Google to obecnie niekwestionowany lider na rynku wyszukiwarek, który nieustannie wprowadza nowe narzędzia promocyjne. Jednym z nich jest system Google AdWords umożliwiający dotarcie do nowej grupy klientów za pomocą słów kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę. Narzędzie często stosowane jest w marketingu usług medycznych. W poniższym artykule opiszemy jak agencje marketingowe branży medycznej, planują i przeprowadzają kampanię AdWords.
Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google.
Google jest obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką internetową, z której korzysta ponad 90% internautów na całym świecie. Wpisując w przeglądarkę nazwę poszukiwanej firmy lub usługi, konsumenci otrzymują od Google propozycje stron związanych z wymaganą tematyką. Warto jednak wiedzieć, że ponad 95% internautów, w tym pacjentów, odwiedza wyłącznie pięć pierwszych zaproponowanych serwisów. Reszta witryn jest najczęściej pomijana. By móc dotrzeć do pacjenta, strona placówki medycznej musi uzyskać jak najwyższą pozycją w wyszukiwarce. Narzędziem umożliwiającym wspięcie się na szczyt przeglądarki jest Google AdWords.
Daj się znaleźć w Internecie – Google AdWords
Google AdWords to system reklamowy umożliwiający uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej w postaci linku sponsorowanego. Narzędzie opiera się na wyborze słów kluczowych, za pomocą których pacjenci poszukują usług medycznych. Po doborze fraz kluczowych i rozpoczęciu kampanii Google ustawia stronę placówki medycznej, jako link sponsorowany, który zajmuje czołową pozycję w wyszukiwarce. Główną zaletą kampanii AdWords jest stała kontrola doboru słów kluczowych oraz możliwość analizy efektywności kampanii za pomocą raportów zaczerpniętych z Google AdWords i Google Analitycs.
Jak przeprowadzić kampanię Adwords – podstawowe zasady
Google AdWords często wykorzystywany jest podczas akcji promocyjnych. Jednak by system mógł przynieść pożądane efekty, musi być odpowiednio zaplanowany i przeprowadzony. Kampanie AdWords organizowane przez agencje marketingowe, opierają się na pięciu zasadach:
1. Dobór słów kluczowych
Przed rozpoczęciem kampanii należy dobrać właściwe słowa kluczowe za pomocą których pacjenci będą poszukiwać usługi medycznej. W tym celu można wykorzystać „Narzędzie propozycji słów kluczowych” udostępnione przez AdWords, które wskazuje najpopularniejsze frazy związane z daną dziedziną. Skutecznym rozwiązaniem jest również „Google Trends”, który działa na podobnych zasadach.
2. Obszar reklamy
Po doborze słów kluczowych należy wybrać obszar kampanii i określić jej grupę odbiorców. Jest to ważne, gdyż pacjenci mieszkający w Łodzi nie zainteresują się przychodnią funkcjonującą w Warszawie. Dlatego tak należy ustawić zasięg wyświetlania reklamy, aby pojawiała się ona w obszarze działania placówki. Warto takze dodać do kampanii słowa kluczowe zawierajace nazwę miejscowości np. „poradnia dermatologiczna Warszawa”.
3. Wybierz treść reklamy
Treść w reklamie AdWords rządzi się swoimi zasadami, dlatego należy pamiętać o określonej liczbie znaków oraz wyborze haseł. Tworząc tekst reklamowy, warto unikać sformułowań typu „najtaniej w mieście”, „specjalna promocja” czy „najlepsi specjaliści”, gdyż użycie tych haseł jest niezgodne z ustawą z 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej.
4. Wybierz właściwą podstronę
Link sponsorowany musi odsyłać pacjenta do określonej podstrony, która związana jest z promowaną usługą. Oznacza to, że wchodząc w wyróżniony link pacjent, musi automatycznie trafić na stronę z poszukiwanym badaniem lub poradą. Warto również zachęcić pacjenta do natychmiastowej reakcji, poprzez udostępnienie na promowanej podstronie formularza kontaktowego, numeru telefonu lub rejestracji online.
5. Analizuj efektywność działań
Podczas prowadzenia kampanii należy nieustannie analizować jej skuteczność. Google umożliwia badanie efektywności akcji za pomocą raportów udostępnianych w Google AdWords oraz Google Analitycs. Raporty wskazują skuteczność określonych słów, co umożliwia zrównoważenie kosztów kampanii względem uzyskanych efektów.
.
Tagi: agencja marketingowa, agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa dla branży medycznej, kampania w google, Kampanie Google AdWords, linko sponsorowane, marketing usług medycznych, Promocja placówki leczniczej, Reklama dla klinik medycznych, reklama poradni, SEM