E-marketing oferuje wiele rodzajów narzędzi umożliwiających dotarcie do klienta oraz analizę ich skuteczności. Jednym z nich jest Google Analitycs. Ogólnej charakterystyki narzędzia dokonaliśmy w artykule pt. „Śledzenie i analizowanie ruchu użytkowników na stronie internetowej placówki medycznej”. W tym materiale pragniemy przeanalizować informacje dostępne w raportach Analitysca.
Analiza Google Analitycs
Przypomnijmy, że Google Analitycs to internetowe narzędzie służące do badania statystyk i ruchu na stronie internetowej, które umożliwia poprawę funkcjonowania serwisu. Analitycs dostarcza informacji na temat źródła ruchu na stronie, grupy docelowej, urządzeń z których korzystają odwiedzający, najpopularniejszych podstron oraz problemów występujących w serwisie. Darmowy dostęp do usługi mają wszystkie witryny, które są odwiedzane nie więcej niż 5 milionów razy w ciągu miesiąca.
Raporty z Google Analitycs
Raporty z Google Analitycs to źródło ogromnej wiedzy przekazujące ponad 80 rodzajów informacji na temat użytkownika i jego ruchu na stronie.
Główne informacje na temat internautów i ich zachowania znajdują się w katalogu „Odbiorcy”. Analitycs udostępnia wiedzę na temat pochodzenia, języka, wieku i płci odwiedzających oraz statystykę osób, które zapisały się do newslettera i odwiedziły dział promocji. Narzędzie informuje również o zainteresowaniach internauty, częstotliwości jego wizyt, urządzeniach z których korzysta, ilości czasu spędzonego na stronie, a także najpopularniejszych podstronach oraz nowych i powracających użytkownikach.
Niezmiernie ważnym katalogiem jest również „Pozyskiwanie”. Narzędzie określa rodzaj przeglądarki i nazwę serwisu, z którego użytkownik skorzystał, by wejść na stronę oraz analizuje skuteczność innych kanałów i narzędzi wykorzystywanych w e-marketingu. W zakładce „AdWrods” badana jest efektywność kampanii, diagramów, linków, słów kluczowych, a nawet pór dnia, w których internauta odnajduje stronę www za pośrednictwem AdWordsów.
Wszystkie dane podzielone są w określonych przedziałach czasowych, dzięki czemu użytkownik może analizować informacje z przeciągu dnia, tygodnia, miesiąca lub roku, od dnia w którym podłączył Analitycs. Informacje możliwe są do pobrania w formie raportu w wersji PDF lub Excelu oraz automatycznego wysłania pocztą.
Analitycs to również źródło bardzo praktycznych informacji dla marketingu usług medycznych. Managerowie placówek leczniczych mogą skorzystać z danych na temat pacjentów odwiedzających ich stronę internetową i wiedzieć jak skorzystać z tych informacji w sposób najbardziej efektywny w kontekście oferty oraz działań promocyjno-reklamowych.
Tagi: agencja marketingowa, agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa, agencja reklamowa dla branży medycznej, content marketing, Google Analitycs, Google Analitycs w marketingu medycznym, marketing treści, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, reklama dla usług medycznych, SEO w marketingu medycznym