Reklama outdorowa, czyli daj się poznać „na mieście”

Reklama outdorowa, czyli daj się poznać „na mieście”

Specjalista z zakresu budowania strategii rozwoju i marketingu podmiotów leczniczych. Wieloletnie doświadczenie zdobywał przy wprowadzaniu efektywnościowych kampanii reklamowych i tworzeniu rozwiązań interaktywnych dla dużych korporacji. Doradca i konsultant managerów i właścicieli placówek leczniczych w zakresie: poprawiania pracy placówki, rozwoju działań marketingowych i wprowadzaniu skutecznych metod pozyskiwania pacjentów. Autor projektów startupowych: serwisów społecznościowych, systemów e-commerce i rozwiązań związanych z usługami mobilnymi oraz rozwiązań informatycznych dedykowanych branży medycznej. Od 2011 roku związany z branżą podmiotów leczniczych, doradza kilkudziesięciu placówkom medycznym na terenie całego kraju.

Są duże, kolorowe i przyciągające wzrok chwytliwymi hasłami. Natrafiamy na nie podczas stania w korku w godzinach szczytu, podziwiając widoki za oknem w czasie niedzielnej przejażdżki po mieście, a także wychodząc z osiedlowego sklepu spożywczego. Reklamy outodorowe są coraz częściej wykorzystywaną formą reklamową wśród właścicieli placówek medycznych. W tej branży warto zatroszczyć się o „obecność na mieście”, która zapewni rozpoznawalność marki oraz zwiększy zainteresowanie wśród potencjalnych Pacjentów.

Outdoor, czyli masowy zasięg reklamowy z niskim kosztem dotarcia do grupy docelowej

Reklama outdorowa (digital out-of-home, czyli DOOH), to reklama zewnętrzna mająca na celu zwrócenie uwagi na oferowane przez daną markę produkty i usługi wśród potencjalnych Klientów w momencie, kiedy przebywają oni poza domem. Sądzicie, że ta forma prezentacji usług jest czymś stosunkowo nowym? Wręcz przeciwnie. Reklama outodorowa uważana jest za jeden z najstarszych rodzajów promocji. W starożytności popularne były napisy na ścianach budynków i kamienna szyldy zajazdów. Z kolei Egipcjanie używali wysokich skalnych obelisków do publikacji prawa. 10 przykazań, które Mojżesz przedstawił na górze Synaj również umieszczone były na skalnych tablicach.
W ramach reklamy zewnętrznej mamy do dyspozycji wiele rodzajów nośników, za pomocą których możemy zaprezentować Odbiorcom przygotowane materiały promocyjne. Poniżej krótko omawiamy te z nich, które cieszą się największym zainteresowaniem.

Najpopularniejsze nośniki reklamy outdoorowej:

  • Billboardy – tablice reklamowe o dużych rozmiarach, często podświetlane, które umieszcza się przy często uczęszczanych drogach
  • Reklama wieloformatowa – umieszcza się ją przeważnie na ścianach budynków oraz np. podczas remontu danego miejsca
  • Frontllighty – reklamy posiadające własne źródło światła zewnętrznego. Wyróżniają się bardzo dużą zauważalnością oraz jakością
  • Backlighty – mówi się o nich, że stanowią uzupełnienie frontlightów, reklamy podświetlane od wewnątrz
  • Reklama pneumatyczna – wszelkiego rodzaju nośniki dmuchane, mobilne, np. balony, bramy, itd.
  • Reklama tranzytowa – wchodząca w interakcję z odbiorcami

Podczas planowania kampanii outdorowej warto poznać regulacje prawne, które dokładnie określają, w jaki sposób branża medyczna powinna informować o swojej działalności, jak również wymieniają elementy reklamy, które w tym sektorze są zabronione. Więcej informacji na temat sposobu reklamowania się przychodni medycznych przeczytacie w jednym z naszych ostatnich wpisów „W jaki sposób może reklamować się przychodnia lekarska?”.

Dlaczego warto zainwestować w reklamę outdoorową placówki medycznej?

  • Masowy zasięg – reklama umieszczona w często uczęszczanym miejscu zapewnia kontakt z bardzo dużą grupą potencjalnych Pacjentów
  • Szybkie dotarcie – reklama zewnętrzna gwarantuje natychmiastowy odbiór przygotowanego przekazu
  • Prosta forma – pozwala zrealizować zamierzone cele biznesowe za pomocą chwytliwego przekazu
  • Częsty kontakt z reklamą – reklama ustawiona w wybranych miejscach na określony czas gwarantuje ciągłą styczność Odbiorców z naszym przekazem. Potencjalni Pacjenci oswajają się z placówką medyczną i w rezultacie są bardziej skłonni do skorzystania z proponowanych przez nią usług
  • Niskie koszty – nie wymaga wysokiego nakładu budżetowego na zaplanowanie kampanii reklamowej, w porównaniu do innych rodzajów mediów (np. TV)
  • Minimalny wysiłek Odbiorców – aby zobaczyć reklamę outdoorową Odbiorcy nie muszą np. kupować gazety lub wchodzić na konkretną stronę internetową.

Podczas planowania kampanii outdoorowej warto zwrócić uwagę na to, aby przygotowywane przez nas komunikaty chociaż w małym stopniu nawiązywały do miejsc, w których zostaną umieszczone kreacje. Powiązanie kontekstowe z konkretną lokalizacją sprawi, że nasza reklama zostanie zauważona i lepiej zapamiętana, będzie się o niej chętnie „mówiło na mieście”. A przecież na takim efekcie najbardziej nam zależy. Warto więc do takiej współpracy zaangażować doświadczoną agencję marketingową, która zajmie się całościowo realizacją zaplanowanej kampanii.
W kolejnym wpisie przedstawimy niestandardowe formy reklamy placówki medycznej i podpowiemy, w jaki sposób najlepiej wykorzystać ich potencjał. Zachęcamy do uważnego śledzenia naszego bloga!

close






Potrzebujesz więcej

informacji?

Oddzwonimy do Ciebie.

TWÓJ NUMER TELEFONU

Numer został wysłany.

W imieniu Media Health dziękujemy za Twoje zgłoszenie.

 

Twój kontakt zostanie niezwłocznie przekazany do naszego Eksperta ds. Rozwoju Branży Medycznej, który wkrótce się do Ciebie odezwie.