Facebook to serwis społecznościowy, który jest regularnie dostosowywany do wymagań współczesnego internauty, dzięki czemu stał się idealnym narzędziem e-marketingu. Można go wykorzystywać również do promocji placówek leczniczych w marketingu medycznym. Jednak by móc skutecznie dotrzeć do pacjenta, należy umiejętnie przeprowadzić kampanię w tym kanale komunikacji. W poniższym artykule zaprezentujemy zasady, którymi kierują się agencje marketingowe branży medycznej, podczas przygotowywania i realizacji akcji promocyjnej na Facebooku.

Zasada pierwsza – znajdź swojego pacjenta 

Na Facebooku zarejestrowanych jest około 1,2 miliarda ludzi z całego świata, w tym ponad 14 milionów Polaków. Liczby te dają ogromne pole działania w zakresie promocji usług medycznych. Jednak by móc dotrzeć do pacjenta, trzeba najpierw określić jego charakterystykę. Pierwszą zasadą prowadzenia kampanii na Facebooku jest targetowanie. Facebook posiada ogromny wachlarz możliwości wyboru odbiorców reklamy, dlatego przed rozpoczęciem kampanii należy określić grupę docelową pacjentów. Stworzyć buyer personas, czyli precyzyjnie wyznaczyć wiek, płeć, miejsce zamieszkania i zainteresowania osób, do których planuje się dotrzeć.

Zasada druga – wybierz miejsce reklamy 

Drugą zasadą jest wybór miejsca reklamy na Facebooku. Serwis oferuje cztery obszary promocyjne; prawą kolumnę witryny i post sponsorowany w NewsFeedzie przeznaczone dla użytkowników komputera, a także post sponsorowany i aplikacje znajdujące się w sieci reklamowej przeznaczone dla użytkowników mobilnych. Promując placówkę, warto wybrać co najmniej dwa miejsca lokalizacji reklamy, dla użytkowników komputerowych i mobilnych. Dzięki temu kampania facebookowa ma szansę dotrzeć do szerszej grupy odbiorców.

Zasada trzecia – stwórz wyważoną grafika 

Czwartą zasadą jest stworzenie wyważonej grafiki, która przyciągnie uwagę pacjenta i zachęci do go przeczytania reklamy. Obrazek powinien prezentować uśmiechniętą osobę, promowaną usługę lub logotyp placówki, a także posiadać krótki tekst. Należy jednak pamiętać, że barwy obrazu muszą nawiązywać do logotypu podmiotu leczniczego, a treść nie może zajmować więcej niż 20% miejsca grafiki.

Zasada czwarta – napisz właściwy tekst 

Reklamy na facebooku mają dozwoloną ilość znaków. Post w newsfeedzie może zajmować 500 znaków, jednak reklama w prawej kolumnie już tylko 150. Czwartą zasadą kampanii facebookowej jest napisanie właściwych tekstów. Treści wpływających na emocje pacjenta lub wskazujących logiczne argumenty. By odpowiednio dobrać tekst do miejsca reklamy, warto najpierw stworzyć kilka propozycji i ocenić ich skuteczność.

Zasada piąta – wezwij do działania 

Ostatnią elementem kampanii jest call to action, czyli wezwanie do działania w formie linkowanej ikony umieszczonej w reklamie. Call to action może przybrać kształt hasła „POBIERZ” np. w przypadku promocji pobrania deklaracji POZ lub „ZAPISZ SIĘ” podczas reklamy usług lub badań. Wezwanie do działania może mieć istotny wpływ na reakcję odbiorcy, który zainteresuje się reklamą, przeczyta tekst i za pośrednictwem linkowanej ikony zarejestruje się online.

Kampania reklamowe na Facebooku to znakomity sposób na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Jednak by w pełni opanować przygotowanie i realizację skutecznej akcji promocyjnej potrzebna jest praktyka oraz analiza wszystkich przeprowadzanych działań.

Tagi: , , , , , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/