Pokolenie Z – w jaki sposób nawiązać dialog z Pacjentami tej generacji?
Są młodzi, otwarci na świat i cenią przede wszystkim wolność wyboru. Urodzili się w latach 90. XX lub później. Ich naturalnym „środowiskiem życia” jest Internet, z którego chętnie i często korzystają. Co więcej – świat realny i ten wirtualny znaczą dla nich praktycznie to samo. W dzisiejszym wpisie przybliżamy charakterystykę pokolenia Z oraz podpowiadamy, w jaki sposób placówki medyczne powinny skutecznie komunikować się z przedstawicielami tej generacji.
Czym charakteryzują się osoby z pokolenia Z?
- Nowe technologie towarzyszą im od urodzenia
- Nie potrafią funkcjonować na co dzień bez Internetu
- Marzą o karierze, ale nie kosztem wyrzeczeń
- Nie lubią stagnacji, a słowo „zmiana” nadaje sens ich życiu
- Wszystko chcą zdobyć „tu i teraz”, są niecierpliwi
- Są mobilni, z łatwością przemieszczają się w różne miejsca w kraju i za granicą
- Doskonale posługują się językiem angielskim
- Mają znajomych w różnych zakątkach świata
- Są indywidualistami
Daj się znaleźć „Zetkom” w Internecie
Osoby z pokolenia Z, nazywane powszechnie „Zetkami” większość swojego czasu spędzają w Sieci. Nie powinien zatem dziwić fakt, że z reguły wszystkie swoje sprawy załatwiają przez Internet. Dotyczy to również wyszukiwania informacji na temat dolegliwości medycznych oraz poszukiwania najodpowiedniejszej przychodni lekarskiej. Młode osoby chętnie czytają opinie innych Pacjentów na temat danej placówki, sugerują się rekomendacjami dotyczącymi konkretnych lekarzy oraz sceptycznie podchodzą do nazwisk specjalistów, których nie ma w wirtualnej rzeczywistości. Według nich, brak konta w serwisach społecznościowych i aktywności w Internecie świadczy o tym, że „nie żyjesz”.
Mając zatem świadomość tego, jak ważne jest zadbanie o jak najlepszą prezentację placówki medycznej w Sieci, warto zwrócić uwagę na wygląd strony internetowej (czy np. jest responsywna), dopilnować, aby w branżowych serwisach społecznościowych, takich jak ZnanyLekarz.pl pojawiły się pozytywne opinie na temat specjalistów zatrudnionych w placówce oraz zadbać o marketing szeptany. Wszystkie te działania przyczynią się do wzmocnienia wizerunku przychodni lekarskiej w oczach pokolenia Z i utwierdzą w przekonaniu, że warto jest leczyć się właśnie tutaj.
Pacjenci pokolenia Z w placówce medycznej – jacy są naprawdę?
- Mają bardzo duże wymagania dotyczące jakości obsługi oraz sposobów leczenia
- Opinii na temat przychodni lekarskich i sposobów leczenia szukają w Internecie
- Cechuje ich słaba lojalność , w każdej chwili mogą zrezygnować z leczenia i udać się do konkurencyjnej placówki medycznej
- Ostrożnie podchodzą do gospodarowania swoim budżetem, rozważnie wydają pieniądze
- Oczekują jak najlepszego produktu lub usługi za rozsądną cenę
Pokaż, że jesteś nowoczesną placówką medyczną
Osoby z pokolenia Z uwielbiają nowe technologie, których się nie boją, a wręcz przeciwnie, traktują je jako użyteczne narzędzia do zaspokajania swoich potrzeb. „Zetki” cenią wszystko co praktyczne i pozwalające na zaoszczędzenie cennego czasu. Regularnie korzystają z aplikacji internetowych, chętnie ściągają QR kody na swoje smartfony, a także chętnie czytają blogi liderów opinii. Są nieustanie „online”, więc warto wykorzystać tkwiący w tym potencjał. Warto pokazać się jako nowoczesna placówka medyczna, która wie, jak dotrzeć do najmłodszego pokolenia, które już teraz samodzielnie zarządza nie tylko swoim czasem, ale również budżetem.
Czy zatem należy bać się przedstawicieli pokolenia Z? Oczywiście, że nie. Warto natomiast postarać się jak najlepiej poznać styl życia oraz oczekiwania tej grupy społecznej, aby móc przygotować dla nich jak najbardziej spersonalizowaną ofertę opieki zdrowotnej. Należy pamiętać, że „Zetki” zdecydowanie bardziej wolą kontakt za pomocą urządzeń mobilnych, niż w tradycyjny sposób. Należy więc wyjść im naprzeciw poprzez unowocześnienie komunikacji w Internecie. Do współpracy zaangażować wyspecjalizowaną agencję marketingową, która posiada wiedzę oraz doświadczenie w opracowywaniu koncepcji strategicznych skierowanych do pokolenia Z.
Pamiętajmy – owocna komunikacja w tej branży to taka, która zakłada dialog, a nie monolog placówki medycznej. Aby móc rozmawiać, trzeba dobrze poznać „język” drugiej strony. Do czego wszystkich serdecznie zachęcamy!
.
Tagi: marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, Promocja placówki leczniczej, promocja w internecie