Nawet najlepiej zarządzana jednostka nie jest wolna od wad – każda z nich narażona jest na pewne ryzyka. Aby jak najszybciej wychwycić nieprawidłowości, przeprowadza się zewnętrzny audyt przedsiębiorstwa. Na podstawie zgromadzonych wyników podejmuje się działania naprawcze i consultingowe. Jaka jest rola tych dwóch procesów i dlaczego audyt oraz consulting są niezbędne w biznesie?

 

Audyt i consulting – co stanowi o ich skuteczności?

Na rynku MŚP panuje przekonanie, że audyt i consulting to działania przeznaczone wyłącznie dla dużych podmiotów. Globalne korporacje z kolei często wychodzą z założenia, że ich wewnętrzny dział controllingu poradzi sobie z tym zadaniem lepiej, niż zewnętrzne podmioty. Kłopotliwa może być kwestia ujawnienia nieprawidłowych praktyk, która przez wiele osób – także wewnętrznych audytorów – może być pojmowana jako donosicielstwo lub niekoleżeńskie zachowanie.

Przede wszystkim należy sobie zdać sprawę z potrzeby i słuszności takich działań oraz z faktu, iż zewnętrzny podmiot często jest o wiele skuteczniejszy. Audyt można wykonać zarówno w mikroprzedsiębiorstwach z 5 pracownikami, jak i w wielodziałowych biznesach zatrudniających tysiące osób. Dlaczego twierdzimy, że zewnętrzne podmioty przeprowadzają audyt lepiej, niż struktury formowane wewnątrz przedsiębiorstwa? Przemawiają za tym silne argumenty:

  • Anonimowość – audytorzy zewnętrzni nie są znani strukturom firmy, dzięki czemu możliwość badań jest o wiele szersza. Nie od dziś wiadomo, że badania incognito, jak chociażby „Tajemniczy klient” daje najrzetelniejsze wyniki.
  • Niezawisłość – zewnętrzny podmiot wolny jest od nacisków ze strony szefostwa czy kierownictwa w danej firmie. Dzięki temu na audytorze nie ciąży presja w postaci szefa nieusatysfakcjonowanego wynikami badań.
  • Skuteczność – przebywanie we własnym środowisku sprawia, że niektóre niedociągnięcia przechodzą do porządku dziennego. Niezależny audytor zwróci uwagę nawet na te nieprawidłowości, które w firmie mogą się wydawać normą.
  • Kompleksowość – podczas gdy dział wewnętrzny przedsiębiorstwa skupi się na jednym, najpoważniejszym aspekcie, zewnętrzni konsultanci zwrócą uwagę na całą gamę problemów.
  • Niezależność – ponieważ audytorzy przybywają do całkiem nowego podmiotu, nie ma mowy o jakichkolwiek wcześniejszych relacjach koleżeńskich z badaną kadrą. Nikt więc nie będzie mógł podnieść zarzutu o sympatię czy antypatię względem danej jednostki.
  • Profesjonalizm – audytorzy zewnętrzni są wysoce wykwalifikowanymi osobami, które posiadają bogate, kierunkowe doświadczenie. Każde działanie poparte jest obecnie obowiązującymi przepisami prawa lub najwyższymi standardami zachowania.

 

Audyt i consulting to nie tylko analiza majątkowa

Wiele osób utożsamia prowadzenie audytu lub doradztwa z kwestiami finansowymi. Optymalizacja podatkowa, analiza kosztów, weryfikacja dokumentów – to wszystko stanowi dopiero wstęp do kompleksowego badania. Faktyczne działania powinny holistycznie obejmować przedsiębiorstwo – od kreowanego wizerunku w mediach społecznościowych przez kompetencje pracownicze aż po strategię sprzedażową. Takie podejście gwarantuje skuteczność i dotyczy każdej firmy, nie tylko branż FMCG.

Pracując w obszarze placówek medycznych i prywatnych gabinetów opieki zdrowotnej, zdarzają się pytania lub obiekcje. Oczywiście, rozumiemy je i wyjaśniamy, tak jak na poniższych przykładach:

„Dlaczego moja placówka powinna mieć responsywną stronę internetową, skoro obsługuję głównie seniorów?” – popularyzacja Internetu sprawia, że coraz więcej osób szuka informacji w Internecie – w tym także seniorzy. Poza tym, dlaczego nie poszerzyć usług o młodsze pokolenie? Brak osób w wieku 25-50 lat może być spowodowany właśnie tym, że konkurencja jest widoczna w Internecie, a Państwo nie.

„Dziecięce scrubsy medyczne to zbędny wydatek – liczy się skuteczność, nie kolorowe wdzianko lekarza.” – oczywistym jest, że wynik i skuteczność leczenia jest ważna, nie należy jednak bagatelizować odczuć Pacjenta. Cóż po osobie, która jednorazowo umówi wizytę, jeśli później może odejść do innej placówki? Scrubs z kolorowymi, bajkowymi postaciami jest tylko o kilkanaście złotych droższy od standardowego uniformu medycznego. To właśnie takie drobne elementy, jak Kubuś Puchatek zamiast śnieżnej bieli fartucha sprawiają, że mały Pacjent dobrze wspomina wizytę.

Nasze propozycje dla placówek medycznych  

Rozumiejąc współczesne wyzwania w obszarze placówek medycznych, proponujemy kompleksowe rozwiązania z zakresu audytu, doradztwa i consultingu. Wśród nich można znaleźć szereg działań bazujących na analizie wewnętrznej. Przygotujemy strategię działań w oparciu o bieżące i historyczne wyniki przedsiębiorstwa. Przeprowadzimy wszechstronną analizę dokumentów i kosztów, jak również zwrócimy uwagę na konkurencję i rynek. Wprowadzimy placówkę do Internetu – wdrożymy usługi informatyczne i marketingowe, zapewnimy także obecność w social mediach. Zwieńczeniem całości działań będą kampanie efektywnościowe, które wpłyną na rozwój sprzedaży i marketingu.

Nie zapominamy także o pracy z zatrudnionym personelem – to bardzo ważny element naszych działań. Jesteśmy w stanie zorganizować szkolenia, które odpowiedzą na bieżące i przyszłe potrzeby pracowników. Zwrócimy uwagę na strukturę kadrową i sprawdzimy, czy nie dochodzi do nieefektywnego podziału obowiązków. To tylko wybrane przykłady naszych działań – pełną informację na temat podejmowanych przedsięwzięć otrzymają Państwo podczas spotkania, w odpowiedzi na zgłoszenie z formularza lub podczas rozmowy telefonicznej.

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/