Według badań Google na analizę strony internetowej internauta poświęca około 10 sekund. W tym czasie odwiedzający dokonuje charakterystyki witryny i szuka najważniejszych informacji. Jeśli ich nie znajdzie, zwykle rezygnuje z dalszych poszukiwań i przechodzi do kolejnej strony. Dotyczy to również pacjenta odwiedzającego serwis medyczny. By móc utrzymać jego zainteresowanie strona placówki leczniczej musi być odpowiednio skonstruowana. W poniższym artykule zaprezentujemy moduły i elementy, które powinny znajdować się na serwisie podmiotu medycznego.
Jak odnaleźć się w strefie pacjenta: formularz, deklaracja i notka NFZ.
Odwiedzając serwis podmiotu leczniczego, pacjent zwykle pragnie umówić się na wizytę. By ułatwić mu kontakt z lekarzem na stronie internetowej placówki powinien znajdować się oraz formularz zgłoszeniowy i łatwo dostępne dane kontaktowe. Formularz zgłoszeniowi należy umiejscowić w zakładce kontakt, w tym także na podstronie każdego lekarza lub opisem usług. Numer kontaktowy powinien być zlokalizowany na stałe w nagłówku serwisu lub jego stopce.
Istotną rolę odgrywają również aktualności i notka NFZ. Newsy o nowych usługach lub promocjach powinny znajdować się na stronie głównej w postaci sliderów i w zakładce „Aktualności”. Rozwiązanie to pomoże internaucie zapoznać się z nową ofertą placówki oraz skorzystać z promocji. Informację o usługach oferowanych w ramach NFZ umieszcza się zwykle w zakładce „Usługi” lub działu NFZ, tak aby pacjent wiedział, z jakich porad może skorzystać w ramach refundacji.
Zwróć uwagę na swoją grafikę serwisu medycznego
Wyraźne logo placówki umieszczone w widocznym miejscu oraz grafiki zaprojektowane w barwach logotypu, to podstawowe elementy profesjonalnej witryny internetowej. Istotną częścią są również zdjęcia obrazujące wygląd placówki, jej gabinetów i urządzeń. Dzięki nim pacjent będzie mógł udać się na wirtualny spacer po placówce i ocenić jej stan.
Rola content marketingu medycznego
Content medyczny to element, o którym niejednokrotnie informowaliśmy. Teksty SEO o wysokiej jakości merytorycznej wpływają na lepsze organiczne pozycjonowanie strony internetowej oraz są źródłem kompleksowej wiedzy. Opis usług powinien zawierać informacje o oferowanych przez placówkę badaniach, poradniach i formach leczenia. Profil lekarza to źródło wiedzy na temat doświadczenia specjalisty i realizowanych przez niego usług. Natomiast blog winien składać się z artykułów specjalistycznych, które spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagającego czytelnika. Content marketing powinien znajdować się na podstronach „Usługi”, „Kadra” oraz „Blog ekspercki”.
Jak nawiązać kontakt z pacjentem?
Nawiązanie i utrzymanie kontaktu z pacjentem to jedno z głównych priorytetów managerów placówki leczniczej. Można to osiągnąć za pomocą czata i social media. Przykład narzędzia Live chat na serwisie podmiotu medycznego to odpowiedź na oczekiwania pacjenta poszukującego pomocy. Za jego pośrednictwem odwiedzający może uzyskać błyskawiczną odpowiedź na temat usług, poradni, lekarzy i materiałów, których potrzebuje. Projektując stronę, nie wolno również zapominać o umieszczeniu stopki do social media w wyraźnym miejscu. Stopka umożliwi internaucie odwiedzenie i polajkowanie profilu placówki na Facebooku lub instagramie. Dzięki temu pacjent będzie mógł regularnie śledzić działania podmiotu medycznego i otrzymywać informacje o organizowanych konkursach i promocjach.
Tagi: agencja marketingowa, agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa, agencja reklamowa dla branży medycznej, branża medyczna, content marketing, marketing w służbie zdrowia, promocja w internecie, Reklama dla klinik medycznych, serwis medyczny, serwis www podmiotu leczniczego, strona www szpitala i przychodni, tworzenie strony internetowej placówki medycznej