Ludzie pragnący cieszyć się zdrowiem regularnie przychodzą na badania i poddają się zabiegom medycznym. Jakość usług lekarskich jest niezwykle ważna, gdyż wpływa na stan zdrowia pacjenta. Dobry lekarz wie jak pomóc, doradzić, wyleczyć i przywrócić prawidłowy stan zdrowia. Rodzi się zatem pytanie, jak dotrzeć do dobrego lekarza? Odpowiedź można znaleźć w internecie.
Zaufanie to podstawa. Poznaj lekarza w sieci.
Zaufanie to podstawa każdej relacji, jednak by móc komuś zaufać, trzeba go wpierw poznać. Idealnym sposobem na nawiązanie kontaktu jest internet. Przed skorzystaniem z usługi medycznej, pacjenci pragną zapoznać się z lekarzem. Zaznajomić z jego wykształceniem, doświadczeniem zawodowym, specjalizacją, umiejętnościami i wiedzą. Zobaczyć jego zdjęcie i video-prezentację. Przeczytać materiały tematyczne i prześledzić aktywność na forach internetowych. W tym celu przeglądają stronę placówki medycznej, serwisy medyczne, fora internetowe i social media. Możliwość zaczerpnięcia informacji na temat danej osoby, zwiększa poczucie bezpieczeństwa pacjenta i zaufania do lekarza.
Lekarze-specjaliści to niezwykle aktywni ludzie. Pomagają, doradzają, udzielają się i nieustannie pracują. Ratują ludzkie życie. Niestety ciągły ruch sprawia, że często brakuje im czasu na aktywność w sieci. Nie udostępniają informacji o sobie, nie prowadzą profilu na serwisie medycznym, ani nie biorą czynnego udziału w forumowych dyskusjach. Nie dają możliwości poznania siebie. W takiej sytuacji pacjent ma utrudnione zadanie, gdyż nie może ani dotrzeć, ani poznać poszukiwanego specjalisty.
Zalety prezentacji w sieci
Według badań Google Inc. ponad 80% internautów, wybierając lekarza, zwraca uwagę na jakość i ilość informacji o lekarzu dostępnych na stronie internetowej placówki, profil na serwisie medycznym, poziom aktywności lekarza w sieci oraz jego pozytywny wizerunek w internecie. Zdjęcie, wykształcenie, doświadczenie, specjalizacja, publikowane artykuły, internetowe porady oraz aktywność w sieci – to wszystko przykuwa uwagę pacjenta. Lekarz dbający o swój wirtualny wizerunek jest aktywny na serwisach medycznych, udziela się na forach internetowych oraz prowadzi własną stronę internetową. Aktywność w sieci umożliwia mu zaprezentowanie siebie, jako specjalisty i fachowca. Autoprezentacja nie tylko zwiększa zaufanie, ale także ułatwia dotarcie do chorego. Umożliwia wyróżnienie placówki na rynku medycznym, podczas przeprowadzania kampanii w social media oraz content marketingu.
Pozytywny wizerunek w sieci jest niezwykle ważny, gdyż pacjenci najczęściej wybierają lekarzy, o których słyszeli, czytali, i z którym udało im się skontaktować. To nie wszystko. Tworzenie materiałów specjalistycznych, dokładny opis lekarza oraz aktywne działania zwiększają możliwości content marketingu. Marketing treści zwraca uwagę klienta, zdobywa jego zainteresowania, pobudza do działania oraz ułatwia nawiązanie stałych relacji. Prezentacja w sieci ma obopólne znaczenie: chorym umożliwia poznanie lekarza, a podmiotom medycznym dotarcie do potencjalnych pacjentów.
Najczęściej poszukiwane informacje o lekarzu:
- Imię, nazwisko, tytuł zawodowy
- Specjalizacja zawodowa
- Specjalizacja dodatkowa
- Ukończone szkoły
- Dyplomy i certyfikaty
- Staż / Praktyki
- Leczone choroby
- Przeprowadzane badania
Mężczyźni:
Kobiety:
Dzieci: - Zabiegi
- Nagrody i wyróżnienia
- Publikowane artykuły
- Znajomość języków
- Zainteresowania i informacje dodatkowe
- Miejsce, terminy i godziny przyjęć
Tagi: agencja marketingowa, agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa, agencja reklamowa dla branży medycznej, branża medyczna, content marketing, dobry lekarz, kampania w social media, lekarz w internecie, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, obsługa podmiotów medycznych, poradnie, promocja w internecie, reklama dla branży medycznej, Reklama dla klinik medycznych, reklama dla usług medycznych, serwis medyczny, social media