Wydawałoby się, że social media to źródło rozrywki dla młodzieży lub narzędzie marketingowe wykorzystywane wyłącznie przez agencje reklamowe. W rzeczywistości jednak social media, to jedna z najskuteczniejszych metod dotarcia do potencjalnego klienta, wykorzystywana również w marketingu usług medycznych. W poniższym tekście zaprezentujemy jak specjaliści z agencji marketingowej branży medycznej, prowadzą kanały social media na przykładzie serwisu społecznościowego Facebook.

Facebook w marketingu medycznym 

Facebook jest obecnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym i najczęściej wykorzystywanym kanałem social media. Na świecie korzysta z niego już ponad 1,2 miliarda użytkowników, a w Polsce około 14 milionów rodaków. Tak ogromny zasięg daje niebywałe i niespotykane dotąd możliwości marketingowe. Jednak skuteczność Facebooka zależy od sposobu jego prowadzenia, dlatego warto zapoznać się z kilka poniższymi zasadami, jak prowadzić kanał social media w medycynie.

Zasada pierwsza – dobór grupy odbiorców 

Facebook działa globalnie i nastawiony jest na szeroki rynek, więc jedną z głównych zasad zakładania i prowadzenia Fanpage’a jest właściwy dobór odbiorców. Promując kanał placówki medycznej, należy skupiać się na dotarciu do określonego typu pacjenta. Osoby w odpowiednim wieku, o określonych zainteresowaniach i wyznaczonym miejscu zamieszkania. Dobór odbiorców to jedna z podstawowych zasad planowania działań marketingowych, również w medycznym social media.

Zasada druga – tematyka wpisów 

Wpisy na Fanpage placówki leczniczej powinny oscylować wokół podmiotu leczniczego i jego działalności oraz wyróżniać się wysoką jakością merytoryczną. Winny być spójne i skoncentrowane na zagadnieniach typu działania placówki, wprowadzenie nowych usług, akcje specjalne i promocyjne, kampanie sezonowe i okolicznościowe, zatrudnienie nowych lekarzy oraz informacje ze świata medycyny,  warto zatem:

  • przygotować spójną strategię komunikacji,
  • miesięczny harmonogram postów i publikacji,
  • zaplanować kalendarz wydarzeń, świąt i związanych z nimi akcji specjalnych,
  • przygotować obszerne grafiki i zmiany coverów.

Prowadząc Fanpage placówki odradza się publikowania nadmiernej ilości postów o charakterze rozrywkowym. Wpisy te mogą przyciągnąć odbiorców, którzy trafią na Fanpage przypadkiem i nie będą w żaden sposób zainteresowani usługami danej placówki leczniczej. Odradza się również spamowania. Nadmierna publikacja niewartościowych postów może zirytować pacjenta, który zrezygnuje ze śledzenia działań placówki.

Zasada trzecia – kontakt z pacjentem 

Prowadząc kanał facebooka nie wolno zaniedbywać relacji nawiązanych z internautą. Kontakt ten należy podtrzymywać poprzez stałe postowanie,  organizację akcji specjalnych i konkursów oraz bezpośrednie odpowiedzi na wiadomości prywatne i komentarze. W ramach przeprowadzanego konkursu, zadaniem jego uczestniak powinno być napisanie komentarza, opublikowanie zdjęcia, zapisanie się do wydarzenia lub udostępnienie profilu placówki. Dzięki tym działaniom pacjent zdobędzie szansę na wygranie nagrody, a placówka zwiększa swój zasięg w wirtualnym świecie. Relacje z odwiedzającym można podtrzymać poprzez regularne odpisywanie na wiadomości prywatne i komentarze.

Prowadząc Fanpage placówki leczniczej należy:

  • odpowiadać na wiadomości prywatne lub komentarze publiczne w przeciągu 4-8 godzin,
  • publikować 3-4 posty tygodniowo.
  • włączać do rozmów z pacjentami także lekarzy i specjalistów,
  • tworzyć ekspercki content.

Działania te pomogą wzmocnić pozytywny wizerunek placówki, nawet w sytuacji, gdy pacjent poczuje się zawiedziony działaniami podmiotu medycznego i będzie chciał wyrazić swoje niepochlebne zdanie.

Tagi: , , , , , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/