W 2012 roku Mark Zuckerberg za okrągły milion dolarów kupił mobilną aplikację Instagram i sprawił, że najpopularniejsze marki z chęcią zakładają w niej swoje konta. „Wisienką na torcie” okazała się również dodana po czasie nowa funkcjonalność – możliwość wyświetlania reklam. Od tego czasu „wielcy gracze”, jak również dopiero „raczkujące firmy” inwestują swoje budżety na kampanie reklamowe za pośrednictwem Instagrama. O tym, jakie są zalety prowadzenia profilu placówki medycznej na Instagramie i czy warto się zaangażować w ten projekt odpowiadamy w dzisiejszym wpisie.
Instagram to mobilna aplikacja społecznościowa, służąca do dzielenia się zdjęciami oraz krótkimi materiałami wideo, które można modyfikować za pomocą dostępnych filtrów. Każde zdjęcie lub wideo warto dodatkowo opatrzyć hasztagami, czyli słowami lub wyrażeniami pisanymi bez spacji, które są poprzedzone symbolem #. Dzięki używaniu hasztagów mamy możliwość pogrupowania wiadomości.
Obecność placówek medycznych w serwisach społecznościowych nikogo już nie dziwi. Aktywne konta na portalach umożliwiają dotarcie z ofertą do szerokiej grupy Odbiorców stosunkowo niskim nakładem kosztów (przy dobrze przeprowadzonej kampanii „wirusowej” koszty te mogą być nawet bliskie zeru). Aktualnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym jest Facebook, jednak to Instagram od niedawna przeżywa prawdziwą rewolucję. Warto więc wykorzystać potencjał tkwiący w tej aplikacji mobilnej i dostosować jej możliwości do potrzeb konkretnej placówki medycznej.

Reklama placówki medycznej na Instagramie

Instagram oprócz dodawania zdjęć i filmów wideo umożliwia również prowadzenie kampanii reklamowych. Poprzez konto reklamowe na Facebooku możemy tworzyć reklamy, które będą wyświetlane na Instagramie. Nie trzeba posiadać dedykowanego konta na Instagramie, jednak warto je mieć, chociażby dla tego, że otrzymujemy możliwość odpowiadania na komentarze Użytkowników. Z punktu widzenia komunikacji marketingowej to jeden z najistotniejszych elementów nawiązywania i podtrzymywania relacji z Klientami.

Dlaczego warto prowadzić konto firmowe placówki medycznej na Instagramie?

  • Mamy możliwość dotarcia z ofertą placówki medycznej do dużej grupy osób
  • Możemy publikować zdjęcia oraz materiały wideo opatrzone hasztagami, które umożliwią wyszukanie placówki medycznej zainteresowanym osobom
  • Otrzymujemy możliwość tworzenia postów sponsorowanych bezpośrednio w aplikacji
  • Profil firmowy na Instagramie daje nam możliwość zamieszczenia danych kontaktowych placówki medycznej (numer telefonu, adres mailowy, itd.)
  • Budujemy społeczność potencjalnych Pacjentów
  • Wzmacniamy wizerunek przychodni lekarskiej, która zaczyna być postrzegana jako nowoczesna i otwarta na aktualne trendy

Podczas tworzenia reklamy wybieramy cel kampanii (np. kliknięcia, które będą przekierowywać do strony internetowej placówki medycznej lub wyświetlenie przygotowanego materiału wideo) oraz wskazujemy grupę docelową, do której ma trafić reklama. Reklamy na Instagramie (podobnie jak na Facebooku), nie różnią się wizualnie od postów tworzonych przez Użytkowników. Szablon zawiera grafikę lub film, a pod tym znajduje się treść wpisu (plus wpisane hasztagi). Po publikacji reklamy Użytkownicy zobaczą w prawym górnym rogu informację, że jest to post sponsorowany. Będą mogli go polubić, skomentować lub podzielić się nim wśród znajomych.

O tym warto pamiętać podczas prowadzenia konta na Instagramie:

  • Publikowane materiały powinny być unikatowe, atrakcyjne i wzbudzać zainteresowanie wśród Użytkowników – mają bawić, wzruszać, pobudzać emocje – najbardziej niebezpieczna w komunikacji jest nuda
  • Zdjęcia i materiały wideo powinny być estetyczne i w dobrej rozdzielczości
  • Komunikację należy prowadzić według wcześniej zaplanowanego harmonogramu
  • Nie wolno kupować sztucznych kont na Instagramie (aby moc pochwalić się statystykami), może odbić się to negatywnie na wizerunku przychodni lekarskiej
  • Należy dbać o zachowanie ciągłości komunikacji z Użytkownikami, jak najszybciej odpisywać na wiadomości prywatne oraz odpowiadać na zamieszczone komentarze
  • Konkursy z nagrodami to znakomity sposób na zaangażowanie Użytkowników

Czy Instagram jest w stanie „sprzedać” usługi placówki medycznej? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Nie mniej jednak z całą pewnością stanowi doskonałe narzędzie komunikacji z Pacjentami i przyczynia się do nawiązania i podtrzymywania z nimi więzi. Instagram doskonale wzmacnia wizerunek przychodni lekarskiej, pokazując ją jako nowoczesną oraz dostosowaną do zmieniających się trendów.
Do współpracy przy prowadzeniu kampanii za pośrednictwem mediów społecznościowych warto zaangażować wyspecjalizowaną agencję reklamową branży medycznej, która zajmie się całościową realizacją i zagwarantuje realne osiągnięcie zamierzonych celów. Więcej na temat zalet takiej współpracy znajdziecie we wpisie: Social media – prowadzenie kanałów społecznościowych.

Tagi: , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/