CTA – czym jest i dlaczego jest ważną kwestią serwisu internetowego

CTA – czym jest i dlaczego jest ważną kwestią serwisu internetowego

1 września 2020

CTA – czyli Call to Action – to określenie znajdujących się m.in. na stronie internetowej elementów, które mają zachęcić użytkownika do podjęcia konkretnego działania. Może to być zarówno działanie wykonywane w obrębie strony (np. kliknięcie w odnośnik) albo w rzeczywistości – np. w przypadku placówki medycznej kontakt z nią i umówienie się na wizytę.

CTA – czyli Call to Action – to określenie elementów strony internetowej, landing page’a, mailingu czy oferty, które mają zachęcać użytkownika do działania. Jest to przełomowy punkt kontaktu użytkownika z serwisem czy mailingiem – wykonanie czynności, do której zachęca element CTA oznacza bowiem, że użytkownik podjął pożądaną przez firmę decyzję.

Przycisk – najpopularniejsza forma CTA na stronach internetowych

Pod pojęciem CTA kryją się różne narzędzia, których celem jest nakłonienie użytkownika do określonego działania. Mogą to być np. pola tekstowe z adresem czy numerem telefonu placówki, linki tekstowe, a także hasła czy krótkie komunikaty – wszystkie one mogą w pewnym stopniu wzywać do działania. Najczęstszą i – według ekspertów – najlepszą formą zaprezentowania CTA jest jednak przycisk, czyli tzw. klikalny button. Dlaczego tak się dzieje?

  • Przyciski zajmują więcej miejsca na stronie i są lepiej widoczne.
  • Przycisk można „wypełnić” kontrastowym w stosunku do reszty strony kolorem, co jeszcze bardziej zwiększy jego widoczność.
  • Na przycisku również może znajdować się określony tekst.
  • Internauci są przyzwyczajeni do tego, że aby podjąć jakieś działanie, trzeba kliknąć przycisk – linki tekstowe są w większym stopniu używane do nawigowania na stronie.

Warto pamiętać, że projektowanie odpowiedniego CTA ma tak naprawdę dwa cele. Pierwszym z nich jest przyciągnięcie uwagi użytkownika – dopiero jeśli go zauważy, będzie mógł przejść do drugiego celu, czyli wykonania pożądanej czynności.

Jak zaprojektować dobry przycisk CTA?

Projektując przycisk Call to Action na stronę internetową przychodni należy pamiętać o kilku kluczowych zasadach, które pozytywnie wpłyną na liczbę kliknięć.

1. Wielkość przycisku

Zastosowanie znajduje tu banalna zasada, która mówi, że im coś jest większe, tym łatwiej to zauważyć – oczywiście z zachowaniem proporcji wobec pozostałych elementów strony. Nie można też zapominać, że to, co jest duże, wydaje się nam najważniejsze – wyraźny przycisk CTA będzie więc sugerować użytkownikowi, że wykonanie pewnej czynności jest najważniejszym celem, dla którego wszedł na daną stronę.

2. Kontrast kolorystyczny

Warto zadbać o to, by przycisk CTA odróżniał się kolorystycznie od reszty strony. Szary buton na białym tle nie wydaje się dobrym pomysłem – w przypadku stron placówek medycznych, utrzymanych zazwyczaj w kolorze zielonym lub niebieskim, estetyczny, a zarazem wyraźny będzie przycisk odpowiednio o barwie butelkowej zieleni albo granatowej.

3. Dobre umiejscowienie

Zgodnie z przeprowadzanymi badaniami, użytkownicy przeglądający stronę internetowe śledzą treści w taki sposób, że ich wzrok porusza się w kształcie litery F – lewa strona ekranu jest oglądana częściej niż prawa, a góra – częściej niż dół. Z drugiej strony, analizy wykazują, że współcześni internauci przyzwyczaili się już do przewijania stron, głównie za sprawą urządzeń mobilnych. Zasad tych warto przestrzegać planując rozmieszczenie przycisków CTA na stronie placówki.

4. Dobry tekst

Kluczową częścią przycisku CTA jest znajdujący się w środku tekst, który ma trafiać bezpośrednio do odbiorcy i skłaniać do określonych działań. Powinien wyrażać zachętę do konkretnej czynności – „Umów się”, „Zadzwoń”, „Pobierz”, „Wypełnij”. Dla ekspresji przekazu najlepiej, by miał formę 2. osoby liczby pojedynczej (ty), czyli kierował się bezpośrednio do użytkownika. Dobrze jeśli zawiera sformułowania przedstawiające korzyści płynące z konkretnego działania (np. „Umów się na wizytę w dogodnym terminie”, „Zapisz się na darmowe badanie”, „Pobierz dokumenty i wypełnij je w domu”).

CTA na stronach placówek medycznych – dlaczego jest ważne?

Jak wynika z powyższych rozważań, wezwanie do działania umieszczone na stronie internetowej placówki powinno być atrakcyjne wizualnie, precyzyjne, konkretne i bezpośrednie. A dlaczego w ogóle jest konieczne w serwisie? Otóż strona internetowa placówki musi pełnić nie tylko rolę informacyjną czy wizerunkową, ale także sprzedażową. CTA na stronie internetowej placówki może przy przyciskiem, który odsyła pacjenta do formularza kontaktowego, formularza rezerwacji terminu wizyty, elektronicznej rejestracji, czatu z rejestratorką itp. Placówki mogą umieszczać na stronach przyciski CTA, dzięki którym pacjent pobierze dokumentacje, ankiety i kwestionariusze, które wypełnić będzie mógł w domu i dzięki temu wizyta przebiegnie sprawniej. Wszystko to przekłada się na pozytywny wizerunek placówki oraz wzrost sprzedaży usług medycznych.

W MediaHealth specjalizujemy się w tworzeniu nowoczesnych serwisów internetowych placówek medycznych, odpowiadających na ich potrzeby, a jednocześnie dopasowanych do oczekiwań współczesnych pacjentów. Skontaktuj się z nami, a dowiesz się, jakie korzyści da Twojej placówce profesjonalny serwis internetowy -> https://mediahealth.pl/kontakt/. Zapraszamy!

 

 

Tagi: , , ,

Kontakt







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/

    ADRES

    ul. Swarzewska 51 
    01-821 Warszawa

    TELEFON

    tel. 22 120 20 89

    E-MAIL

    biuro@mediahealth.pl

    close
    Potrzebujesz więcej
    informacji?
    Oddzwonimy do Ciebie

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

      Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

      Zostaw numer
      oddzwonimy!