Prowadzenie własnego gabinetu, większej przychodni czy wielospecjalistycznej kliniki to współcześnie taki sam biznes, jak każdy inny. Wymaga on podejścia pro-klienckiego, wyróżnienia się na tle konkurencji, dopasowanych działań marketingowych oraz budowania wśród pacjentów pozytywnego wizerunku. We wszystkich tych aspektach pomóc może agencja marketingowa.
Usługi medyczne to sektor, który rozwija się bardzo dynamicznie. Z jednej strony wpływają na to kwestie demograficzne, związane m.in. ze starzeniem się społeczeństwa. Z drugiej – rośnie świadomość odnośnie dbania o zdrowie, a pacjenci są skłonni wydawać na usługi medyczne coraz więcej pieniędzy. Z tym jednak związane są coraz wyższe ich oczekiwania związane z jakością zarówno świadczonych usług, jak i ogólnej obsługi.
Marketing medyczny – dlaczego jest niezbędny placówkom?
W budowaniu własnej marki, przyciąganiu i utrzymywaniu pacjentów, a także wyróżnianiu się na tle konkurencji bez wątpienia pomóc może marketing medyczny. Jest to bardzo szerokie spektrum działań, które mają na celu m.in. kompleksowe informowanie pacjentów o funkcjonowaniu placówki, wypracowywanie zaufania klientów, docieranie do jak najszerszego grona potencjalnych pacjentów, budowanie pozytywnego wizerunku, ale także wzrost sprzedaży oferowanych przez placówkę usług.
Jakie działania obejmuje marketing medyczny?
Marketing medyczny to bardzo specjalistyczne działania. Obejmują między innymi:
-
tworzenie stron internetowych placówek medycznych,
-
komunikację poprzez social media,
-
działania SEO i SEM,
-
kwestie public relations i CSR-u,
-
wdrażanie strategii i narzędzi sprzedażowych,
-
kreowanie identyfikacji wizualnych,
-
planowanie i wdrażanie działań reklamowo-promocyjnych.
Nic więc dziwnego, że coraz więcej placówek medycznych powierza te działania specjalistom, czyli agencjom marketingowym – takim jak nasza agencja MediaHealth.
Agencja marketingowa – dlaczego warto powierzyć jej budowanie wizerunku placówki?
Marketing placówek medycznych to specjalistyczne działania, które z jednej strony mają zwiększać sprzedaż usług i budować pozytywny wizerunek placówki, z drugiej – muszą być zgodne z obowiązującym prawem, zabraniającym m.in. bezpośredniego reklamowania lekarzy czy gabinetów. Powierzenie tych zadań agencji marketingowej jest więc najlepszym rozwiązaniem. A jakie konkretnie działania prowadzące do osiągnięcia tych celów może zaproponować i wdrażać agencja marketingowa?
-
Skuteczna i efektywna strona internetowa
Wiele przeprowadzonych ankiet i sondaży potwierdza, że pacjenci coraz częściej poszukują lekarzy, gabinetów i przychodni przez Internet. Jest to dla nich wygodne i pozwala oszczędzać czas. Estetyczna, dobrze zaprojektowana i responsywna strona internetowa jest więc doskonałym narzędziem zarówno wizerunkowym, jak i sprzedażowym dla każdej placówki medycznej. Powinna ona zawierać kluczowe informacje o placówce (adres, specjaliści, zakres usług, cennik), formularze kontaktowe umożliwiające zapisanie się na wizytę, a także wysokiej jakości treść – zarówno w formie wyczerpujących opisów usług, jak i np. aktualizowanego na bieżąco bloga.
-
Opracowanie identyfikacji wizualnej
Identyfikacja wizualna to różnego rodzaju narzędzia wizualne, które pozwalają tworzyć wizerunek firmy oraz kształtować świadomość jej marki wśród odbiorców. Składają się na nią m.in. logo placówki, wykorzystywane przez nią symbole (w przypadku ochrony zdrowia jest to często np. stetoskop, serce, kropla), kolorystyka strony internetowej i wystroju placówki, jednolity font (rodzaj czcionki używany w materiałach marketingowych). Jednolita, spójna identyfikacja wizualna dowodzi silnej pozycji placówki na rynku, pozytywnie wpływa na lojalność pacjentów, poprawia postrzeganie wartości oferowanych przez nią usług.
-
Obecność w social mediach
Obecność w social mediach, czyli takich serwisach, jak Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube jest bardzo istotnym narzędziem marketingowym placówek medycznych. Pozwala ona budować społeczność lojalnych pacjentów, promować specjalistów i usługi, komunikować się z pacjentami i ich edukować. Oczywiście samo posiadanie profili w social mediach nie wystarczy. Trzeba je także mądrze i systematycznie prowadzić, dobierając treści i formy ich przekazywania do grupy docelowej. Agencja marketingowa jest w stanie zająć się tym w sposób kompleksowy.
-
Działania SEM
SEM – czyli Search Engine Marketing – to działania, których celem jest poprawa pozycji danej strony internetowej po wpisaniu przez użytkownika sieci słów (fraz kluczowych) w wyszukiwarkę. Na SEM składają się m.in. działania SEO, optymalizacja zawartości serwisów, kampanie AdWords oraz kampanie linków sponsorowanych. Głównym celem SEM jest skierowanie na daną stronę jak największego ruchu internautów – dzięki temu zwiększa się szansa na to, że pacjent szukający konkretnego specjalisty, badania lub zabiegu skorzysta z usług właśnie tej placówki. W tego typu działaniach również konieczne jest specjalistyczne wsparcie agencji marketingowej.
To tylko kilka przykładowych kwestii, w których placówce medycznej pomóc może agencja marketingowa. Z naszych wieloletnich doświadczeń wynika, że przychodnie i gabinety współpracujące w tym zakresie ze specjalistami poprawiają swoje wskaźniki sprzedażowe, lepiej odpowiadają na potrzeby pacjentów, oferują im wysoką jakość obsługi i są lepiej postrzegane przez otoczenie.
Chcesz dowiedzieć się, jakie dedykowane rozwiązania marketingowe możemy zaproponować Twojej placówce? Zadzwoń lub napisz -> https://mediahealth.pl/kontakt/. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!