Turystyka medyczna w Polsce – w jaki sposób wykorzystać jej potencjał?

Turystyka medyczna w Polsce – w jaki sposób wykorzystać jej potencjał?

Czy można zarobić na turystyce w branży medycznej? Oczywiście, że tak! Od jakiegoś czasu coraz popularniejsza w naszym kraju staje się turystyka medyczna, z której chętnie korzystają mieszkańcy głównie Europy Zachodniej. W dzisiejszym wpisie odpowiadamy na pytanie, dlaczego Polska jest atrakcyjnym miejscem do leczenia się oraz w jaki sposób wykorzystać potencjał tego trendu w celach zarobkowych.
Wyobraźmy sobie, że planujemy wakacyjny wyjazd do innego kraju. Pakujemy walizki, kupujemy stroje kąpielowe, przewodniki turystyczne… i rezerwujemy wizytę u lekarza specjalisty. Czy to oznacza, że mamy dar jasnowidzenia i przewidujemy chorobę w terminie urlopu? Wręcz przeciwnie – idąc z duchem czasu stawiamy na coraz popularniejszą turystykę medyczną.
Z turystyki medycznej korzystają mieszkańcy wielu Europejskich krajów (i nie tylko), a w czołówce znajdują się Niemcy i Wielka Brytania. O popularności tego typu podróży do Polski decyduje wiele czynników, przede wszystkim cena – zdecydowanie niższa, niż oferują lokalne kliniki, a także wyspecjalizowana kadra lekarska oraz obsługa medyczna na wysokim poziomie, która jest doceniania na całym świecie.

Obcokrajowcy z jakich krajów najchętniej korzystają z turystyki medycznej w Polsce?

  • Niemcy
  • Wielka Brytania
  • Szwecja
  • Norwegia
  • Rosja
  • Belgia
  • Norwegia
  • Kanada
  • USA

Obcokrajowcy coraz chętniej wybierają Polskę jako cel swojej wizyty turystyczno-leczniczej. O popularności naszego kraju decyduje cena, jaką muszą zapłacić Pacjenci za konsultacje i zabiegi. W porównaniu do stawek w Niemczech czy Wielkiej Brytanii Polska posiada bardzo konkurencyjną ofertę. Za usługi stomatologiczne lub zabiegi medycyny estetycznej płacą o 60% mniej (a nawet jeszcze taniej, w zależności od cennika konkretnej przychodni lekarskiej).

Perfekcyjny uśmiech na wyciągnięcie ręki i… portfela

Największą popularnością wśród obcokrajowców korzystających z turystyki medycznej cieszą się gabinety stomatologiczne. Okazuje się, że w porównaniu do cen oferowanych np. w Niemczech czy USA, polskie placówki posiadają ofertę o nawet 80% tańszą. Nie dziwi zatem fakt, że coraz częściej na fotelu stomatologicznym zasiada Pacjent z zagranicy, który chce wstawić implant, wybielić zęby lub założyć licówki porcelanowe. Polscy stomatolodzy są doceniani za dużą wiedzę i doświadczenie, które umożliwia im wykonanie zabiegów szybko, fachowo i bez komplikacji.

Piękne ciało bez kompleksów jako pamiątka z wizyty w Polsce

Korekta nosa? Lifting twarzy? Wyszczuplanie ciała? Okazuje się, że oferta chirurgii plastycznej w naszym kraju jest na tyle atrakcyjna, że coraz częściej w klinikach i gabinetach medycyny estetycznej możemy spotkać obcokrajowców, którzy korzystają z konsultacji wyspecjalizowanych lekarzy i chętnie poddają się wszelkiego rodzaju zabiegom mającym na celu poprawę wyglądu twarzy i ciała. Poza pięknym wyglądem cieszą się również zaoszczędzonymi pieniędzmi, które mogą przeznaczyć na inne cele lub na… kolejny zabieg.

Turystyka medyczna szansą dla przychodni lekarskich w Polsce

W dobie rosnącej konkurencji w branży medycznej i powstawaniu coraz większej ilości prywatnych przychodni lekarskich turystyka medyczna może stanowić olbrzymią szansę na zwiększenie liczby Pacjentów, a co za tym idzie wzrost dochodów. Placówki medyczne, które już zdecydowały się na kampanię marketingową reklamującą swoje usługi dedykowane obcokrajowcom odnotowują wzrost Pacjentów, a co się z tym ściśle wiąże – polepszenie sytuacji finansowej przychodni.

Jak wykorzystać potencjał tkwiący w popularności turystyki biznesowej?

W jaki sposób polskie placówki medyczne mogą skutecznie przyciągnąć do siebie obcokrajowców chcących podjąć leczenie? Przede wszystkim warto zainwestować w profesjonalny wygląd strony internetowej, która dla potencjalnych Pacjentów często stanowi pierwszy rodzaj „kontaktu” z placówką. Strona powinna posiadać możliwość zmiany języka z polskiego na angielski i niemiecki, aby z ofertą mogło zapoznać się jak najwięcej osób.
Kolejnym sposobem na dotarcie do obcokrajowców zainteresowanych leczeniem w Polsce jest nawiązanie współpracy ze specjalnymi serwisami internetowymi, które pośredniczą w nawiązaniu współpracy na linii zagraniczni Pacjenci – polskie placówki medyczne. Serwisy takie oferują możliwość prezentacji oferty placówki, która ma szanse dotrzeć do znacznie większej ilości potencjalnych Klientów.
Dynamiczny wzrost liczby Pacjentów z zagranicy, jaki od kilku miesięcy odnotowują polskie placówki medyczne będzie w dalszym ciągu utrzymywał się na równie wysokim poziomie. Warto wykorzystać ten trend i zadbać o to, aby dotrzeć z ofertą do zainteresowanej grupy turystów, którzy zamierzają wykorzystać zaplanowany urlop nie tylko na odpoczynek i zwiedzanie, ale również na zadbanie o swoje zdrowie i wygląd fizyczny. Wyspecjalizowana agencja marketingowa pomoże Państwu w przygotowaniu odpowiedniej komunikacji skierowanej do tej grupy turystów.

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (DN Daniel Nowocin, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa) jedynie do kontaktu ze mną.

Zostaw numer
oddzwonimy!





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (DN Daniel Nowocin, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa) jedynie do kontaktu ze mną.