Specjaliści od marketingu często posługują się żargonem, który jest trudny do zrozumienia dla lekarzy i podmiotów medycznych. Może być to kłopotliwe podczas szkoleń z marketingu medycznego oraz spotkań biznesowych. W takiej sytuacji warto, by pracownicy placówek leczniczych, odpowiedzialni za marketing podmiotów medycznych, zapoznali się z kilka najczęściej używanymi pojęciami.

AdWords – forma promocji oferowana przez Google opierająca się na zarządzaniu frazami kluczowymi i tworzeniu linków sponsorowanych. Gdy potencjalny pacjent wpisze w wyszukiwarce Google wybrane przez podmiot medyczny słowa kluczowe, wtedy pojawi się w niej link sponsorowany kierujący go do strony placówki leczniczej.

Agencja interaktywna – określenie firmy specjalizującej się w przygotowaniu i wdrażaniu strategii budowy wizerunku w Internecie na podstawie założeń marketingowych przedstawionych przez klienta.

Branding – wszystko to, co tworzy markę placówki leczniczej, typu nazwa, logo i identyfikacja wizualna.

Brief – spis celów kampanii i wytycznych, jakie ma spełniać reklama lub kampania reklamowa.

Buzz marketing – marketing szeptany, czyli działania mające na celu dawanie pacjentom powodów, aby sami z siebie
dobrze mówili o placówce leczniczej i zachęcali innych do jej odwiedzenia.

Call to action
– przejdź dalej, czyli nakłonienie użytkownika do wykonywania określonych działań, takich jak „wyślij zgłoszenie” po odwiedzeniu strony internetowej placówki.

CMS – Content Managment System, czyli system zarządzania treścią w serwisie www. Specjalistyczne oprogramowanie umożliwiające aktualizację serwisu internetowego.

Content marketing – marketing treści, czyli promowanie marki poprzez dostarczanie odbiorcom wartościowych materiałów, typu poradnik i artykuł.

CPC – Cost Per Click, czyli model płatności kampanii promocyjnych, w którym rozliczane są kliknięcia w link.

CTR – Click Through Rate, czyli współczynnik klikalności, który mierzy, ile osób kliknęło w zaproponowaną reklamę.

Copywriter – specjalista, do którego obowiązku należy przygotowanie różnego rodzaju tekstów, sloganów i haseł pojawiających się w reklamach, ulotkach, spotach telewizyjnych i radiowych.

Flat Fee – opłata z góry za reklamę, która będzie wyświetlana przez określoną ilość czasu na danej stronie internetowej. Opłata zależna jest od czasu trwania jej retransmisji.

HTML – kod pozwalający opisać strukturę informacji zawartych wewnątrz strony internetowej.

Keywords – słowa i frazy kluczowe, które internauci będą wpisywać w wyszukiwarce Google, w celu znalezienia usług medycznych lub placówki leczniczej.

Landing page – strona na którą kierowana jest osoba zainteresowana konkretnym produktem lub usługą, bez konieczności przechodzenia przez linki strony głównej. Element kampanii e-marketingowej produktu lub usługi.

Newsletter – e-mail wysyłany cyklicznie do subskrybentów, czyli osób które wyraziły zgodę na otrzymanie powiadomień.

PageRank – algorytm informujący o pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google.

Reklama w wyszukiwarce – poprzez wyszukiwarkę Google pacjent samodzielnie szuka usługi, której potrzebuje. Jeśli strona internetowa placówki medycznej jest wysoko pozycjonowania, wtedy pacjentowi łatwiej znaleźć stronę placówki. Główną formą reklamy w wyszukiwarce jest Google AdWords.

Remarketing – wykorzystanie wiedzy o tym, jakie aktywności w Internecie poczynił użytkownik, aby zachęcić go do podjęcia określonej akcji. Reklama śledząca poczynania użytkownika na innych serwisach za pomocą HTTP Cookie, znanych również jako „ciastka”.

SEM – Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarce. SEM to działania mające na celu poprawienie pozycji strony w wyszukiwarce internetowej, a w szczególności Google.

SEO – Search Engine Optimalization, czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek. SEO ma na celu dostosowanie treści i konstrukcji strony internetowej tak, aby jak odpowiadały aktualnym wymaganiom Google i zajmowały możliwie najwyższe miejsca w wyszukiwarce Google po wpisaniu słów kluczowych.

Social media – media społecznościowe takie, jak Facebook, Instagram, Twitter, Youtube za pomocą, których warto promować placówkę leczniczą.

Ścieżka wizyty – lista stron odwiedzonych w trakcie trwania wizyty przy uwzględnieniu kolejności odwiedzonych stron.

Wyżej wymienione hasła to pojęcia najczęściej używane przez marketingowców i managerów. Wiele z nich odnosi się do działań z zakresu marketingu medycznego, więc w kolejnych artykułach dokonamy ich szczegółowej charakterystyki.

Tagi: , , , , , , , , , , , , , ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/