Na rynku usług medycznych z każdym rokiem pojawia się coraz więcej placówek i przychodni, które zabiegają o nowych Pacjentów. Nie jest to łatwe zadanie, zwłaszcza, że konkurencyjne firmy prześcigają się w pomysłach, w jaki sposób przekonać do siebie potencjalnych zainteresowanych i nakłonić ich do skorzystania z przeprowadzanych konsultacji i wykonywanych usług.
W tym sektorze biznesowym nie warto działać w pojedynkę. Skutecznym rozwiązaniem jest zaangażowanie profesjonalnej agencji marketingowej, która dzięki posiadanemu doświadczeniu i wykwalifikowanym specjalistom jest w stanie przyczynić się do znacznego wzrostu dochodów i wzmocnić wizerunek placówki medycznej. W dzisiejszym wpisie przedstawimy szereg możliwości, jakie daje współpraca z agencją marketingową oraz udowodnimy, że naprawdę warto nam zaufać. W myśl zasady trzeciego prezydenta USA Thomasa Jeffersona: „Zaprzestać reklamy by oszczędzić pieniądze to jak zepsuć zegar by zatrzymać czas”.
Dlaczego warto zaufać wyspecjalizowanej agencji marketingowej?
- Wykwalifikowani specjaliści pomogą w stworzeniu i realizacji planu biznesowego opierając się na możliwościach placówki medycznej i aktualnych trendach w sektorze medycznym.
- Współpraca z agencją marketingową pozwoli na zaoszczędzenie czasu potrzebnego na przygotowywanie i koordynowanie kampanii promocyjnych.
- Kampanie reklamowe przygotowywane przez agencje marketingowe wzmacniają wizerunek placówki medycznej wśród Pacjentów i utwierdzają ich w przekonaniu, że podjęli słuszną decyzję decydując się na korzystanie z jej usług.
- Profesjonalna agencja marketingowa posiada narzędzia umożliwiające stałe monitorowanie efektów kampanii reklamowych.
Warto pamiętać, że sektor służby zdrowia ograniczony jest normami prawnymi, które warunkują zakres i formę promocji prowadzanych usług. Więcej na ten temat znajdziecie w naszym wpisie: „Jak promować usługi lecznicze? Cześć I. Zakaz reklamy podmiotów leczniczych”
Elementy marketingu, których realizację warto powierzyć agencji marketingowej:
-
- Rebranding marki – zmiana wizerunku placówki medycznej (nazwa, logo, używana kolorystyka, wygląd strony internetowej, itd.)
- E-mail marketing – wysyłka wiadomości elektronicznych do bazy Pacjentów (newslettery i kampanie promocyjne)
- SEM (search engine marketing) – reklama w wyszukiwarkach internetowych, np. poprzez wykorzystanie linków sponsorowanych
- SEO (search engine optimization) – pozycjonowanie strony placówki medycznej w wynikach wyszukiwania przeglądarek internetowych
- Działania w mediach społecznościowych – stworzenie i prowadzenie kont placówek medycznych w social mediach (np. na Facebooku), publikacja postów dotyczących aktualnych wydarzeń, organizowanie konkursów i angażujących zabaw dla Użytkowników.
- Marketing mobilny – do promocji placówki medycznej możemy wykorzystać: SMSy i MMSy reklamowe, Voicemailing (telefony do wybranej grupy docelowej przez automat), Beacony (małe urządzenia, które są w stanie skomunikować się ze smartfonami), kody QR (ich zadaniem jest przekierowywanie Użytkowników do strony internetowej placówki medycznej).
- Przygotowywanie i koordynacja eventów oraz dni otwartych – profesjonalnie zorganizowany event daje placówce medycznej możliwość zareklamowania się w środowisku lokalnym i pozyskania nowych Pacjentów.
- Reklama outdorowa – billboardy (tablice reklamowe o dużych rozmiarach, które umieszcza się przy często uczęszczanych drogach), reklama wieloformatowa (umieszczana na ścianach budynków), frontllighty (reklamy posiadające własne źródło światła zewnętrznego), backlighty (reklamy podświetlane od wewnątrz), reklama pneumatyczna (nośniki dmuchane, np. balony).
- Marketing wirusowy – jest strategią marketingową wykorzystującą sieci społeczne, której rezultatem jest dystrybucja treści marketingowych do bardzo dużej grupy Użytkowników w odczuwalnie krótkim czasie.
- Prowadzenie bloga placówki medycznej – aktualnie bardzo popularna i skuteczna forma dotarcia do potencjalnych Pacjentów. Stworzenie i regularne aktualizowanie bloga tematycznego zapewnia stały kontakt z grupą docelową placówki medycznej.
Monitoruj działania reklamowe, które powierzasz agencji marketingowej
Współpraca z wykwalifikowaną agencją marketingową ma skutkować poprawą wizerunku placówki medycznej oraz odczuwalnym wzrostem dochodów ze świadczonych przez nią usług. Aby mieć pewność, że budżet, jaki przeznaczamy na działania promocyjne i opłacenie agencji jest wykorzystywany w sposób właściwy warto zadbać o możliwość monitorowania efektów tychże działań.
W związku z dużymi oczekiwaniami rynku pojawił się innowacyjny system MediDesk, dzięki któremu nasi Klienci są w stanie weryfikować, jak nakłady reklamowe przekładają się na liczbę umówionych wizyt. Dzięki zachowaniu podziału pozyskiwania źródeł nowych Pacjentów możliwe jest weryfikowanie średniego kosztu umówionej wizyty z kampanii Adwords, z kampanii w prasie, kampanii w social mediach, czy w praktyce każdego innego źródła marketingowego. Więcej o samym systemie będziecie mogli przeczytać już niebawem!
Tagi: content marketing, email marketing, Google Adwords w marketingu usług medycznych, kampania w social media, marketing dla przychodni, marketing treści, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, obsługa podmiotów medycznych, Promocja placówki leczniczej, reklama dla branży medycznej, Reklama dla klinik medycznych, reklama dla usług medycznych, SEO w marketingu medycznym, social media w medycynie, wizerunek placówki leczniczej