Jakie rozwiązania zastosować podczas tworzenia strony www placówki leczniczej? Część I.

Jakie rozwiązania zastosować podczas tworzenia strony www placówki leczniczej? Część I.

3 sierpnia 2016

 

Strona internetowa to podstawowe medium komunikacji z pacjentem, mające na celu zarówno zainteresowanie ofertą, jak i nawiązanie stałych relacji. To również wizytówka podmiotu leczniczego, poziomu świadczeń oraz polityki, jaką realizuje w ramach opieki medycznej. Niestety wiele z istniejących już stron www, niekompletnych i pozbawionych spójnej nawigacji wyraźnie odstaje od nowoczesnych wymagań interaktywnego rynku i wyszukiwarki Google. Jak zatem powinna wyglądać profesjonalna strona www placówki medycznej?

Nawigacja strony, czyli jak trafić do specjalisty

Pacjent, który odwiedza stronę placówki leczniczej robi to, by skorzystać z interesującej go usługi, poznać profil konkretnego lekarza, dowiedzieć się czegoś o metodzie leczenia, a przy okazji zaczerpnąć informacje o usługach dodatkowych, potencjalnie związanych z charakterem jego terapii i potrzeb. Przy okazji takiej wizyty może wypełnić formularz i inne niezbędne dokumenty wymagane m. in. przed rozpoczęciem leczenia zabiegowego czy operacji, znaleźć kontakt do placówki oraz umówić się na konsultację. Profesjonalnie opracowana strona placówki medycznej powinna posiadać wszystkie niezbędne informacje, które pacjent zdobywa w przeciągu kilku sekund po wykonaniu maksymalnie trzech kliknięć. Niestety, z powodu braku intuicyjnej nawigacji, spójnego wyglądu oraz logicznego rozmieszczenia zakładek, większość stron podmiotów medycznych utrudnia nie tylko ruch, ale w konsekwencji zniechęca do dalszych poszukiwań i taki pacjent opuszczając stronę, na pewno już na nią nie powróci.

Mobilność strony – priorytet nowoczesnej placówki medycznej

Jako agencja marketingowa branży medycznej doskonale wiemy, że strona placówki medycznej to podstawa marketingu medycznego. Aby skutecznie przyciągała odbiorców musi być przede wszystkim mobilna, zoptymalizowana pod kątem treści i odznaczać się logiczną nawigacją.

  1. Responsywność, czyli dostosowanie strony do urządzeń mobilnych

Responsywność to technika projektowania strony umożliwiająca automatyczne dostosowanie się wielkości strony do rozmiaru okna urządzenia, na jakim jest wyświetlana. Dzięki technologii responsywności strona placówki medycznej zyskuje uniwersalny rozmiar i doskonale prezentuje się na każdym rodzaju monitora. Wprowadzenie nowoczesnej technologii ułatwi pacjentom możliwość serfowania po stronie placówki niezależnie od rodzaju urządzenia, co w erze komputerów stacjonarnych, laptopów, smartfonów i tabletów, jest niezwykle ważne.

responsywność strony www w marketingu usług medycznych

Responsywność strony Centrum Medyczne Panorama

Wprowadzenie technologii responsywności, to usługa cieszącą się sporym zainteresowaniem wśród naszych klientów. Jednym z nich jest Centrum Medyczne Panorama, klient któremu zależało na stworzeniu intuicyjnej i przejrzystej strony internetowej wyświetlanej zarówno na monitorze komputera, jak i ekranie smartfona. Dzięki zastosowaniu technologii responsywnej pacjent odwiedzający stronę podmiotu medycznego za pomocą telefonu, może zapoznać się m. in. z ofertą, kadrą i galerią zdjęć.

      2. Spójna nawigacja

Internauta poświęca około 10 sekund na przejrzenie strony internetowej i ocenę jej jakości. W tym czasie jest w stanie podjąć decyzję, czy będzie chciał skorzystać z oferty placówki medycznej, czy nie. By móc zatrzymać pacjenta, potrzebna jest spójna i czytelna strona, zoptymalizowana pod względem funkcjonalności, wglądu i komunikacji. Merytoryczny opis usług, prezentacja personelu, aktualności, cennik usług, a także formularz kontaktowy i potrzebne dokumenty to kontent, który z uwagi na charakter działalności placówek medycznych, jest dzisiaj standardem.

Spójna strona w marketingu medycznym

 

spójna strona w marketingu medycznym

Strona główna Przychodni KEN

Wprowadzenie czytelnej nawigacji było priorytetem Przychodni KEN, jednego z naszych klientów. Na stronie głównej przychodni wprowadziliśmy podział na zakładki: „O nas”, „Usługi”, „Cennik”, „NFZ”, „Aktualności”, „Galeria”, „Specjaliści” i „Kontakt”. Zastosowaliśmy również automatyczne pobranie deklaracji POZ i slidery. Dzięki automatycznemu pobieraniu deklaracji internauta otrzymuje dokumenty, które następnie powinien wypełnić i złożyć, by móc przystąpić do placówki. Slidery zaś informują o najnowszych aktualności i usługach.

Innemu z naszych klientów, Oberclinic, zależało na ułatwieniu pacjentowi możliwości kontaktu z lekarzem. W tym celu na stronie podmiotu medycznego wprowadziliśmy formularz kontaktowy, dzięki któremu pacjent może w prosty sposób umówić się na wizytę i skorzystać z wybranej usługi. Formularz dostępny jest na stronie głównej, w zakładce „Kontakt”, w opisie każdej usługi oraz pod profilem lekarza pracującego w placówce. Dzięki temu rozwiązaniu pacjent w prosty sposób będzie mógł zapisać się na określoną wizytę do wybranego specjalisty.

Specjalizując się w marketingu usług medycznych wiemy, że każda nowa strona www wymaga analizy już istniejącej oraz potrzeb danej placówki, aby w dalszym etapie dostosowywać nowe narzędzie do wymagań współczesnego rynku. Zoptymalizowanie strony pod kątem urządzeń mobilnych oraz opracowanie dobrej nawigacji, to dwie z czterech podstawowych cech profesjonalnej strony www. Kolejne zaprezentujemy w drugiej części artykułu.

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , ,

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

Zostaw numer
oddzwonimy!