Jak powinna być zbudowana strona internetowa placówki leczniczej?

Jak powinna być zbudowana strona internetowa placówki leczniczej?

Specjalista z zakresu budowania strategii rozwoju i marketingu podmiotów leczniczych. Wieloletnie doświadczenie zdobywał przy wprowadzaniu efektywnościowych kampanii reklamowych i tworzeniu rozwiązań interaktywnych dla dużych korporacji. Doradca i konsultant managerów i właścicieli placówek leczniczych w zakresie: poprawiania pracy placówki, rozwoju działań marketingowych i wprowadzaniu skutecznych metod pozyskiwania pacjentów. Autor projektów startupowych: serwisów społecznościowych, systemów e-commerce i rozwiązań związanych z usługami mobilnymi oraz rozwiązań informatycznych dedykowanych branży medycznej. Od 2011 roku związany z branżą podmiotów leczniczych, doradza kilkudziesięciu placówkom medycznym na terenie całego kraju.

Często przypominamy, że podstawą marketingu medycznego każdej placówki leczniczej jest profesjonalna strona internetowa. We wcześniejszym dwuczęściowym artykule pt. „Jakie rozwiązania i praktyki zastosować podczas tworzenia strony www placówki leczniczej” doradziliśmy, z jakich elementów powinien składać się serwis podmiotu medycznego. W poniższym materiale pragniemy zwrócić uwagę na jego prawidłową budowę.

Jak nieprofesjonalna witryna zniechęca odbiorcę?

Nieprofesjonalna i długo ładująca się strona internetowa może zniechęcić każdego internautę. Dotyczy to również branży medycznej. Pacjent, który w ciągu 3 sekund nie może wejść na witrynę, zwykle rezygnuje z dalszych prób i opuszcza stronę. By uniknąć takiej sytuacji, warto poznać kilka technicznych aspektów budowy serwisu medycznego, które są priorytetem dla agencji marketingowych branży medycznej.

Szybki, bezpieczny i pozbawiony błędów W3C serwis

Według badań KISSmetric około 50% konsumentów, w tym pacjentów, opuszcza witrynę internetową, w sytuacji, gdy ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy. Chcąc uniknąć zniechęcenia internautów strona placówki medycznej, powinna być zaprojektowana i zbudowana według współczesnych standardów. Zdjęcia, grafiki, banery, slidery, teksty, kolorystka, CMS, wszystkie te elementy muszą być odpowiednio dobrane i skonfigurowane pod wględem rozmiaru i rodzaju pliku, by nie spowalniały ładowania się strony.

Źle napisana strona pełna błędów walidacji nie tylko wolno się wgrywa, ale również jest niepoprawnie indeksowana przez Google. Problem ten ma istotny wpływ na znalezienie i wyświetlenie serwisu w przeglądarce. Należy zatem pamiętać, że istotną rolę w działaniu strony odgrywa jakość języka wykorzystanego podczas napisania witryny oraz zgodność dokumentu HTML i XHTML ze współczesnymi standardami. Strona placówki leczniczej, która nie zawiera błędów W3C jest korzystniej odbierana przez przeglądarkę i tym samym lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce.

Kopie bezpieczeństwa – backupy

Zdarza się, że strona internetowa ulega poważnemu uszkodzeniu, co wpływa na utratę najpotrzebniejszych danych. W takich przypadkach warto zabezpieczyć serwis medyczny w  tzw. backupy, czyli kopie bezpieczeństwa. Zabezpieczone dane pomogą odtworzyć oryginalne informacje w przypadku ich utraty lub uszkodzenia.

Prosta obsługa serwisu www – wykorzystanie CMS

Jakość budowy strony ma również wpływ na jej późniejszą obsługę. Tworząc serwis, należy pamiętać o wyborze nieskomplikowanego systemu zarządzania treścią – CMS. Obecnie najprostszym i najpopularniejszym systemem CMS jest WordPress, czyli platforma publikacyjna zgodna z nowoczesnymi standardami. Głównymi zaletami WordPressa jest łatwość w użyciu oraz dostosowywanie platformy do wymagań SEO. Warto zatem pamiętać, że im prostsza obsługa strony, tym szybsza i łatwiejsza aktualizacja.

Nieustanna aktualizacja strony

Profesjonalnie prowadzona strona internetowa wymaga, także regularnej aktualizacji tekstów, kodu oraz dresingu. Dzięki nowym profilom lekarzy, prezentacji usług, publikacji artykułów specjalistycznych oraz aktualności, serwis placówki może nie tylko utrzymać stałych odwiedzających, ale również dotrzeć do nowych pacjentów. Chcąc być na bieżąco, warto również wiedzieć, w jaki sposób pacjenci docierają do serwisu placówki, ile spędzają na nim czasu, oraz które treści są dla nich najważniejsze. Narzędziem analitycznym umożliwiającym nieustanną analizę dostępności strony jest Google Analitycs. Darmowa usługa pozwala zmierzyć zachowanie użytkowników oraz dostarcza kompleks informacji o ruchu na stronie.

close






Potrzebujesz więcej

informacji?

Oddzwonimy do Ciebie.

TWÓJ NUMER TELEFONU

Numer został wysłany.

W imieniu Media Health dziękujemy za Twoje zgłoszenie.

 

Twój kontakt zostanie niezwłocznie przekazany do naszego Eksperta ds. Rozwoju Branży Medycznej, który wkrótce się do Ciebie odezwie.