiwania, pomysły – nasi specjaliści pozostają do Twojej dyspozycji -> https://mediahealth.pl/kontakt/.

Tagi: , , ,

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

Zostaw numer
oddzwonimy!