CTA – czyli Call to Action – to określenie znajdujących się m.in. na stronie internetowej elementów, które mają zachęcić użytkownika do podjęcia konkretnego działania. Może to być zarówno działanie wykonywane w obrębie strony (np. kliknięcie w odnośnik) albo w rzeczywistości – np. w przypadku placówki medycznej kontakt z nią i umówienie się na wizytę.
CTA – czyli Call to Action – to określenie elementów strony internetowej, landing page’a, mailingu czy oferty, które mają zachęcać użytkownika do działania. Jest to przełomowy punkt kontaktu użytkownika z serwisem czy mailingiem – wykonanie czynności, do której zachęca element CTA oznacza bowiem, że użytkownik podjął pożądaną przez firmę decyzję.
Przycisk – najpopularniejsza forma CTA na stronach internetowych
Pod pojęciem CTA kryją się różne narzędzia, których celem jest nakłonienie użytkownika do określonego działania. Mogą to być np. pola tekstowe z adresem czy numerem telefonu placówki, linki tekstowe, a także hasła czy krótkie komunikaty – wszystkie one mogą w pewnym stopniu wzywać do działania. Najczęstszą i – według ekspertów – najlepszą formą zaprezentowania CTA jest jednak przycisk, czyli tzw. klikalny button. Dlaczego tak się dzieje?
- Przyciski zajmują więcej miejsca na stronie i są lepiej widoczne.
- Przycisk można „wypełnić” kontrastowym w stosunku do reszty strony kolorem, co jeszcze bardziej zwiększy jego widoczność.
- Na przycisku również może znajdować się określony tekst.
- Internauci są przyzwyczajeni do tego, że aby podjąć jakieś działanie, trzeba kliknąć przycisk – linki tekstowe są w większym stopniu używane do nawigowania na stronie.
Warto pamiętać, że projektowanie odpowiedniego CTA ma tak naprawdę dwa cele. Pierwszym z nich jest przyciągnięcie uwagi użytkownika – dopiero jeśli go zauważy, będzie mógł przejść do drugiego celu, czyli wykonania pożądanej czynności.
Jak zaprojektować dobry przycisk CTA?
Projektując przycisk Call to Action na stronę internetową przychodni należy pamiętać o kilku kluczowych zasadach, które pozytywnie wpłyną na liczbę kliknięć.
1. Wielkość przycisku
Zastosowanie znajduje tu banalna zasada, która mówi, że im coś jest większe, tym łatwiej to zauważyć – oczywiście z zachowaniem proporcji wobec pozostałych elementów strony. Nie można też zapominać, że to, co jest duże, wydaje się nam najważniejsze – wyraźny przycisk CTA będzie więc sugerować użytkownikowi, że wykonanie pewnej czynności jest najważniejszym celem, dla którego wszedł na daną stronę.
2. Kontrast kolorystyczny
Warto zadbać o to, by przycisk CTA odróżniał się kolorystycznie od reszty strony. Szary buton na białym tle nie wydaje się dobrym pomysłem – w przypadku stron placówek medycznych, utrzymanych zazwyczaj w kolorze zielonym lub niebieskim, estetyczny, a zarazem wyraźny będzie przycisk odpowiednio o barwie butelkowej zieleni albo granatowej.
3. Dobre umiejscowienie
Zgodnie z przeprowadzanymi badaniami, użytkownicy przeglądający stronę internetowe śledzą treści w taki sposób, że ich wzrok porusza się w kształcie litery F – lewa strona ekranu jest oglądana częściej niż prawa, a góra – częściej niż dół. Z drugiej strony, analizy wykazują, że współcześni internauci przyzwyczaili się już do przewijania stron, głównie za sprawą urządzeń mobilnych. Zasad tych warto przestrzegać planując rozmieszczenie przycisków CTA na stronie placówki.
4. Dobry tekst
Kluczową częścią przycisku CTA jest znajdujący się w środku tekst, który ma trafiać bezpośrednio do odbiorcy i skłaniać do określonych działań. Powinien wyrażać zachętę do konkretnej czynności – „Umów się”, „Zadzwoń”, „Pobierz”, „Wypełnij”. Dla ekspresji przekazu najlepiej, by miał formę 2. osoby liczby pojedynczej (ty), czyli kierował się bezpośrednio do użytkownika. Dobrze jeśli zawiera sformułowania przedstawiające korzyści płynące z konkretnego działania (np. „Umów się na wizytę w dogodnym terminie”, „Zapisz się na darmowe badanie”, „Pobierz dokumenty i wypełnij je w domu”).
CTA na stronach placówek medycznych – dlaczego jest ważne?
Jak wynika z powyższych rozważań, wezwanie do działania umieszczone na stronie internetowej placówki powinno być atrakcyjne wizualnie, precyzyjne, konkretne i bezpośrednie. A dlaczego w ogóle jest konieczne w serwisie? Otóż strona internetowa placówki musi pełnić nie tylko rolę informacyjną czy wizerunkową, ale także sprzedażową. CTA na stronie internetowej placówki może przy przyciskiem, który odsyła pacjenta do formularza kontaktowego, formularza rezerwacji terminu wizyty, elektronicznej rejestracji, czatu z rejestratorką itp. Placówki mogą umieszczać na stronach przyciski CTA, dzięki którym pacjent pobierze dokumentacje, ankiety i kwestionariusze, które wypełnić będzie mógł w domu i dzięki temu wizyta przebiegnie sprawniej. Wszystko to przekłada się na pozytywny wizerunek placówki oraz wzrost sprzedaży usług medycznych.
W MediaHealth specjalizujemy się w tworzeniu nowoczesnych serwisów internetowych placówek medycznych, odpowiadających na ich potrzeby, a jednocześnie dopasowanych do oczekiwań współczesnych pacjentów. Skontaktuj się z nami, a dowiesz się, jakie korzyści da Twojej placówce profesjonalny serwis internetowy -> https://mediahealth.pl/kontakt/. Zapraszamy!
Tagi: Promocja placówki leczniczej, strona placówki medycznej, strona www szpitala i przychodni, tworzenie strony internetowej placówki medycznej