Jak przygotować i wykorzystać landing page w marketingu usług medycznych.

Jak przygotować i wykorzystać landing page w marketingu usług medycznych.

Specjalista z zakresu budowania strategii rozwoju i marketingu podmiotów leczniczych. Wieloletnie doświadczenie zdobywał przy wprowadzaniu efektywnościowych kampanii reklamowych i tworzeniu rozwiązań interaktywnych dla dużych korporacji. Doradca i konsultant managerów i właścicieli placówek leczniczych w zakresie: poprawiania pracy placówki, rozwoju działań marketingowych i wprowadzaniu skutecznych metod pozyskiwania pacjentów. Autor projektów startupowych: serwisów społecznościowych, systemów e-commerce i rozwiązań związanych z usługami mobilnymi oraz rozwiązań informatycznych dedykowanych branży medycznej. Od 2011 roku związany z branżą podmiotów leczniczych, doradza kilkudziesięciu placówkom medycznym na terenie całego kraju.

Podczas przeprowadzania kampanii marketingowej ważną rolę odgrywają narzędzie docierające do potencjalnego pacjenta. Jednak nie można zapominać również o miejscu, do którego reklama przenosi pacjenta. Miejscu w którym umieszczona jest dokładne treść reklamy. Jednym z najskuteczniejszych obszarów umieszczenia reklamy jest landing page. Strona docelowa skonstruowana na potrzeby promocji określonego produktu, to idealne uzupełnienie kampanii Adwords. W poniższym artykule zaprezentujemy sposoby przygotowania i wykorzystania landing page w marketingu medycznym.


Strona produktu i usługi – landing page

Landing page to strona docelowa produktu, czyli samodzielna mikrostrona, która wyświetla się internaucie po kliknięciu w reklamę. Głównym celem landing page jest konwersja, czyli wykonanie określonej reakcji przez internautę, typu zakup produktu, rejestracja na stronie lub pobranie pliku. Mikrostrony używa się zwykle w czasie prowadzenia wszelkich kampanii promocyjnych w Internecie. Można ją również dołączać do maili i newsletterów oraz linkować w banerach reklamowych opublikowanych na serwisach medycznych mediach internetowych.


Zalety wykorzystania landing page w marketingu medycznym

Landing page posiada trzy zalety ważne dla marketingu medycznego. Pierwszą z nich jest skupienie uwagi pacjenta. Strona docelowa jest tak zaprojektowana, by w prosty sposób przekazywać krótką informację odbiorcy. Wchodząc w link odwiedzający natychmiastowo dowiaduje się o organizowanej akcji promocyjnej. Druga zaleta to wyższy współczynnik konwersji, czyli ilość osób wykonujących pożądaną reakcję, w tym przypadku skorzystania z promowanych usług. Mikrostrona nie tylko informuje pacjenta o nowej usłudze medycznej, ale również zachęca do skorzystania z niej. Ostatnią cechą jest możliwość wykonania szybkiej reakcji na otrzymaną wiadomość, dzięki umieszczeniu formularza kontaktowego, rejestracji online oraz aplikacji „Pobierz” na mikrostronie.

Projektowanie skutecznego landing page

Landing page może okazać się skutecznym narzędziem podczas kampanii promocyjnej podmiotu medycznego, musi jednak być odpowiednio zaprojektowany. Podczas tworzenia strony docelowej agencje marketingowe branży medycznej kierują poniższymi zasadami:

  1. Stwórz chwytliwy tytuł

Pierwszą rzeczą, na którą odbiorca zwraca uwagę jest tytuł. Musi być on wartościowy, interesujący i pobudzający, by zaangażować pacjenta do dalszych działań.

  1. Podkreśl korzyści

W widocznym miejscu landing page należy wskazać korzyści płynące ze skorzystanie z promowanej usługi. Muszą one spełniać wymagania pacjenta i zachęcać go do wzięcia udziału w akcji.

  1. Dobierz odpowiednie zdjęcie

Niemal każdy człowiek jest wzrokowcem, zatem tworząc landing page nie można zapomnieć o doborze odpowiedniego zdjęcia i grafiki. Fotografia powinna obrazować sprzedawany produkt, nawiązywać do promowanej usługi, mieć wysoką rozdzielczość i posiadać wyraźne logo. Odradza się zatem korzystania ze nienaturalnych, ogólnodostępnych i popularnych zdjęć.

  1. Napisz odpowiedni tekst

Teksty opublikowany na mikrostronie powinien być krótki, interesujący i treściwy. Informować pacjenta o ofercie, charakterze jej odbiorcy i korzyściach płynących z jej skorzystania.

  1. Dołącz kontakt i formularz zgłoszeniowy

Zainteresowany pacjent powinien mieć łatwy dostęp do skorzystania z usługi. Numer telefonu do placówki, rejestracja online, możliwość pobrania formularza lub deklaracji musi być w widocznym miejscu. Dzięki temu landing page ma szansę zwiększyć współczynnik konwersji.

Landing page to narzędzie przekazujące klarowną informację w taki sposób, by jak najskuteczniej zachęcić pacjenta do skorzystania z promowanej usługi. Wykorzystywane może być podczas każdej kampanii e-marketingowej. Warto również, by strona docelowa miała podpięte kody analityczne typu Google Analitics, które umożliwią dokonanie analizy jej skuteczności.

close






Potrzebujesz więcej

informacji?

Oddzwonimy do Ciebie.

TWÓJ NUMER TELEFONU

Numer został wysłany.

W imieniu Media Health dziękujemy za Twoje zgłoszenie.

 

Twój kontakt zostanie niezwłocznie przekazany do naszego Eksperta ds. Rozwoju Branży Medycznej, który wkrótce się do Ciebie odezwie.