Specjaliści od marketingu często posługują się żargonem, który jest trudny do zrozumienia dla lekarzy i podmiotów medycznych. Może być to kłopotliwe podczas szkoleń z marketingu medycznego oraz spotkań biznesowych. W takiej sytuacji warto, by pracownicy placówek leczniczych, odpowiedzialni za marketing podmiotów medycznych, zapoznali się z kilka najczęściej używanymi pojęciami.
AdWords – forma promocji oferowana przez Google opierająca się na zarządzaniu frazami kluczowymi i tworzeniu linków sponsorowanych. Gdy potencjalny pacjent wpisze w wyszukiwarce Google wybrane przez podmiot medyczny słowa kluczowe, wtedy pojawi się w niej link sponsorowany kierujący go do strony placówki leczniczej.
Agencja interaktywna – określenie firmy specjalizującej się w przygotowaniu i wdrażaniu strategii budowy wizerunku w Internecie na podstawie założeń marketingowych przedstawionych przez klienta.
Branding – wszystko to, co tworzy markę placówki leczniczej, typu nazwa, logo i identyfikacja wizualna.
Brief – spis celów kampanii i wytycznych, jakie ma spełniać reklama lub kampania reklamowa.
Buzz marketing – marketing szeptany, czyli działania mające na celu dawanie pacjentom powodów, aby sami z siebie
dobrze mówili o placówce leczniczej i zachęcali innych do jej odwiedzenia.
Call to action – przejdź dalej, czyli nakłonienie użytkownika do wykonywania określonych działań, takich jak „wyślij zgłoszenie” po odwiedzeniu strony internetowej placówki.
CMS – Content Managment System, czyli system zarządzania treścią w serwisie www. Specjalistyczne oprogramowanie umożliwiające aktualizację serwisu internetowego.
Content marketing – marketing treści, czyli promowanie marki poprzez dostarczanie odbiorcom wartościowych materiałów, typu poradnik i artykuł.
CPC – Cost Per Click, czyli model płatności kampanii promocyjnych, w którym rozliczane są kliknięcia w link.
CTR – Click Through Rate, czyli współczynnik klikalności, który mierzy, ile osób kliknęło w zaproponowaną reklamę.
Copywriter – specjalista, do którego obowiązku należy przygotowanie różnego rodzaju tekstów, sloganów i haseł pojawiających się w reklamach, ulotkach, spotach telewizyjnych i radiowych.
Flat Fee – opłata z góry za reklamę, która będzie wyświetlana przez określoną ilość czasu na danej stronie internetowej. Opłata zależna jest od czasu trwania jej retransmisji.
HTML – kod pozwalający opisać strukturę informacji zawartych wewnątrz strony internetowej.
Keywords – słowa i frazy kluczowe, które internauci będą wpisywać w wyszukiwarce Google, w celu znalezienia usług medycznych lub placówki leczniczej.
Landing page – strona na którą kierowana jest osoba zainteresowana konkretnym produktem lub usługą, bez konieczności przechodzenia przez linki strony głównej. Element kampanii e-marketingowej produktu lub usługi.
Newsletter – e-mail wysyłany cyklicznie do subskrybentów, czyli osób które wyraziły zgodę na otrzymanie powiadomień.
PageRank – algorytm informujący o pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google.
Reklama w wyszukiwarce – poprzez wyszukiwarkę Google pacjent samodzielnie szuka usługi, której potrzebuje. Jeśli strona internetowa placówki medycznej jest wysoko pozycjonowania, wtedy pacjentowi łatwiej znaleźć stronę placówki. Główną formą reklamy w wyszukiwarce jest Google AdWords.
Remarketing – wykorzystanie wiedzy o tym, jakie aktywności w Internecie poczynił użytkownik, aby zachęcić go do podjęcia określonej akcji. Reklama śledząca poczynania użytkownika na innych serwisach za pomocą HTTP Cookie, znanych również jako „ciastka”.
SEM – Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarce. SEM to działania mające na celu poprawienie pozycji strony w wyszukiwarce internetowej, a w szczególności Google.
SEO – Search Engine Optimalization, czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek. SEO ma na celu dostosowanie treści i konstrukcji strony internetowej tak, aby jak odpowiadały aktualnym wymaganiom Google i zajmowały możliwie najwyższe miejsca w wyszukiwarce Google po wpisaniu słów kluczowych.
Social media – media społecznościowe takie, jak Facebook, Instagram, Twitter, Youtube za pomocą, których warto promować placówkę leczniczą.
Ścieżka wizyty – lista stron odwiedzonych w trakcie trwania wizyty przy uwzględnieniu kolejności odwiedzonych stron.
Wyżej wymienione hasła to pojęcia najczęściej używane przez marketingowców i managerów. Wiele z nich odnosi się do działań z zakresu marketingu medycznego, więc w kolejnych artykułach dokonamy ich szczegółowej charakterystyki.
Tagi: agencja marketingowa, agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa, agencja reklamowa dla branży medycznej, branża medyczna, content marketing medyczny, darmowe szkolenia z marketingu placówek medycznych, lekarz w internecie, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, obsługa podmiotów medycznych, Pojęcia marketingu medycznego, poradnie, Reklama dla klinik medycznych, specjalista marketingu medycznego