Internet daje placówkom medycznym wiele narzędzi do informowania o ich działalności, budowania wizerunku oraz docierania do potencjalnych pacjentów. Jednym z nich jest Google AdWords, czyli system reklamowy firmy Google. Jakie funkcjonalności ma Google AdWords? W jaki sposób pozwala reklamować się placówkom medycznym? W jaki sposób stworzyć skuteczną kampanię AdWords? Podpowiadamy!

Google AdWords to system reklamowy koncernu Google, który pozwala na wyświetlanie reklam w formie tekstowej, graficznej albo video. Reklamy te mogą być wyświetlane nie tylko w rozmaitych przestrzeniach wyszukiwarki, ale również w poczcie Gmail, w różnego rodzaju witrynach partnerskich Google’a oraz w serwisie społecznościowym YouTube.

Najważniejszą cechą systemu Google AdWords jest to, że – w odróżnieniu od innych platform i narzędzi reklamowych – działa on w modelu pay-perc-click. Co to oznacza dla reklamodawcy? Że płaci nie za wyświetlenie reklamy określonej liczbie internautów, ale za kliknięcie w nią. Co więcej, Google umożliwia reklamodawcom bardzo precyzyjne ustalenie założeń kampanii, tak aby reklamy trafiały do najbardziej pożądanych użytkowników.

Jak działa Google AdWords w praktyce?

Jeśli internauta szuka w sieci informacji odnośnie konkretnego specjalisty czy badania, wpisuje w wyszukiwarkę Google określone hasło. Dla przykładu – szukając w Poznaniu dermatologa wpisuje w wyszukiwarkę frazę „dermatolog Poznań”, „dobry dermatolog Poznań”, „poradnia dermatologiczna w Poznaniu” itp. – po chwili wyświetlają mu się linki do odpowiadających jego wyszukiwaniu placówek. Jak wynika z wielu przeprowadzonych badań, użytkownicy najchętniej klikają w te linki, które znajdują się na samej górze pierwszej strony wyszukiwania. Dlatego reklamy Google AdWords w formie linków umieszczone są właśnie w tym miejscu, co znacznie zwiększa szanse na kliknięcie przez internautę.

Google AdWords – zalety dla branży medycznej

Kampanie AdWords niosą ze sobą wiele korzyści dla placówek ochrony zdrowia. Jakie konkretnie funkcje są szczególnie przydatne w branży medycznej?

  • Google AdWords daje reklamodawcom możliwość personalizowania wyświetlanych reklam. W zależności od indywidualnych potrzeb, mogą być one kierowane jedynie do mieszkańców danej dzielnicy, miasta czy powiatu – w przypadku placówek medycznych, które w wielu przypadkach działają lokalnie i są ukierunkowane na pozyskiwanie lokalnych, stałych pacjentów, jest to bardzo istotne.
  • W Google AdWords można ustalić, że reklama pojawia się w wyszukiwarce lub innych miejscach tylko w godzinach funkcjonowania placówki. Dzięki temu można uniknąć sytuacji, że pacjent widzi reklamę zawierającą np. numer telefonu, próbuje dzwonić do przychodni i umówić się na wizytę, ale odbywa się to poza godzinami jej pracy, w związku z czym nikt nie odbiera telefonu.
  • Reklamy w formie linków sponsorowanych mogą zawierać dodatkowe informacje dotyczące placówki – są to tzw. rozszerzenia. W zależności od decyzji reklamodawcy, internaucie może wyświetlić się np. numer telefonu placówki, jej adres czy ujęty w kilku kluczowych słowach zakres usług. Użytkownik widzi te informacje przed kliknięciem w link – jeśli po zapoznaniu się z nimi klika w niego oznacza to, że jest realnie zainteresowany ofertą.
  • Kampanie AdWords są ogólnie proste w skonfigurowaniu, a dodatkowo ich efekty są widoczne właściwie od razu. Jeśli placówce zależy np. na wypromowaniu konsultacji z nowo zatrudnionym specjalistą czy czasowej promocji danego badania lub zabiegu, jest to najlepsza forma reklamy w Internecie.

Najważniejsze zasady dobrej kampanii AdWords dla placówki medycznej

Planując kampanię AdWords dla placówki medycznej warto trzymać się kilku podstawowych zasad, dzięki którym będą cechować się wysoką efektywnością.

  1. Wybór odpowiednich fraz kluczowych – czyli haseł, poprzez które internauci szukają danych usług/badań/konsultacji w sieci. Dobrać je można np. przez znajdujące się w systemie AdWords narzędzie propozycji fraz kluczowych.
  2. Wybór obszaru kampanii – zarówno pod względem lokalizacji, jak i grupy odbiorców. Jeśli placówka działa w Łodzi, reklama powinna wyświetlać się jej mieszkańcom, a nie np. osobom zamieszkującym Poznań. Jeśli reklama dotyczy konsultacji ginekologicznych, powinna wyświetlać się kobietom, nie mężczyznom itd.
  3. Dobra treść reklamy – reklamy w ramach kampanii Google AdWords muszą być dość krótkie, co jednak nie oznacza, że nie mogą być sugestywne czy przyciągające uwagę. Dobry copywriting jest w tym wypadku koniecznością.
  4. Wybór strony docelowej – każdy link sponsorowany będący reklamą musi prowadzić do docelowej podstrony, na której internauta znajdzie informacje dotyczące interesującej go usługi. Warto, by był na niej umieszczony np. formularz kontaktowy albo numer telefonu do placówki.

W MediaHealth specjalizujemy się w planowaniu i realizacji kampanii AdWords dla podmiotów medycznych. Jeśli chcesz wdrożyć tego typu działania marketingowe w swojej placówce, skontaktuj się z nami -> https://mediahealth.pl/kontakt/. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Tagi: , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/