Nowoczesne technologie w marketingu medycznym

Nowoczesne technologie w marketingu medycznym

25 lipca 2019

Współczesny marketing medyczny coraz częściej otwiera się na nowoczesne technologie – nie może to dziwić, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że pacjent jest obecnie klientem, któremu zaoferować trzeba nie tylko konkretną usługę zdrowotną, ale także komfort, wygodę i najwyższą jakość obsługi. Co zatem słychać w świecie nowoczesnych technologii dla branży medycznej?

Według badań firmy doradczej Deloitte, polski rynek usług medycznych jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Unii Europejskiej. Współczesne placówki służby zdrowia muszą jednak mierzyć się z kolejnymi wyzwaniami. Z jednej strony są to wyzwania typowo zdrowotne, takie jak starzejące się społeczeństwo, szybki rozwój schorzeń cywilizacyjnych czy coraz większa liczba pacjentów wymagających opieki długoterminowej. Z drugiej są to wyzwania marketingowo-wizerunkowe – coraz większa konkurencja, rosnąca świadomość pacjentów dotycząca ich praw, konieczność zapewnienia jak najwyższej jakości obsługi. Wszystko to sprawia, że placówki medyczne coraz chętniej zerkają w stronę nowoczesnych technologii, które pomagają im w codziennym funkcjonowaniu, poprawiają wskaźniki sprzedaży i budują pozytywny wizerunek wśród pacjentów.

Telemedycyna – lekarz i przychodnia na odległość

Telemedycyna to ogół narzędzi, które umożliwiają pacjentowi zdalny kontakt z lekarzem lub placówką. Oczywiście chodzi tu o podstawowe czynności, jak konieczność wypisania recepty w przypadku osób chorych przewlekle, zapisanie się na wizytę lub jej odwołanie, sprawdzenie grafiku lekarzy itp. W Stanach Zjednoczonych i krajach Europy Zachodniej narzędzia tego typu są już w zasadzie normą, u nas dopiero raczkują, choć oczywiście należy mieć świadomość, że w zdecydowanej większości przypadków wirtualna konsultacja nie jest w stanie zastąpić rzeczywistego kontaktu z lekarzem.
Dla pacjenta telemedycyna to wygoda i oszczędność czasu, dla lekarza – możliwość bieżącego monitorowania stanu zdrowia pacjenta, co obniża koszty utrzymania placówek, dla przychodni i klinik – możliwość ograniczenia, a nawet zupełnego zredukowania wizyt, na których pacjenci nie pojawiają się bez uprzedniej informacji. Zalety rozwiązań telemedycyny zauważa się również w kontekście osób starszych, które mogą mieć kłopot z fizycznym dotarciem do lekarza oraz niewielkich miejscowości, gdzie usługi medyczne, zwłaszcza specjalistyczne, są trudno dostępne.

Geofencing

Jedną z najnowszych technologii, która w najbliższych latach będzie coraz śmielej wkraczać do marketingu medycznego jest Geofencing. Termin ten nie ma jeszcze swojego polskiego odpowiednika – można próbować je tłumaczyć jako „siatkę geograficzną”, czyli obszar o ściśle określonych granicach. Jego początki biorą się z systemów stosowanych przez wielkie firmy, które poprzez urządzenia z modułem GPS wyznaczały swoim pracownikom obszar, w którym podczas pracy mogli się poruszać. Wyjście poza ten obszar skutkowało powiadomieniem przełożonego. Obecnie Geofencing wykorzystuje się także na inne sposoby. W krajach Zachodnich rodzice mogą się dzięki niemu dowiedzieć, że dziecko opuściło szkołę, a właściciel firmy przewozowej – że kierowca wyjechał samochodem poza dopuszczalną strefę.
Oczywiście potencjał Geofencingu został szybko dostrzeżony przez marketingowców. Użytkownik mający w kieszeni smartfona z włączoną funkcją GPS przebywając na danym obszarze może otrzymać na swoje urządzenie bony promocyjne czy reklamy znajdujących się tam punktów: sklepów, restauracji, kin czy placówek służby zdrowia. Oczywiście wcześniej użytkownik smartfona musi wyrazić zgodę na otrzymywanie takich ofert.

Można śmiało założyć, że w kolejnych miesiącach pojawią się doniesienia o kolejnych nowinkach technologicznych, które można będzie adaptować do potrzeb marketingu medycznego. Zachęcamy więc do regularnego zaglądania na naszego bloga, a wszystkie osoby zainteresowane kompleksową obsługą marketingową placówek służby zdrowia zapraszamy do kontaktu -> https://mediahealth.pl/kontakt/. Przygotujemy dla Was strategię marketingową idealnie dopasowaną do potrzeb Waszej przychodni!

Tagi: , , ,

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

Zostaw numer
oddzwonimy!