Placówki medyczne muszą nieustannie zabiegać o stałych i potencjalnych Pacjentów. Nie wolno im spoczywać na laurach i liczyć na długofalowe „odcinanie kuponów” od uprzednio przeprowadzonych kampanii i akcji promocyjnych. Dotyczy to także posiadanej strony internetowej. Aby móc mówić o realnym wzroście przychodów oraz zwiększeniu zasięgów, trzeba zainwestować określony budżet w reklamę strony internetowej. Należy zadbać o to, aby Użytkownicy poszukujący w Sieci informacji na temat określonych badań, zabiegów i specjalistów, trafiali bez problemu na stronę naszej placówki medycznej, a nie do konkurencji. Z pomocą przychodzi Google AdWords.
Google AdWords, czyli zwiększenie ruchu na stronie niskim kosztem
Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarce Google widzicie na pierwszych pozycjach linki do stron X,Y,Z? To nie przypadek ani popularność tych witryn o tym zdecydowała, tylko konkretne, świadome działania reklamowe. Brzmi jak bajka? To nie czary, to Google AdWords.
Google AdWords to system reklamowy Google, który umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google. Warto podkreślić, że jest to rodzaj reklamy Pay Per Click, a więc płacimy nie za ilość wyświetleń reklamy, a za konkretne działanie, czyli kliknięcie przez Użytkownika w link lub baner, który przekierowuje do wybranej strony internetowej. Każda wydana złotówka to konkretny, mierzalny efekt.
Możliwości płynące z wykorzystywania Google AdWords są ogromne. Dzięki temu systemowi mamy możliwość przyciągnięcia do strony internetowej placówki medycznej znacznie więcej potencjalnych Pacjentów, którzy będą mieli okazję zapoznania się z naszą ofertą i skorzystania z proponowanych usług.
Personalizuj reklamy i docieraj do określonej grupy Pacjentów
W jaki sposób działa Google AdWords?
Rozważmy taki przypadek: Użytkownik poszukuje placówki medycznej w Warszawie, w której będzie mógł wykonać rezonans magnetyczny. W wyszukiwarce Google wpisuje więc frazę np. „rezonans magnetyczny Warszawa” i po chwili otrzymuje dziesiątki stron z linkami do różnych placówek. Teraz musi podjąć decyzję i wybrać jedną z nich. Jak wynika z badań, Użytkownicy najchętniej klikają w linki, które pojawiają się na pierwszej stronie, zwłaszcza na samej górze. Dlatego reklamy w systemie Google AdWords cechuje bardzo wysoka efektywność.
Pierwsze efekty kampanii AdWords zobaczysz już po chwili
Korzystając z Google AdWords mamy możliwość spersonalizowania wyświetlanych linków. Mogą one być kierowane do Pacjentów w określonych krajach, miastach, a nawet tylko do tych mieszkających w określonej odległości od placówki medycznej. W dodatku bardzo istotne jest również to, że w przeciwieństwie do pozycjonowania, które jest żmudnych i czasochłonnym procesem, efekty kampanii AdWords odczujemy niemalże od razu. Jest to doskonałe rozwiązanie dla osób, które oczekują szybkich wyników w krótkim czasie. Sprawdzi się ono nie tylko w przypadku reklamowania podstawowych usług medycznych ale również świetnie nadaje się do promocji sezonowych zabiegów, terminowych promocji oraz okolicznościowych akcji i konkursów.
Tagi: Google Adwords w marketingu usług medycznych, kampania adwords, marketing dla przychodni, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, Promocja placówki leczniczej, reklama dla branży medycznej, Reklama dla klinik medycznych