Według szacunków ekspertów, rynek usługi IT do 2021 r. osiągnie w naszym kraju wartość około 5 mld zł. Placówki medyczne, zarówno prywatne, jak i publiczne, realizują różnego rodzaju projekty, które pozwalają im usprawniać codzienne funkcjonowanie oraz przystosować się do realiów zmieniającego się rynku.

Jak twierdzą eksperci, w polskim sektorze ochrony zdrowia od kilku lat obserwowany jest boom informatyczny. Nie może to dziwić – kraje Europy Zachodniej mają go już za sobą lub znajduje się tam w mocno zaawansowanym stadium, a my po prostu musimy gonić świat. W szeroko rozumianą informatyzację i cyfryzację ochrony zdrowia (e-recepty, e-skierowana, e-dokumentacja medyczna, IKP) inwestuje rząd na poziomie centralnym, pieniądze szeroko łożą samorządy (wspierane zazwyczaj przez fundusze unijne), publiczne i prywatne placówki medyczne same decydują się na wdrażanie nowoczesnych narzędzi, które usprawniają ich funkcjonowanie oraz przystosowują do spełniania rosnących oczekiwań pacjentów. Jest to więc trend widoczny i niezaprzeczalny.

Usługi IT w placówkach ochrony zdrowia

Na jakie konkretnie usługi IT decydują się placówki medyczne? Firm je oferujących jest na rynku sporo i prześcigają się w projektowaniu dedykowanych branży medycznej rozwiązań.

  • System obiegu dokumentów – umowy, wnioski urlopowe, faktury, korespondencja z urzędami, karty pacjentów – dokumentów, które na co dzień znajdują się w obiegu w każdej placówce medycznej jest mnóstwo! Odpowiednie systemy IT pozwalają mocno go usprawnić – zdecydować, w jaki sposób dokument ma być przekazywany, kto powinien go otrzymać, jakie powinien mieć uprawnienia (wgląd, akceptacja, komentarz).
  • Systemy księgowo-finansowe – przeznaczone dla osób zarządzających placówkami służby zdrowia oraz ich działów księgowo-finansowych. Umożliwiają rejestrację umów i faktur, klasyfikują dane, automatycznie sporządzają zestawienia wpływów i wydatków, pozwalają wyliczać pensje czy kontrolować płynność finansową placówki.
  • Elektroniczne ewidencje czasu pracy – bardzo cenne np. w przypadku sieci placówek. Pozwalają szybko przekazywać dane między placówkami a centralą, gromadzą harmonogramy pracy osób zatrudnionych, ewidencjonują dane dotyczące czasu pracy, pozwalają kontrolować status godzin przepracowanych i nieprzepracowanych, a także tworzyć grafiki dla pracowników zmianowych.
  • Bezpieczeństwo danych – dotyczy zarówno jej archiwizacji, jak i np. systemów bezpiecznego zasilania (nagłe awarie mogą powodować utratę danych i uszkodzenia sprzętu). Mogą to być dedykowane placówce Data Center albo usługi hostingu (dostęp do Internetu, poczta firmowa).

To oczywiście tylko kilka przykładów, bo usług IT w branży medycznej jest naprawę wiele. Dziedziną tą zajmujemy się również w Mediahealth – tworzymy systemy CRM wspomagające pracowników i menedżerów placówek medycznych, świadczymy usługi programistyczne. Możemy pomóc również Twojej placówce – zadzwoń lub napisz do nas i przedstaw swoje oczekiwania! Zapraszamy do kontaktu -> https://mediahealth.pl/kontakt/.

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/