Turystyka medyczna w Polsce

Turystyka medyczna w Polsce

30 sierpnia 2019

Wartość segmentu turystyki medycznej na świecie szacowana jest na… 500 mld dolarów. Coraz więcej pacjentów z zagranicy korzysta z usług polskich przychodni, klinik i szpitali. Kuszą ich relatywnie niskie ceny, a jednocześnie wysoka jakość świadczonych usług.

Według raportu Instytutu Badań i Rozwoju Turystyki Medycznej, bazującego na danych GUS-u, tylko w 2017 r. do Polski przyjechało ponad 127 tys. turystów medycznych. Każdy z nich zostawił w przychodni czy szpitalu średnio 3,7 tys. zł, ale są i tacy, którzy fundują sobie operacje i zabiegi o wartości 15-16 tys. zł. Doliczając do tego koszty podróży, pobytu w Polsce i wyżywienia, na czym zarabiają stacje benzynowe, hotele, restauracje i sklepy można śmiało stwierdzić, że jest to branża gospodarki warta kilka miliardów złotych. I można przypuszczać, że w roku na rok rozwijać się będzie coraz dynamiczniej, bo po pierwsze – populacja Europy się starzeje, po drugie – polscy lekarze ze względu na swoje umiejętności i doświadczenie cieszą się renomą na całym świecie, a po trzecie – koszty zabiegów i operacji w Polsce są dla pacjentów zagranicznych bardzo przystępne.

Kto najchętniej przyjeżdża do Polski w celach medycznych? Są to Niemcy, Belgowie, Holendrzy, Brytyjczycy, a także mieszkańcy Skandynawii – Szwecji, Norwegii oraz Finlandii.

Turystyka medyczna – z jakich usług korzystają zagraniczni pacjenci?

Istnieje kilka dziedzin medycyny, które cieszą się wśród zagranicznych pacjentów największą popularnością. Wśród pań z zagranicy hitem są zabiegi medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej wykonywane przez bardzo cenionych polskich specjalistów. Najchętniej poddają się one operacjom powiększenia piersi, plastyce nosa, liposukcji, modelowaniu pośladków oraz zabiegowi liftingu twarzy. Niejako przy okazji modelują sobie usta, unoszą opadające powieki albo poprawiają kontur twarzy. Do polskich prywatnych klinik ginekologicznych zgłasza się coraz więcej zagranicznych par zainteresowanych zabiegiem in-vitro. Rodzime placówki dysponują już metodami dostępnymi w najbardziej renomowanych klinikach leczenia niepłodności na świecie, ale sama procedura jest nawet kilka razy tańsza niż w Niemczech czy na Wyspach. Popularnością cieszą się usługi z zakresu ortopedii – wszczepienie endoprotezy stawu kolanowego lub biodrowego oraz operacje rekonstrukcyjne więzadeł.

Największym hitem polskiej turystyki medycznej są jednak usługi stomatologiczne – szacuje się, ze w 2017 r. skorzystało z nich 75 tys. zagranicznych pacjentów. Chodzi przede wszystkim o zabiegi implantologiczne – w Polsce wszczepienie jednego implantu zębowego to koszt około 4-5 tys. zł. W Wielkiej Brytanii trzeba zapłacić nawet 2-3 razy tyle.

Turystyka medyczna – szansa na kolejne źródło przychodów

Turystyka medyczna to dla placówek medycznych, zwłaszcza prywatnych, szansa na kolejne, stałe źródło przychodów. Mogą one skutecznie przyciągać cudzoziemców, ale pod warunkiem, że położą nacisk na dobrą znajomość języka obcego (przede wszystkim angielskiego) wśród personelu, a także skutecznie i atrakcyjnie zaprezentują swoją ofertę w innych krajach. W Turcji, która przyciąga klientów z całego świata licznymi ośrodkami SPA oraz gabinetami medycyny estetycznej, współpracuje ze sobą w tym zakresie blisko 200 placówek, a dodatkowo wspierają je tamtejsze linie lotnicze Turkish Airlines oraz sieci hotelowe. W Polsce o tego typu ponadbranżowej kooperacji jeszcze nie słychać, ale niewykluczone, że już wkrótce będzie się to zmieniać.

Jeśli chcesz, by Twoja placówka otworzyła się na klientów zagranicznych i potrzebujesz w tym profesjonalnego, marketingowego wsparcia, skontaktuj się z nami -> https://mediahealth.pl/kontakt/. Dzięki naszym innowacyjnym rozwiązaniom zwiększysz sprzedaż placówki, poprawisz jej wyniki finansowe, zbudujesz świadomość marki, zadbasz o pozytywny PR. Nasi specjaliści są do Twojej dyspozycji!

 

 

 

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

Zostaw numer
oddzwonimy!