Sposoby wykorzystania marketingu szeptanego w marketingu medycznym

Sposoby wykorzystania marketingu szeptanego w marketingu medycznym

Ekspert ds. rozwoju biznesu dla branży medycznej i estetycznej, właściciel agencji. Doradca managerów i właścicieli największych podmiotów leczniczych w branży medycznej i estetycznej.

Jednym z najskuteczniejszych rodzajów marketingu w branży medycznej jest marketing szeptany, forma promocji oparta na wzajemnym doradzaniu i polecaniu usług lekarza. Podczas prywatnej rozmowy lub za pośrednictwem Internetu, pacjenci dzielą się swoją opinią na temat lekarza i jakości jego usług. Zdarza się jednak, że pracownicy placówek medycznych, lekarze-specjaliści oraz inne podmioty medycznie nie zdają sobie sprawy ze skuteczności marketingu szeptanego (word of mouth marketing). Warto zatem omówić sposoby jego wykorzystania.

Medyczny marketing szeptany w świecie realnym
Według badań ponad 70% chorych kieruje się zdaniem innych osób podczas wyboru lekarza, a podmiot medyczny cieszący się pozytywną opinią wśród stałych pacjentów jest najczęściej polecany. By utrzymać dobre zdanie chorych lekarz musi wykazywać się wiedzą, udzielać prawidłowych porad, przeprowadzać skuteczne zabiegi oraz walczyć o zdrowie i życie pacjenta. Jednak to nie wszystko. Dobry lekarz to również osoba, która nawiązuje stałą relację z pacjentem, zapamiętuje imię chorego, prowadzi rzetelny wywiad, dokładnie tłumaczy zaistniały problem, objaśnia przeprowadzany zabieg oraz – w zależności od wskazań – pomaga choremu w drodze powrotnej. Takie podejście jest oznaką zaangażowania zawodowego i osobistej empatii specjalisty, a opinia z tym związana będzie przekazywana dalej wśród osób z kręgu pacjentów, stając się nośnikiem informacji także na temat samej placówki.

Medyczny marketing szeptany w świecie wirtualnym
Marketing szeptany jest skuteczny również w świecie wirtualnym. W sieci funkcjonuje bardzo dużo serwisów medycznych oraz stron tematycznych, na których pacjenci mogą wypowiedzieć się na temat określonego lekarza, usługi czy placówki. Znanylekarz.pl, dobrylekarz.pl, rynekzdrowia.pl, czy też rangkinglekarzy.pl, na tych serwisach chorzy mogą oceniać i komentować jakość usług świadczonych przez lekarzy, poziom ich wiedzy oraz nastawienie do pacjentów. Pozytywną opinię lekarz może zyskać nie tylko dzięki profesjonalnej opiece, ale także regularnym i skutecznym działaniom w sieci. Niestety wymagają one czasu i systematyczności, a większość specjalistów nie posiada go zbyt wiele. Mając tę świadomość, jako agencja reklamowa branży medycznej dostosowaliśmy swoją ofertę do tych potrzeb, skutecznie kreując relację z pacjentem za pośrednictwem social media, profili na serwisach medycznych naszych klientów, publikacji na blogach specjalistycznych artykułów oraz czuwając nad rzetelnymi i merytorycznymi komentarzami publikowanymi na stronach i forach internetowych. To jedne z najskuteczniejszych narzędzi marketingu szeptanego, które mają istotny wpływ na ocenę lekarza w wirtualnym świecie. Warto o tym pamiętać, ponieważ według badań Google, przy wyborze lekarza zdecydowana większość pacjentów zawsze kieruje się opinią innych osób.

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

Zostaw numer
oddzwonimy!