Słowo pisane posiada ogromną moc, z której potencjału warto korzystać podczas tworzenia content marketingu, czyli marketingu treści. Pozyskanie nowych Klientów poprzez publikację wartościowych i atrakcyjnych dla nich materiałów oraz podtrzymanie dialogu ze stałymi Pacjentami to prawdziwa sztuka, której tajniki należy poznać i zacząć wcielać w życie.
Posiadanie strony internetowej placówki medycznej to we współczesnym świecie podstawa „bytu” marki w Sieci. Aby odnieść sukces, należy pójść o krok dalej i sprawić, aby Czytelnicy rzeczywiście chcieli nas słuchać. W jaki więc sposób przyciągnąć Odbiorców do tworzonych przez nas stron www, blogów eksperckich, poradników, artykułów sponsorowanych, ebooków, materiałów wideo i ulotek reklamowych?
Pamiętaj, do kogo się zwracasz
Poznanie swojej grupy docelowej to jeden z filarów sukcesu komunikacji marketingowej. Język przekazu powinien być dostosowany do profilu naszych Pacjentów (aktualnych i potencjalnych). Musi być zrozumiały, atrakcyjny i zgodny z ich statusem społecznym. Nie warto udawać zatem kogoś, kim się nie jest. Zamiast tego lepiej skupić się na mocnych stronach swojej placówki medycznej i mądrze zarządzać posiadaną wiedzą podczas tworzenia treści content marketingowych.
Diabeł tkwi w… nagłówkach
Jeżeli sądzicie, że Czytelnicy czytają artykuły w sposób uporządkowany, czyli od A do Z to niestety jest to błędne założenie. Jak wynika z badań, statystycznie na początku czytany jest tytuł tekstu, potem nagłówki, a dopiero na końcu – rozwinięcia nagłówków, czyli tzw. tekst właściwy (merytoryczny). I to pod warunkiem, że tytuł i nagłówki spodobały się Czytelnikowi na tyle, że zechce on poświęcić swój czas na dalszą lekturę. Mamy tylko kilka sekund na to, aby zainteresować Odbiorców. Nie jest to łatwe zadanie, ale na pewno wykonalne.
Dla przykładu porównajmy ze sobą dwie propozycje nagłówków tego samego artykułu:
- Blog firmowy w marketingu medycznym
- 10 zalet posiadania bloga firmowego, o których nie miałeś pojęcia!
Który z poniższych nagłówków jest bardziej interesujący? Zdecydowanie druga propozycja wydaje się „intrygująca” i „kusi” sekretnymi informacjami. Ważną zasadą w tym przypadku jest jednak nie kłamanie w tytułach i nagłówkach – wszystkie nasze obietnice muszą zostać spełnione. „11 zalet rezonansu magnetycznego”, „17 sposobów na poprawę gęstości skóry” – Czytelnicy naprawdę dokładnie liczą, czy podane liczby się zgadzają. Jeśli nie wierzycie, spróbujcie w kolejnym materiale „nieco namieszać” (na własną odpowiedzialność!). I jednocześnie przygotujcie się na „zmasowany atak” na Waszą skrzynkę mailową.
Strzeż się „przeterminowanych” treści
Podobnie jak jogurt na sklepowej półce z wczorajszą datą ważności, tak samo „odgrzewane” treści, które dawno już wyczerpały znamiona aktualności, raczej nikogo nie zainteresują. W tworzeniu materiałów dla Czytelników ważna jest ich aktualność. Im szybciej takiej materiały opuszczą mury naszej placówki, tym siła przekazu będzie większa i bardziej dynamiczna. W przypadku placówek medycznych newsem może być informacja o wprowadzeniu nowych zabiegów, zakupie innowacyjnego sprzętu albo pochwalenie się otrzymaną nagrodą.
Mów tak, aby chcieli po Tobie powtarzać
Każda marka musi znaleźć pomysł na siebie. Stworzyć plan komunikacji, który będzie zakładał odpowiedni język i rodzaj komunikacji do Odbiorców. W przypadku placówek medycznych ważne jest, aby stworzone treści nie tylko wzbudzały zainteresowanie u Pacjentów, ale także, aby były przekazywane przez nich dalej wśród rodziny, przyjaciół, sąsiadów. Marketing rekomendacji to niejednokrotnie niedoceniania forma reklamy naszych produktów i usług. Dlatego tak ważne jest, aby przygotowywane przez nas treści były na tyle atrakcyjne, ciekawe, intrygujące, a może nawet kontrolowanie kontrowersyjne, aby odbiorcy poczuli potrzebę podzielenia się nimi w swoich lokalnych środowiskach.
Bądź tam, gdzie Twoi Pacjenci
Zorientowanie w tym, jaki styl życia prowadzą Pacjenci naszej placówki medycznej jest bardzo ważne. Umożliwia nam bowiem dotarcie z przekazem reklamowym do miejsc, w których przebywają na co dzień oraz do określonych tytułów prasy, radia i telewizji. Nie warto marnować budżetu reklamowego na kampanie skierowane do przypadkowych osób, z których prawdopodobnie nikt nie będzie zainteresowanych naszą ofertą.
Jeżeli nie jesteś pewien, czy działania reklamowe są przeprowadzane w sposób przemyślany i prognozujący realizację zamierzonych założeń, warto powierzyć to zadanie wykwalifikowanej agencji marketingowej. Wiedza oraz doświadczenie, jakie posiadamy sprawiają, że doskonale wiemy, w jaki sposób komunikować się z Pacjentami placówek medycznych. W taki sposób, żeby nie tylko chcieli nas czytać, ale również czuli niedosyt i chcieli więcej!
Tagi: content marketing, content marketing medyczny, marketing dla przychodni, marketing treści, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, strona placówki medycznej, wizerunek placówki leczniczej