Jak przygotować i zrealizować kampanię reklamową w marketingu usług medycznych

Jak przygotować i zrealizować kampanię reklamową w marketingu usług medycznych

Kampania reklamowa to znakomita metoda promocji produktu lub usługi. Dotyczy to również usług medycznych, gdyż umożliwia ona promocję placówki leczniczej i dotarcie do potencjalnego pacjenta. Jednak by kampania mogła być skuteczna, musi być odpowiednio zaplanowana, przeprowadzona i przeanalizowana.

Kampania marketingowa

Przypomnijmy, że kampania marketingowa to zbiór działań reklamowych kierowanych do wyznaczonej grupy docelowej. Kampania ma na celu wzrost sprzedaży i świadomości produktu, usługi lub marki oraz wypromowanie nowego lub powracającego na rynek towaru. Etapów kampanii marketingowej jest kilka, a poniżej można znaleźć ich omówienie.

Planowanie kampanii marketingowej w marketingu medycznym

Głównym celem kampanii marketingu służby zdrowia jest dotarcie i pozyskanie jak największej liczby pacjentów korzystających z usług komercyjnych lub w ramach refundacji z NFZ. Kampanie mogą być bardzo skuteczne, muszą być jednak odpowiednio zaplanowane, przeprowadzone i przeanalizowane według poniższych etapów.

Ustalenie odbiorcy kampanii reklamowej – należy określić płeć, wiek, miejsce zamieszkania oraz potrzebny danego pacjenta. Planując promocję usług medycznych warto odpowiedzieć na pytania: do jakiego pacjenta ma trafić przekaż? Czym charakteryzuje się potencjalny pacjent? Czego potrzebuje? Czym placówka może go zainteresować? Na podstawie odpowiedzi tworzony jest profil pacjenta, który może zainteresować się promowanymi usługami.

Ustalanie celów kampanii marketingu medycznego – warto również odpowiedzieć na pytania, jaki jest cel danej kampanii ? Jak będzie można zmierzyć efektywność działań? Przy jakiej skali efektów kampania odniosła sukces? Cele i oczekiwania należy określić przed rozpoczęciem kampanii, gdyż mają one wpływ na ustalenie budżetu i wybór narzędzi marketingowych.

Ustalanie miejsca prowadzenia kampanii – w tym przypadku, warto odpowiedzieć na pytania gdzie będę prowadzić kampanię marketingową placówki leczniczej? Gdzie znajdę potencjalnego pacjenta? Jaki jest zasięg medium, z którego skorzystam? Które z narzędzi przyniesie najkorzystniejsze efekty? Czy wybrane narzędzia są już sprawdzone? Najczęściej kampania marketingowa, w której głównym odbiorcą są młodzi ludzie realizowana jest w Social Media, natomiast dla starszych odbiorców organizowane są akcje w placówce medycznej lub podczas masowej imprezy. Akcję promocyjną można prowadzić zarówno w świecie realnym jak i wirtualnym, dlatego wybór obszaru wpływa na wybór wykorzystanych narzędzi.

Analiza zakresu działań, czasu i budżetu – by wiedzieć jaki jest obszar kampanii, ile potrwa i jakich wymaga funduszy, należy odpowiedzieć na pytania jaki jest model rozliczeń? Ile mogę wydać? Jaki będzie czas trwania? Jaki jest koszt dotarcia do pacjenta? Na jaki zasięg mogę liczyć przy określonym budżecie? Przed rozpoczęciem kampanii i w trakcie jej realizacji, należy nieustannie analizować jej efekty i poziom danego budżetu.

Optymalizacja działań – prowadząc kampanię należy na bieżąco śledzić jej skuteczność i efektywność w oparciu o wykorzystane narzędzia typu content marketing medycznych, landing page, kampanie AdWords, materiały graficzne czy social media. Jednak operatywność każdego z nich warto nieustannie badać, by móc wyciągnąć wnioski potrzebne do przeanalizowania efektywności podejmowanych działań.

Pomiar efektów działań – przed rozpoczęciem akcji marketingowej należy zebrać konkretne dane i parametry charakteryzujące aktualną sytuację placówki oraz określić i ocenić wskaźnik ROI. Na podstawie danych zgromadzonych przed rozpoczęciem kampanii, zebranych w jej trakcie i po zakończeniu, należy przygotować raport podsumowujący kampanię. Raport informuje o poziomie realizacji zakładanych celów oraz wskazuje elementy, które można udoskonalić podczas planowania i przeprowadzania kolejnej akcji promocyjnej.

Jak widać, etapy kampanii marketingowej są wszystkimi działaniami, które wydają się całkowicie jasne i oczywiste. I takie również są, jednak dysponując ograniczoną ilością czasu zapanowanie nad wszystkimi działaniami może być problematyczne. Więc kampanie marketingowe realizowane przez agencje marketingu medycznego nie tylko dają komfort kontroli, ale również zaoszczędzają czas placówkom medycznym.

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

Zostaw numer
oddzwonimy!