Jednym z najskuteczniejszych rodzajów marketingu w branży medycznej jest marketing szeptany, forma promocji oparta na wzajemnym doradzaniu i polecaniu usług lekarza. Podczas prywatnej rozmowy lub za pośrednictwem Internetu, pacjenci dzielą się swoją opinią na temat lekarza i jakości jego usług. Zdarza się jednak, że pracownicy placówek medycznych, lekarze-specjaliści oraz inne podmioty medycznie nie zdają sobie sprawy ze skuteczności marketingu szeptanego (word of mouth marketing). Warto zatem omówić sposoby jego wykorzystania.
Medyczny marketing szeptany w świecie realnym
Według badań ponad 70% chorych kieruje się zdaniem innych osób podczas wyboru lekarza, a podmiot medyczny cieszący się pozytywną opinią wśród stałych pacjentów jest najczęściej polecany. By utrzymać dobre zdanie chorych lekarz musi wykazywać się wiedzą, udzielać prawidłowych porad, przeprowadzać skuteczne zabiegi oraz walczyć o zdrowie i życie pacjenta. Jednak to nie wszystko. Dobry lekarz to również osoba, która nawiązuje stałą relację z pacjentem, zapamiętuje imię chorego, prowadzi rzetelny wywiad, dokładnie tłumaczy zaistniały problem, objaśnia przeprowadzany zabieg oraz – w zależności od wskazań – pomaga choremu w drodze powrotnej. Takie podejście jest oznaką zaangażowania zawodowego i osobistej empatii specjalisty, a opinia z tym związana będzie przekazywana dalej wśród osób z kręgu pacjentów, stając się nośnikiem informacji także na temat samej placówki.
Medyczny marketing szeptany w świecie wirtualnym
Marketing szeptany jest skuteczny również w świecie wirtualnym. W sieci funkcjonuje bardzo dużo serwisów medycznych oraz stron tematycznych, na których pacjenci mogą wypowiedzieć się na temat określonego lekarza, usługi czy placówki. Znanylekarz.pl, dobrylekarz.pl, rynekzdrowia.pl, czy też rangkinglekarzy.pl, na tych serwisach chorzy mogą oceniać i komentować jakość usług świadczonych przez lekarzy, poziom ich wiedzy oraz nastawienie do pacjentów. Pozytywną opinię lekarz może zyskać nie tylko dzięki profesjonalnej opiece, ale także regularnym i skutecznym działaniom w sieci. Niestety wymagają one czasu i systematyczności, a większość specjalistów nie posiada go zbyt wiele. Mając tę świadomość, jako agencja reklamowa branży medycznej dostosowaliśmy swoją ofertę do tych potrzeb, skutecznie kreując relację z pacjentem za pośrednictwem social media, profili na serwisach medycznych naszych klientów, publikacji na blogach specjalistycznych artykułów oraz czuwając nad rzetelnymi i merytorycznymi komentarzami publikowanymi na stronach i forach internetowych. To jedne z najskuteczniejszych narzędzi marketingu szeptanego, które mają istotny wpływ na ocenę lekarza w wirtualnym świecie. Warto o tym pamiętać, ponieważ według badań Google, przy wyborze lekarza zdecydowana większość pacjentów zawsze kieruje się opinią innych osób.
Tagi: agencja marketingowa, agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa, agencja reklamowa dla branży medycznej, branża medyczna, marketing szeptany, marketing szeptany w medycynie, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, obsługa podmiotów medycznych, promocja w internecie, Reklama dla klinik medycznych, reklama dla usług medycznych, social media w medycynie