Konkursy cieszą się bardzo dużą popularnością w serwisach społecznościowych. W zależności od rodzaju zadania i przewidzianej nagrody zabawy na najpopularniejszym z nich, czyli Facebooku potrafią zgromadzić nawet setki uczestników. Warto więc wykorzystać ten potencjał, który stanowi doskonały element promocji placówki medycznej. W rezultacie może on zaowocować zwiększeniem zainteresowania naszymi usługami wśród potencjalnych Pacjentów. W dzisiejszym wpisie podpowiadamy, w jaki sposób zorganizować konkurs na Facebooku, na jakie elementy należy zwrócić szczególną uwagę oraz czego absolutnie nie powinniśmy robić.
Każdy z nas lubi dostawać coś za darmo. W przypadku konkursów organizowanych za pośrednictwem mediów społecznościowych „próg wejścia”, czyli zadania konkursowe z reguły są mało skomplikowane i nie wymagające od uczestników poświęcenia na nie zbyt wiele czasu. Dlatego też coraz częściej zdarza się, że w jednym konkursie udział potrafi wziąć nawet kilkaset osób. To sprawia, że mając dobry pomysł na zabawę konkursową i przy niewielkim nakładzie finansowym przeznaczonym na promocję, możemy znacząco zwiększyć zasięgi i dotrzeć z reklamą placówki medycznej do wielu potencjalnych Pacjentów, z których znaczny odsetek w przeciwnym razie prawdopodobnie nigdy nie dowiedziałby się o naszym istnieniu.
Dlaczego placówki medyczne powinny organizować konkursy na Facebooku?
- Dzięki zorganizowaniu konkursu mamy możliwość dotarcia z przekazem nie tylko do osób lubiących nasz fanpage, ale również do potencjalnych Pacjentów
- Konkursy pozwalają na zbudowanie pozytywnego wizerunku placówki medycznej, pokazanie, że jesteśmy firmą nowoczesną i otwartą na niestandardowe działania. Więcej informacji na temat tego, od czego zależy sukces wizerunkowy placówki medycznej znajdziecie we wpisie: https://mediahealth.pl/czego-zalezy-sukces-wizerunkowy-placowki-medycznej/
- Dobrze zorganizowany konkursu może w bardzo krótkim czasie trafić do wielu Użytkowników Facebooka, którzy sami między sobą będą udostępniać post (viral marketing)
Pierwszym krokiem, jaki należy podjąć podczas planowania konkursu na Facebooku jest określenie celu, jaki ma on spełniać. Powodów do tego jest bardzo wiele, ważne aby skupić się na tym najważniejszym w danej chwili dla placówki medycznej i konsekwentnie go realizować.
Jakie cele można osiągnąć poprzez zorganizowanie konkursu na Facebooku?
- Przekierowanie Użytkowników na stronę internetową placówki medycznej
- Poinformowanie Pacjentów o rozszerzeniu swojej działalności
- Stworzenie bazy kontaktowej Pacjentów
- Zwiększenie ilości wizyt u lekarzy
- Zwiększenie sprzedaży usług i zabiegów
- Zbadanie opinii wśród Pacjentów
- Docenienie swoich stałych Pacjentów
- Stworzenie wartościowego contentu, który potem może być wykorzystywany do promocji placówki medycznej
Kolejnym etapem przygotowania konkursu jest dokładne określenie zadania konkursowego, ustalenie nagród oraz przygotowanie regulaminu. Warto zwrócić uwagę na to, aby formuła konkursu była prosta i nie wymagała od Użytkowników zbyt wiele zaangażowania i czasu. Ogólnie mówiąc – im prościej, tym skuteczniej. Należy również zadbać o regulamin, który będzie określał wszystkie zasady i porządkował przebieg konkursu.
W oficjalnym regulaminie Facebooka znajdują się następujące zapisy dotyczące konkursów:
- W przypadku korzystania z serwisu Facebook do przekazywania informacji na temat promocji lub do przeprowadzania promocji (np. konkursów lub loterii) organizator odpowiada za zgodną z prawem obsługę tej promocji, w tym za:
a. oficjalny regulamin;
b. warunki oferty i wymagania wstępne (np. ograniczenia dotyczące wieku i miejsca zamieszkania);
c. zgodność z przepisami i warunkami dotyczącymi nagród oferowanych w ramach promocji (np. zarejestrowanie promocji i uzyskanie wszelkich obowiązkowych zezwoleń). - Promocje na Facebooku muszą zawierać następujące zapisy:
a. pełne zwolnienie serwisu Facebook z odpowiedzialności przez każdego uczestnika;
b. informację, że promocja nie jest w żaden sposób sponsorowana, popierana ani przeprowadzana przez serwis Facebook ani z nim związana. - Promocje można przeprowadzać na stronach lub w aplikacjach na Facebooku. Do przeprowadzania promocji nie można wykorzystywać prywatnych osi czasu ani połączeń ze znajomymi (np. niedozwolone jest stosowanie rozwiązań typu „udostępnij na swojej osi czasu, aby wziąć udział w promocji”, „udostępnij na osi czasu znajomego, aby uzyskać dodatkowe udziały w promocji” czy „oznacz znajomych w tym poście, aby wziąć udział w promocji”).
- Facebook nie pomaga w przeprowadzaniu promocji. Administrator promocji korzysta z serwisu Facebook do administrowania promocją na własną odpowiedzialność.
Przed rozpoczęciem konkursu na Facebooku warto zaplanować przeciwdziałanie oszustom oraz konkursowiczom. W ramach zadania konkursowego nie wolno nakłaniać fanów do udostępniania postu konkursowego ani zmuszać do polubienia fanpage’a. Laureaci konkursu nie mogą być wyłaniani na podstawie ilości like’ów zebranych pod wpisami konkursowymi, ale za ciekawe i oryginalne udzielenie odpowiedzi na zadanie. Zadbajmy, aby nagrody w konkursie były związane z placówką medyczną. Mogą to być kupony zniżkowe na wybrane zabiegi lub zaproszenia na bezpłatną konsultację do specjalisty.
Regularne organizowanie konkursów na Facebooku przyczyni się do rozszerzenia bazy Pacjentów oraz wzmocni wizerunek placówki medycznej wśród Użytkowników mediów społecznościowych. Warto więc rozważyć ten typ aktywności w ramach założonej strategii marketingowej i konsekwentnie go realizować.
Tagi: kampania w social media, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, social media, social media w medycynie