Posiadanie strony internetowej przez firmy jest obecnie koniecznością. Strona www to swoista wizytówka przedsiębiorstwa, na której znaleźć można informacje o jej usługach, pełni także rolę wizerunkową i reklamową. Nie inaczej jest w przypadku placówek ochrony zdrowia.
Na początek należy uświadomić sobie, że każda przychodnia czy klinika – bez względu na to, czy prywatna, czy publiczna – jest firmą, która musi dbać o komfort pacjentów, jakość świadczonych usług, a jednocześnie podlega wszystkim wymogom stawianym przedsiębiorstwom w XXI wieku. Jednym z nich jest bez wątpienia posiadanie strony internetowej, ale sztuką jest to, by nie tylko ją mieć, ale także skutecznie ją prowadzić.
Po co przychodni strona internetowa?
Funkcji, które spełnia strona internetowa przychodni czy szpitala jest mnóstwo. Po pierwsze – jest to funkcja informacyjna. W serwisie znajdują się dokładne dane lokalizacyjne i kontaktowe placówki, lista świadczonych usług, często także cennik, a także informacje o kadrze lekarskiej czy pielęgniarskiej. Strona internetowa przychodni pełni funkcję wizerunkową – zaprojektowana w odpowiedni sposób i mądrze prowadzona może już na pierwszy rzut oka pokazywać, że placówka jest nowoczesna, bezpieczna, ukierunkowana na pacjenta i jego potrzeby itp. A jeżeli wyposażona jest w konkretne narzędzia, można również być jednym z elementów kluczowych dla sprzedaży usług.
Strona www przychodni – na co zwrócić uwagę?
• Możliwość rejestracji online
Branża ochrony zdrowia jest coraz bardziej opanowywana przez innowacyjne technologie. Słabym punktem wielu placówek nadal pozostaje jednak konieczność stania w kolejkach lub telefonicznego rejestrowania się na wizytę. Nowoczesna strona internetowa przychodni może posiadać system rejestracji online, który jest olbrzymim udogodnieniem dla pacjentów i przekłada się na poprawę wskaźników sprzedaży.
• Łatwa nawigacja
Strona internetowa placówki medycznej powinna być czytelna, przejrzysta i prosta w obsłudze. Pacjent, który ją przegląda, powinien być w stanie przy pomocy kilku kliknięć dotrzeć do treści, które go interesują – opisu zabiegu, prezentacji lekarza czy danych kontaktowych. Przejrzyste menu, mapa strony oraz intuicyjna nawigacja znacznie zwiększą konwersję na stronie.
• Wiele form kontaktu
Strona internetowa placówki medycznej powinna dawać pacjentom kilka możliwości kontaktu. Nie wystarczy już zakładka z adresem, mailem czy numerem telefonu. Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest umieszczanie na poszczególnych podstronach (np. z opisami usług) formularzy kontaktowych, umożliwiających natychmiastową rezerwację wizyty u danego specjalisty czy okienka z czatem na stronie głównej.
• Treść na stronie
Skuteczna strona internetowa placówki medycznej powinna mieć odpowiednią treść, tworzoną z myślą o użytkownikach. Na pierwszym miejscu jest pacjent i jego potrzeby, więc treść na stronie powinna pokazywać mu co może zyskać decydując się na kontakt z placówką. Uwaga! Zgodnie z obowiązującym prawem, placówka medyczna może informować o swoich usługach, ale nie może ich reklamować. Cech reklamy nie mogą mieć więc także treści na stronie internetowej.
• Pozycjonowanie
Nawet najbardziej czytelna, nowoczesna i funkcjonalna strona internetowa nie będzie skuteczna, jeśli nie zostanie odpowiednio wypozycjonowana. Chodzi po prostu o działania, które sprawią, że będzie wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania gdy pacjent wpisze w wyszukiwarkę określoną frazę. Dlatego inwestycja w nowoczesny serwis musi obejmować także pozycjonowanie, które pozwoli zwiększać ruch na stronie.
W MediaHealth znamy wiele możliwości, by strony internetowe placówek medycznych spełniały wszystkie swoje funkcje. Nasi programiści, graficy, copywriterzy i specjaliści ds. pozycjonowania stworzą serwis na miarę potrzeb Twojej placówki! Zgłoś się do nas i powiedz, czego potrzebujesz, a przygotujemy odpowiednie rozwiązania! Zapraszamy do kontaktu -> https://mediahealth.pl/kontakt/.
Tagi: agencja marketingowa, branża medyczna, content marketing medyczny, marketing medyczny, prowadzenie strony www, strona placówki medycznej