E-marketing oferuje wiele narzędzi umożliwiających dotarcie do internauty poszukującego usług i produktu. Dotyczy to również usług medycznych, gdyż pacjenci coraz częściej szukają lekarza lub poradni placówki leczniczej za pośrednictwem przeglądarki Google. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi e-marketingu jest SEO, działanie umożliwiające korzystne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce. Dzięki niemu pacjent poszukujący usług medycznych, bez problemu dotrze do strony www placówki leczniczej.
Rola pozycjonowania w sieci
Według badań przeprowadzonych przez specjalistów ze strony www.ranking.pl najbardziej popularną wyszukiwarką w Polsce i na świecie jest Google. W 2007 roku z przeglądarki korzystało 83%, w 2009 90%, a w 2011 95% użytkowników sieci. Pozycja ta jest niemal niezmienna do 2016 roku. Internauci poszukujący usług lub towarów otrzymują od Google propozycje kilku lub kilkunastu stron firm oferujących pożądane usługi. Dane Chitika Inc. wskazują, jednak że około 95% użytkowników odwiedza wyłącznie top5 pierwszych zaproponowanych stron i pomija serwisy znajdujące się w dalszej kolejności. By uzyskać jak najlepszą pozycję w wyszukiwarce należy wykorzystać metody optymalizacji strony.
Sposób działania SEO
Search Engine Optimization, w skrócie SEO, to sposób optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych mający na celu osiągnięcie przez serwis internetowy jak najwyższej pozycji w organicznej wyszukiwarce internetowej. SEO jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego, którego skuteczne pozycjonowanie wymaga dostosowywania kodów serwisu do aktualnych algorytmów wyszukiwarek oraz nieustannego poznawania mechanizmów kierujących owymi wyszukiwarkami.
Zajęcie przez stronę www korzystnej pozycji w Google, to efekt algorytmu wyszukiwarki opartego na wartości treści dokumentu oraz popularności witryny. W celu odnalezienia poszukiwanych przez internautę zagadnień, wyszukiwarka Google wykorzystuje własne narzędzia, które odnajdują i wybierają stronę na podstawie analizy jej treść. Po znalezieniu serwisu, narzędzia Google oceniają jakość tekstu dostępnego na stronie, a następnie zestawiają go z zagadnieniem wpisanym w wyszukiwarkę przez internautę.
Podstawową rzeczą, na którą organizacja Google zwraca uwagę, są słowa kluczowe wykorzystane w tekście i na stronie www. Słowa kluczowe to frazy wpisywane w wyszukiwarkę Google za pomocą, których internauta poszukuje usług i produktów. By serwis mógł zająć jak najkorzystniejszą pozycją, słowa kluczowe powinny znaleźć się w meta tagach, nagłówkach, tagach, śródtytułach, opisie grafik oraz wszystkich tekstach opublikowanych na podstronach i zakładkach strony www. Frazy muszą być jednak wykorzystane w rozsądny sposób, by nie zaburzały wartości stylistycznej i merytorycznej tekstów.
Pozycjonowanie stron medycznych
Teksty SEO to główna część content marketingu medycznego zakładającego tworzenie prezentacji placówki leczniczej, opisu usług, profili lekarzy, blogu specjalistycznego, aktualności oraz wszystkich innych tekstów publikowanych na stronie www bogatych we frazy kluczowe. Profesjonalna strona internetowa placówki leczniczej, to strona bogata w treści, dlatego SEO jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem marketingu usług medycznych. Dzięki niemu chory poszukujący porady lekarskiej lub usług, bez problemu dotrze do strony podmiotu medycznego.
Dostosowanie treści do wymogów SEO wymaga jednak umiejętności copywriterskich i redaktorskich pracowników agencji marketingowej branży medycznej. Jest to ważne, gdyż osoby specjalizujące się w tego rodzaju marketingu mają doświadczenie w dodawaniu fraz kluczowych bez ingerencji w wartość merytoryczną treści. Wyszukiwarka Google jest bardzo wrażliwa na teksty SEO i ich jakość, a w przypadku usług medycznych, oprócz fraz kluczowych, niezmiernie ważną rolę odgrywa również specjalistyczna wiedza.
Tagi: agencja marketingowa, agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa, agencja reklamowa dla branży medycznej, branża medyczna, content marketing, copywiriting medyczny, copywriter medyczny, marketing treści, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, Reklama dla klinik medycznych, SEO, SEO w marketingu medycznym, Teksty SEO w marketingu medycznym