Jakie moduły i elementy powinna zawierać strona placówki medycznej?

Jakie moduły i elementy powinna zawierać strona placówki medycznej?

Specjalista z zakresu budowania strategii rozwoju i marketingu podmiotów leczniczych. Wieloletnie doświadczenie zdobywał przy wprowadzaniu efektywnościowych kampanii reklamowych i tworzeniu rozwiązań interaktywnych dla dużych korporacji. Doradca i konsultant managerów i właścicieli placówek leczniczych w zakresie: poprawiania pracy placówki, rozwoju działań marketingowych i wprowadzaniu skutecznych metod pozyskiwania pacjentów. Autor projektów startupowych: serwisów społecznościowych, systemów e-commerce i rozwiązań związanych z usługami mobilnymi oraz rozwiązań informatycznych dedykowanych branży medycznej. Od 2011 roku związany z branżą podmiotów leczniczych, doradza kilkudziesięciu placówkom medycznym na terenie całego kraju.

Według badań Google na analizę strony internetowej internauta poświęca około 10 sekund. W tym czasie odwiedzający dokonuje charakterystyki witryny i szuka najważniejszych informacji. Jeśli ich nie znajdzie, zwykle rezygnuje z dalszych poszukiwań i przechodzi do kolejnej strony. Dotyczy to również pacjenta odwiedzającego serwis medyczny. By móc utrzymać jego zainteresowanie strona placówki leczniczej musi być odpowiednio skonstruowana. W poniższym artykule zaprezentujemy moduły i elementy, które powinny znajdować się na serwisie podmiotu medycznego.

Jak odnaleźć się w strefie pacjenta: formularz, deklaracja i notka NFZ.

Odwiedzając serwis podmiotu leczniczego, pacjent zwykle pragnie umówić się na wizytę. By ułatwić mu kontakt z lekarzem na stronie internetowej placówki powinien znajdować się  oraz formularz zgłoszeniowy i łatwo dostępne dane kontaktowe.   Formularz zgłoszeniowi należy umiejscowić w zakładce kontakt, w tym także na podstronie każdego lekarza lub opisem usług. Numer kontaktowy powinien być zlokalizowany na stałe w nagłówku serwisu lub jego stopce.

Istotną rolę odgrywają również aktualności i notka NFZ. Newsy o nowych usługach lub promocjach powinny znajdować się na stronie głównej w postaci sliderów i w zakładce „Aktualności”. Rozwiązanie to pomoże internaucie zapoznać się z nową ofertą placówki oraz skorzystać z promocji. Informację o usługach oferowanych w ramach NFZ umieszcza się zwykle w zakładce „Usługi”  lub działu NFZ, tak aby pacjent wiedział, z jakich porad może skorzystać w ramach refundacji.

Zwróć uwagę na swoją grafikę serwisu medycznego 

Wyraźne logo placówki umieszczone w widocznym miejscu oraz grafiki zaprojektowane w barwach logotypu, to podstawowe elementy profesjonalnej witryny internetowej. Istotną częścią są również zdjęcia obrazujące wygląd placówki, jej gabinetów i  urządzeń. Dzięki nim pacjent będzie mógł udać się na wirtualny spacer po placówce i ocenić jej stan.

Rola content marketingu medycznego 

Content medyczny to element, o którym niejednokrotnie informowaliśmy. Teksty SEO o wysokiej jakości merytorycznej wpływają na lepsze organiczne pozycjonowanie strony internetowej oraz są źródłem kompleksowej wiedzy. Opis usług powinien zawierać informacje o oferowanych przez placówkę badaniach, poradniach i formach leczenia. Profil lekarza to źródło wiedzy na temat doświadczenia specjalisty i realizowanych przez niego usług. Natomiast blog winien składać się z artykułów specjalistycznych, które spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagającego czytelnika. Content marketing powinien znajdować się na podstronach „Usługi”, „Kadra” oraz „Blog ekspercki”.

Jak nawiązać kontakt z pacjentem?

Nawiązanie i utrzymanie kontaktu z pacjentem to jedno z głównych priorytetów managerów placówki leczniczej. Można to osiągnąć za pomocą czata i social media. Przykład narzędzia Live chat na serwisie podmiotu medycznego to odpowiedź na oczekiwania pacjenta poszukującego pomocy. Za jego pośrednictwem odwiedzający może uzyskać błyskawiczną odpowiedź na temat usług, poradni, lekarzy i materiałów, których potrzebuje. Projektując stronę, nie wolno również zapominać o umieszczeniu stopki do social media w wyraźnym miejscu. Stopka umożliwi internaucie odwiedzenie i polajkowanie profilu placówki na Facebooku lub instagramie. Dzięki temu pacjent będzie mógł regularnie śledzić działania podmiotu medycznego i otrzymywać informacje o organizowanych konkursach i promocjach.

close






Potrzebujesz więcej

informacji?

Oddzwonimy do Ciebie.

TWÓJ NUMER TELEFONU

Numer został wysłany.

W imieniu Media Health dziękujemy za Twoje zgłoszenie.

 

Twój kontakt zostanie niezwłocznie przekazany do naszego Eksperta ds. Rozwoju Branży Medycznej, który wkrótce się do Ciebie odezwie.