Za górami, za lasami…żył Klient, który marzył o stworzeniu internetowego serwisu swojej placówki medycznej. Przyszedł więc do naszej agencji marketingowej, w której jeden z naszych Specjalistów przeprowadził z nim dokładny wywiad dotyczący jego oczekiwań. W ten oto sposób powstał brief – najważniejszy dokument, bez którego nie jest możliwy sukces żadnego projektu.
Zanim powstanie internetowy serwis medyczny musimy dowiedzieć się jak najwięcej o Zamawiającym projekt. Nie ma tutaj mowy o działaniu „na ślepo”. Wszystko powinno być dokładnie zaplanowane, a komunikacja spójna i dobrana do określonej grupy docelowej. Dlatego tak ważne jest, aby pierwszym etapem pracy nad serwisem było stworzenie briefu, który będzie stanowił punkt wyjścia do dalszych działań. Pozwala on zaoszczędzić czas oraz znacznie ułatwia współpracę na linii placówka medyczna – agencja. Powyższe standardy obowiązują w naszej codziennej pracy, a ich efektem jest sukcesywnie powiększające się grono zadowolonych Klientów.
Brief – bezcenne narzędzie komunikacji
W naszej agencji marketingowej działamy według określonego schematu. Brief internetowego serwisu medycznego najczęściej powstaje podczas spotkania naszych Specjalistów z Klientem. W czasie rozmowy Zamawiający proszony jest o podanie kilku podstawowych informacji dotyczących placówki medycznej, jej funkcjonowania, grupy docelowej oraz celu, jaki ma zostać osiągnięty. Innym rozwiązaniem jest samodzielne wypełnienie przez Klienta przygotowanej przez nas ankiety. Obie formy są tak samo dobre, ponieważ mają na celu uzyskanie jak najpełniejszego oglądu tego, kim jest Zamawiający oraz jakie są jego oczekiwania.
Jakie elementy powinien zawierać dobrze przygotowany brief internetowego serwisu medycznego?
- Podstawowe informacje o placówce medycznej (dane firmy, opis firmy, jak długo istnieje na rynku, reprezentowane wartości, itd.)
- Informacje na temat internetowego serwisu medycznego (czy ma powstać od podstaw, czy chodzi o jego zmianę/przebudowę?)
- Opis dotychczasowej strategii marketingowej (czy były podejmowane jakieś działania? W jakiej formie? Jakie przyniosły rezultaty?)
- Opis grupy docelowej, do której ma zostać skierowana oferta (czy są to kobiety, mężczyźni, dzieci? W jakim przedziale wiekowym? Jaki mają status społeczny? itd.)
- Wyszczególnienie unikalnych cech placówki medycznej (czym możemy się pochwalić, co nas wyróżnia na tle konkurencji?)
- Analiza konkurencji
- Pożądany wizerunek placówki medycznej (jaki efekt ma zostać osiągnięty?)
- Informację na temat posiadanych materiałów, które można wykorzystać podczas tworzenia serwisu internetowego (teksty, zdjęcia, materiały wideo, itd.)
- Określenie budżetu przeznaczonego na realizację projektu
- Wstępny harmonogram działań (oczekiwana data oddania serwisu internetowego)
- Dodatkowe oczekiwania względem agencji (powinny one zostać określone już na etapie powstawania briefu)
W zależności od tego, czy internetowy serwis medyczny ma powstać od podstaw, czy też chodzi o przebudowę już istniejącego, agencja marketingowa będzie potrzebowała również kilku dodatkowych informacji, aby jak najlepiej móc zrealizować powierzony projekt. Poniżej znajdziecie najważniejsze pytania, które na pewno zostaną zadane Zamawiającemu przez naszego Specjalistę.
Stworzenie nowego internetowego serwisu medycznego:
- Podstawowe cele, jakie ma realizować nowy serwis
- Preferencje dotyczące kolorystyki (jakie kolory muszą się pojawić w serwisie, aby całość komunikacji była spójna z pozostałymi elementami strategii marketingowej?)
- Przykłady stron internetowych, których estetyka jest zgodna z preferencjami Zamawiającego
- Linki do stron internetowych konkurencyjnych placówek medycznych
Modernizacja internetowego serwisu medycznego:
- Data stworzenia serwisu internetowego
- Przyczyna chęci zmiany
- Wady i zalety obecnej formy serwisu internetowego (co funkcjonuje prawidłowo, a co należy poprawić?)
- Jakie elementy muszą koniecznie zostać dodane/usunięte?
- Statystyki ruchu w serwisie (najlepiej obejmujące dłuższy okres czasu)
Każdy projekt stworzenia lub zmiany internetowego serwisu medycznego powinien rozpoczynać się rzetelnie przygotowanym briefem. Jest on tym samym, co przewodnik turystyczny dla urlopowiczów. Stanowi narzędzie porządkujące wiedzę i umożliwiające efektywne zrealizowanie zamierzonego działania. Czy zatem można obejść się bez niego? Oczywiście, że tak. Bez mapy również mamy szansę dotrzeć do punktu X. Jednak, czy w „gratisie” naprawdę chcemy otrzymać również niepotrzebny stres i zmarnowany czas? Pamiętajmy zatem – w tym sektorze warto rozmawiać i zaufać wyspecjalizowanej agencji!
Tagi: marketing dla przychodni, serwis medyczny, serwis www, strona placówki medycznej, tworzenie strony internetowej placówki medycznej, wizerunek placówki leczniczej