image

Facebook to jedno z najskuteczniejszych narzędzi e-marketingu, które umożliwia dotarcie do rzeszy potencjalnych klientów, zwrócenie ich uwagę oraz nawiązanie kontaktu. To jednak nie wszystko. Serwis społecznościowy oferuje, także usługę prowadzenie kampanii marketingowych kierowanych do określonej grupy odbiorców. Dzięki tej możliwości informacja o ofercie podmiotu medycznego może dotrzeć do szerszego grona potencjalnych pacjentów. Jednak aby facebookowa kampania marketingowa mogła przynieść efekty, musi być odpowiednio zaplanowana i przeprowadzona.

Nasi pracownicy wiedzą jak wykorzystać social media w medycynie. Swoim klientom oferujemy nie tylko zakładanie i prowadzenie profili na Facebooku, ale również organizację i przeprowadzanie akcji marketingowych, a działania składają się z kilku etapów:

  1. Przed rozpoczęciem akcji przeprowadzamy targetowanie, czyli wybieramy konkretną grupę docelową. Za pośrednictwem buyer personas wyznaczamy wiek, płeć, miejsce zamieszkania i zainteresowania pacjentów, do których planujemy dotrzeć.
  2. Po określeniu grupy odbiorców, wybieramy miejsce umieszczenia reklamy. Facebook oferuje prawą kolumnę strony oraz post sponsorowany przeznaczone dla użytkowników komputerowych oraz post sponsorowany i aplikację reklamową kierowaną do mobilnych internautów. Po dokonaniu analiz miejsc wybieramy najkorzystniejszy obszar.
  3. Tworzymy oryginalną grafikę mającą na celu zwrócenie uwagi odbiorcy. Na obrazku prezentujmy uśmiechniętych pacjentów, promowany produkt, sytuację nawiązującą do usługi, logotyp oraz krótki tekst zajmujący nie więcej niż 20% miejsca grafiki;
  4. Przygotujemy tekst reklamowy spełniający wymogi liczby znaków. Treść jest oryginalna, ciekawa i przykuwa uwagę klienta poprzez logiczne argumenty lub emocjonalny ton wypowiedzi.
  5. Zachęcamy odbiorców reklamy do szybkiej reakcji, poprzez linkowanie ikony umieszczonej w reklamie. Call to action przybiera postać hasła „Pobierz” lub „Zarejestruj się” w zależności od promowanej usługi.

Social media często wykorzystywane są w marketingu medycznym, ze względu na swoją skuteczność. Jednak kampanie marketingowe muszą być odpowiednio przygotowane i przeprowadzona, gdyż nieprofesjonalne działania mogą wiązać się z wysokimi kosztami i brakiem efektów.