Jak włączyć pracowników recepcji do działań marketingu medycznego?

Jak włączyć pracowników recepcji do działań marketingu medycznego?

Specjalista z zakresu budowania strategii rozwoju i marketingu podmiotów leczniczych. Wieloletnie doświadczenie zdobywał przy wprowadzaniu efektywnościowych kampanii reklamowych i tworzeniu rozwiązań interaktywnych dla dużych korporacji. Doradca i konsultant managerów i właścicieli placówek leczniczych w zakresie: poprawiania pracy placówki, rozwoju działań marketingowych i wprowadzaniu skutecznych metod pozyskiwania pacjentów. Autor projektów startupowych: serwisów społecznościowych, systemów e-commerce i rozwiązań związanych z usługami mobilnymi oraz rozwiązań informatycznych dedykowanych branży medycznej. Od 2011 roku związany z branżą podmiotów leczniczych, doradza kilkudziesięciu placówkom medycznym na terenie całego kraju.

Każdy klient lubi być rozpieszczany przez personel firmy, z usług której korzysta. Dotyczy to zwłaszcza pacjentów, którzy są szczególnie wyczuleni na zachowanie lekarzy i kadry placówki. Badani lubią czuć, że są kimś ważnym dla osób, z którymi mają kontakt w placówce, m.in. dla rejestracji/recepcji. Warto zatem pamiętać, że owe relacje między recepcjonistą a pacjentem można wykorzystać w marketingu usług medycznych.

Nawiązanie kontaktu telefonicznego 

Nic tak nie irytuje pacjenta, jak daremne próby dodzwonienia się do placówki leczniczej oraz brak reakcji ze strony recepcji na nieodebrane telefony. By móc uniknąć takich sytuacji, potrzebny jest odpowiedni sprzęt. Idealnym rozwiązaniem może okazać się telefon VOIP, czyli nowoczesny aparat internetowy podłączony do sieci komputerowej, który rejestruje nieodebrane połączenia. Dokładną charakterystykę urządzenia zaprezentowaliśmy w artykule pt. „Telefon VoIP, czyli nowoczesne rozwiązanie problemu z dodzwonieniem się.

Chcąc utrzymać kontakt z pacjentem, należy również pamiętać o odpisywaniu na zgłoszenia online. Chory, który pragnął mailowo skontaktować się z placówką, lecz nie otrzymał odpowiedzi zwrotnej, może poczuć się zignorowany. Dotyczy to zwłaszcza formularzy zgłoszeniowych, które wymagają od recepcjonisty wysłania do zainteresowanego potwierdzenia umówionej wizyty. Ważne jest także, by w razie zaistnienia jakichkolwiek zmian związanych z badaniem lub wizytą u lekarza, recepcjonista skontaktował się z pacjentem i poinformował go o zaistniałej sytuacji.

Telefoniczne akcje marketingowe usług medycznych 

Rozbudowana baza kontaktów to nie tylko sposób na przekazywanie istotnych wiadomości, ale także narzędzie, które można wykorzystać w celach marketingowych. Znając potrzeby i zainteresowania pacjentów recepcjonista, wie które osoby może poinformować o rozpoczęciu akcji sezonowej, okolicznościowej lub łączonej. Informacja o promocji na zabiegi dermatologiczne lub badania USG drogą telefoniczną łatwiej dotrze do pacjenta, który nie zwraca uwagi na internetowe kampanie promocyjne. Telefoniczny marketing medyczny to także metoda na nawiązanie bliskich relacji z pacjentem. Wysyłając okolicznościowe życzenia recepcjonista, sprawia że pacjent czuje się wyjątkowy i wyróżniony.

Jednak by móc organizować takie akcje, potrzebna jest odpowiednia wiedza na temat pacjentów. Numery telefonów, adresy mailowe oraz podstawowe informacje o rodzinie i zainteresowaniach. Należy również wiedzieć jak rozmawiać z odbiorcą, by w sugestywny sposób przekazywać mu informacje o usługach. Warto zatem pamiętać, że profesjonalnie przeszkolony personel łączy w sobie cechy recepcjonisty i telemarketera. Ma obszerną wiedzę na temat pacjenta oraz wie kiedy, kogo i jak zachęcić do skorzystania z nowej usługi promocyjnej.

close






Potrzebujesz więcej

informacji?

Oddzwonimy do Ciebie.

TWÓJ NUMER TELEFONU

Numer został wysłany.

W imieniu Media Health dziękujemy za Twoje zgłoszenie.

 

Twój kontakt zostanie niezwłocznie przekazany do naszego Eksperta ds. Rozwoju Branży Medycznej, który wkrótce się do Ciebie odezwie.