Profesjonalnie wyglądająca strona internetowa, niezbędne formularze, piękne zdjęcia i grafiki – to tylko połowiczny klucz do sukcesu. By określić jaki chcemy osiągnąć cel działań reklamowych trzeba zrobić więcej. Powinniśmy wiedzieć, kto odwiedza nasz serwis internetowy, jakie mamy dzienne statystyki naszej strony www i przede wszystkim jakie źródła ruchu są dla nas najbardziej opłacalne.
Analiza ruchu na stronie
Samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy. Prowadząc działania z nastawieniem na efekt, trzeba wyposażyć swoją stronę w narzędzia do badania ruchu oraz statystyk. Warto zatem pomyśleć o najpopularniejszym i można pokusić się o stwierdzenie, że najlepszym narzędziu – google analytics – bezpłatnym rozwiązaniu od google, którego celem jest dostarczenie właścicielowi serwisu www niezbędnych statystyk, dzięki którym będzie mógł on poprawić jakość funkcjonowania swojej placówki.
Google analytics – dlaczego warto?
Narzędzie google analytics daje mnóstwo możliwości, a jego wprowadzenie może przynieść wiele pozytywnych rezultatów. Co więcej jest to bezpłatne rozwiązanie, dzięki czemu jego wpięcie na stronę internetową placówki nie powinno być obciążone żadnymi wątpliwościami, nawet, a może przede wszystkim, finansowymi.
Co możemy zyskać?
Korzyści, jakie niesie za sobą wdrożenie i odpowiednie skonfigurowanie Google analytics to m.in.:
- informacja o tym skąd jest ruch;
- uzyskanie wiadomości o tym jaka jest nasza grupa docelowa;
- wiedza na temat tego z jakich urządzeń korzystają osoby odwiedzając nasz serwis;
- świadomość tego, które informacje na stronie cieszą się największym powodzeniem;
- informacja na temat tego jakie problemy występują na stronie.
Jak zainstalować google analytics?
Instalacja google analytics nie powinno sprawić żadnego problemu. Cały proces zamyka się w kilku, dość prostych, krokach.
Jeśli nie posiadamy jeszcze konta w google analytics na samym początku należy je założyć. Dokładny opis tego procesu znajdą Państwo pod tym linkiem: https://support.google.com/analytics/answer/1008015.
Po założeniu konta należy się na nie zalogować i wykonać następujące czynności:
- Utworzenie profilu dla strony internetowej (Administrator → Nowe konto).
- Wybranie nowo utworzonego konta (Administrator → Nazwa konta).
- Otworzenie zakładki „Kod śledzenia” i pobranie ów kodu.
- Wklejenie kodu na swojej stronie internetowej (kod wklejamy na stronie, którą chcemy śledzić, tuż przed tagiem zamykającym </head>).
Kilka minut i możemy cieszyć się dostępem do informacji na temat naszego serwisu, dzięki którym będziemy mogli wprowadzać istotne, i poprawiające jakość naszego działania, zmiany.
Pamiętajmy – badanie ruchu na swojej stronie i stale dostarczane statystyki mogą w znacznym stopniu poprawić jakość funkcjonowania placówki.
Jeśli chciłabyć powierzyć specjalistom wszystkie sprawy związane z prawidłowym wpięciem narzędzia Google Analytics, w tym także odpowiednim ustawieniem celów na stronie, zgłoś się do Nas poprzez formularz: https://mediahealth.pl/kontakt/ lub telefon: +48 501 276 729.