E-marketing oferuje wiele narzędzi umożliwiających dotarcie do internauty poszukującego usług i produktu. Dotyczy to również usług medycznych, gdyż pacjenci coraz częściej szukają lekarza lub poradni placówki leczniczej za pośrednictwem przeglądarki Google. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi e-marketingu jest SEO, działanie umożliwiające korzystne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce. Dzięki niemu pacjent poszukujący usług medycznych, bez problemu dotrze do strony www placówki leczniczej.

Rola pozycjonowania w sieci

Według badań przeprowadzonych przez specjalistów ze strony www.ranking.pl najbardziej popularną wyszukiwarką w Polsce i na świecie jest Google. W 2007 roku z przeglądarki korzystało 83%, w 2009 90%, a w 2011 95% użytkowników sieci. Pozycja ta jest niemal niezmienna do 2016 roku. Internauci poszukujący usług lub towarów otrzymują od Google propozycje kilku lub kilkunastu stron firm oferujących pożądane usługi. Dane Chitika Inc. wskazują, jednak że około 95% użytkowników odwiedza wyłącznie top5 pierwszych zaproponowanych stron i pomija serwisy znajdujące się w dalszej kolejności. By uzyskać jak najlepszą pozycję w wyszukiwarce należy wykorzystać metody optymalizacji strony.

Sposób działania SEO

Search Engine Optimization, w skrócie SEO, to sposób optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych mający na celu osiągnięcie przez serwis internetowy jak najwyższej pozycji w organicznej wyszukiwarce internetowej. SEO jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego, którego skuteczne pozycjonowanie wymaga dostosowywania kodów serwisu do aktualnych algorytmów wyszukiwarek oraz nieustannego poznawania mechanizmów kierujących owymi wyszukiwarkami.

Zajęcie przez stronę www korzystnej pozycji w Google, to efekt algorytmu wyszukiwarki opartego na wartości treści dokumentu oraz popularności witryny. W celu odnalezienia poszukiwanych przez internautę zagadnień, wyszukiwarka Google wykorzystuje własne narzędzia, które odnajdują i wybierają stronę na podstawie analizy jej treść. Po znalezieniu serwisu, narzędzia Google oceniają jakość tekstu dostępnego na stronie, a następnie zestawiają go z zagadnieniem wpisanym w wyszukiwarkę przez internautę.

Podstawową rzeczą, na którą organizacja Google zwraca uwagę, są słowa kluczowe wykorzystane w tekście i na stronie www. Słowa kluczowe to frazy wpisywane w wyszukiwarkę Google za pomocą, których internauta poszukuje usług i produktów. By serwis mógł zająć jak najkorzystniejszą pozycją, słowa kluczowe powinny znaleźć się w meta tagach, nagłówkach, tagach, śródtytułach, opisie grafik oraz wszystkich tekstach opublikowanych na podstronach i zakładkach strony www. Frazy muszą być jednak wykorzystane w rozsądny sposób, by nie zaburzały wartości stylistycznej i merytorycznej tekstów.

Pozycjonowanie stron medycznych

Teksty SEO to główna część content marketingu medycznego zakładającego tworzenie prezentacji placówki leczniczej, opisu usług, profili lekarzy, blogu specjalistycznego, aktualności oraz wszystkich innych tekstów publikowanych na stronie www bogatych we frazy kluczowe. Profesjonalna strona internetowa placówki leczniczej, to strona bogata w treści, dlatego SEO jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem marketingu usług medycznych. Dzięki niemu chory poszukujący porady lekarskiej lub usług, bez problemu dotrze do strony podmiotu medycznego.

Dostosowanie treści do wymogów SEO wymaga jednak umiejętności copywriterskich i redaktorskich pracowników agencji marketingowej branży medycznej. Jest to ważne, gdyż osoby specjalizujące się w tego rodzaju marketingu mają doświadczenie w dodawaniu fraz kluczowych bez ingerencji w wartość merytoryczną treści. Wyszukiwarka Google jest bardzo wrażliwa na teksty SEO i ich jakość, a w przypadku usług medycznych, oprócz fraz kluczowych, niezmiernie ważną rolę odgrywa również specjalistyczna wiedza.

Tagi: , , , , , , , , , , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/