Są duże, kolorowe i przyciągające wzrok chwytliwymi hasłami. Natrafiamy na nie podczas stania w korku w godzinach szczytu, podziwiając widoki za oknem w czasie niedzielnej przejażdżki po mieście, a także wychodząc z osiedlowego sklepu spożywczego. Reklamy outodorowe są coraz częściej wykorzystywaną formą reklamową wśród właścicieli placówek medycznych. W tej branży warto zatroszczyć się o „obecność na mieście”, która zapewni rozpoznawalność marki oraz zwiększy zainteresowanie wśród potencjalnych Pacjentów.

Outdoor, czyli masowy zasięg reklamowy z niskim kosztem dotarcia do grupy docelowej

Reklama outdorowa (digital out-of-home, czyli DOOH), to reklama zewnętrzna mająca na celu zwrócenie uwagi na oferowane przez daną markę produkty i usługi wśród potencjalnych Klientów w momencie, kiedy przebywają oni poza domem. Sądzicie, że ta forma prezentacji usług jest czymś stosunkowo nowym? Wręcz przeciwnie. Reklama outodorowa uważana jest za jeden z najstarszych rodzajów promocji. W starożytności popularne były napisy na ścianach budynków i kamienna szyldy zajazdów. Z kolei Egipcjanie używali wysokich skalnych obelisków do publikacji prawa. 10 przykazań, które Mojżesz przedstawił na górze Synaj również umieszczone były na skalnych tablicach.
W ramach reklamy zewnętrznej mamy do dyspozycji wiele rodzajów nośników, za pomocą których możemy zaprezentować Odbiorcom przygotowane materiały promocyjne. Poniżej krótko omawiamy te z nich, które cieszą się największym zainteresowaniem.

Najpopularniejsze nośniki reklamy outdoorowej:

  • Billboardy – tablice reklamowe o dużych rozmiarach, często podświetlane, które umieszcza się przy często uczęszczanych drogach
  • Reklama wieloformatowa – umieszcza się ją przeważnie na ścianach budynków oraz np. podczas remontu danego miejsca
  • Frontllighty – reklamy posiadające własne źródło światła zewnętrznego. Wyróżniają się bardzo dużą zauważalnością oraz jakością
  • Backlighty – mówi się o nich, że stanowią uzupełnienie frontlightów, reklamy podświetlane od wewnątrz
  • Reklama pneumatyczna – wszelkiego rodzaju nośniki dmuchane, mobilne, np. balony, bramy, itd.
  • Reklama tranzytowa – wchodząca w interakcję z odbiorcami

Podczas planowania kampanii outdorowej warto poznać regulacje prawne, które dokładnie określają, w jaki sposób branża medyczna powinna informować o swojej działalności, jak również wymieniają elementy reklamy, które w tym sektorze są zabronione. Więcej informacji na temat sposobu reklamowania się przychodni medycznych przeczytacie w jednym z naszych ostatnich wpisów „W jaki sposób może reklamować się przychodnia lekarska?”.

Dlaczego warto zainwestować w reklamę outdoorową placówki medycznej?

  • Masowy zasięg – reklama umieszczona w często uczęszczanym miejscu zapewnia kontakt z bardzo dużą grupą potencjalnych Pacjentów
  • Szybkie dotarcie – reklama zewnętrzna gwarantuje natychmiastowy odbiór przygotowanego przekazu
  • Prosta forma – pozwala zrealizować zamierzone cele biznesowe za pomocą chwytliwego przekazu
  • Częsty kontakt z reklamą – reklama ustawiona w wybranych miejscach na określony czas gwarantuje ciągłą styczność Odbiorców z naszym przekazem. Potencjalni Pacjenci oswajają się z placówką medyczną i w rezultacie są bardziej skłonni do skorzystania z proponowanych przez nią usług
  • Niskie koszty – nie wymaga wysokiego nakładu budżetowego na zaplanowanie kampanii reklamowej, w porównaniu do innych rodzajów mediów (np. TV)
  • Minimalny wysiłek Odbiorców – aby zobaczyć reklamę outdoorową Odbiorcy nie muszą np. kupować gazety lub wchodzić na konkretną stronę internetową.

Podczas planowania kampanii outdoorowej warto zwrócić uwagę na to, aby przygotowywane przez nas komunikaty chociaż w małym stopniu nawiązywały do miejsc, w których zostaną umieszczone kreacje. Powiązanie kontekstowe z konkretną lokalizacją sprawi, że nasza reklama zostanie zauważona i lepiej zapamiętana, będzie się o niej chętnie „mówiło na mieście”. A przecież na takim efekcie najbardziej nam zależy. Warto więc do takiej współpracy zaangażować doświadczoną agencję marketingową, która zajmie się całościowo realizacją zaplanowanej kampanii.
W kolejnym wpisie przedstawimy niestandardowe formy reklamy placówki medycznej i podpowiemy, w jaki sposób najlepiej wykorzystać ich potencjał. Zachęcamy do uważnego śledzenia naszego bloga!

Tagi: , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/