Internet jest jak przypływ. Zaleje przemysł komputerowy i wiele innych, zatapiając tych, którzy nie nauczą się w nim pływać
– twierdził amerykański przedsiębiorca Bill Gates. Umiejętność wykorzystania najnowszych technologii do komunikacji z potencjalnymi Pacjentami to zdolność, którą warto posiąść, aby skutecznie realizować założone cele marketingowe. W dzisiejszym wpisie przedstawiamy najpopularniejsze formy reklamy przychodni lekarskich w Internecie oraz podpowiadamy, w jaki sposób czerpać z tkwiącego w nich potencjału.
Reklama przychodni lekarskiej – jak to ugryźć?
Tradycyjne formy reklamy nie są już wystarczające, aby zagwarantować realny wzrost zysków i realizację ustalonych założeń rozwojowych przychodni lekarskiej. Sprawy nie ułatwiają regulacje prawne, które dokładnie określają, w jaki sposób branża medyczna powinna informować o swojej działalności, jak również wymienia elementy reklamy, które w tym sektorze są zabronione. Więcej informacji na temat sposobu reklamowania się przychodni lekarskich przeczytacie w naszym poprzednim wpisie – LINK
Zainwestuj w profesjonalną stronę internetową
Każda przychodnia lekarska powinna posiadać swoją stronę internetową. To właśnie ona stanowi pierwsze źródło „nawiązania kontaktu” pomiędzy lekarzem a Pacjentem. Użytkownicy Sieci na początku szukają informacji w Internecie o zakresie działalności wybranej placówki medycznej, chcą poznać zatrudniony w niej personel (często to właśnie konkretne nazwiska specjalistów pomagają im w podjęciu decyzji czy umówić się na wizytę, czy nie), obejrzeć wnętrza gabinetów oraz zapoznać się z aktualnie obowiązującym cennikiem.
Nikogo więc chyba nie musimy przekonywać, że inwestycja w profesjonalną i nowoczesną stronę to nie tylko dobra decyzja biznesowa, ale we współczesnym świecie wręcz konieczność. Warto więc do tego zadania zaangażować wykwalifikowaną agencję posiadającą doświadczenie w marketingu medycznym.
Zwiększ ruch na stronie niskim kosztem za pomocą Google AdWords
Jak pokazuje praktyka, Google AdWords skutecznie pomagają w realizacji celów biznesowych przychodni lekarskich. Google AdWords to system reklamowy Google, który umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google. Warto podkreślić, że jest to rodzaj reklamy Pay Per Click, a więc płacimy nie za ilość wyświetleń reklamy, a za konkretne działanie, czyli kliknięcie przez Użytkownika w link lub baner, który przekierowuje do wybranej strony internetowej. Każda wydana złotówka to konkretny, mierzalny efekt. O tym jak działa Google AdWords przeczytacie w naszym poprzednim wpisie – Jak rozwinąć swoją firmę z Google AdWords?
Wesprzyj działania e-marketingowe kampaniami banerowymi (display)
Kampanie banerowe to graficzne formy reklamy internetowej, których głównym zadaniem jest zainteresowanie odbiorców i skłonienie ich do przejścia na naszą stronę internetową. Dzięki różnorodności formatów, jakie mamy do wyboru (będą się one pojawiać w określonych miejscach na stronach internetowych) możemy w elastyczny sposób zaplanować kampanię, dostosowaną do konkretnych potrzeb. Stanowią znakomite uzupełnienie działań marketingowych prowadzonych w Internecie, pozwalając uzyskać bardzo duży zasięg w krótkim czasie.
Postaw na dobrze przygotowany newsletter
Newslettery przychodni lekarskich, potocznie określanie jako „wirtualne listy skierowane do Pacjentów” to sprawdzona metoda, aby dotrzeć ze swoją ofertą do określonej grupy docelowej. Atrakcyjna forma wizualna przygotowanego newslettera, dobór konkretnych sformułowań oraz „marchewką”, którą skusimy potencjalnie zainteresowane osoby do odwiedzenia naszej placówki to klucz do powodzenia kampanii. Najlepiej, aby materiały były wysyłane do odbiorców regularnie, aczkolwiek nie za często, tak aby nikogo nie spamować.W tym przypadku również rekomendujemy powierzenie wysyłki newsletterów specjalistom z agencji marketingowej, którzy dopilnują profesjonalnej i zgodnej z najnowszymi trendami kampanii mailingowej.
Daj się znaleźć potencjalnym Pacjentom
Sektor placówek medycznych rządzi się swoimi prawami. W tym przypadku system rekomendacji to jeden z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie nowych Pacjentów do naszej placówki. Użytkownicy Internetu w poszukiwaniu odpowiednich dla siebie specjalistów bardzo chętnie czytają opinie na ich temat zamieszczone przez inne osoby. Powinniśmy zatem zadbać o to, aby zatrudniona przez nas kadra lekarska posiadała swoje profile na medycznych portalach społecznościowych. Najpopularniejszymi z nich są: ZnanyLekarz.pl, Dobrylekarz.info oraz RankingLekarzy.pl.
Nie lekceważ obecności w mediach społecznościowych
Profile placówek medycznych w social mediach nikogo już nie dziwią. Wręcz przeciwnie, tę formę reklamy docenia coraz więcej osób, którzy decydują się na założenie i regularne prowadzenie konta przychodni lekarskiej. Aktualnie najpopularniejszym serwisem społecznościowym, do którego każdego dnia logują się tysiące Użytkowników jest Facebook. Warto zadbać o to, aby za jego pośrednictwem zatrudnieni przez nas lekarze wypowiadali się na temat swojego doświadczenia, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo, że potencjalni Pacjenci obdarzą ich zaufaniem. Zadbajmy o profesjonalne zdjęcia kadry lekarskiej, krótki i zwięzły opis ich historii zawodowej oraz atrakcyjną formę przekazu treści.
Form promocji przychodni lekarskich w Internecie jest bardzo dużo. Warto je wszystkie poznać, aby móc wybrać te najbardziej dostosowane do prowadzonej przez nas działalności. Poza obecnością placówki medycznej w Internecie, nie można również zapomnieć o reklamie outdorowej, czyli widoczności marki „na mieście”. Więcej na temat tej zewnętrznej formy promocji przeczytacie w kolejnym wpisie. Zachęcamy do uważnego śledzenia naszego bloga!
Tagi: agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa dla branży medycznej, Google Adwords w marketingu usług medycznych, kampania w social media, marketing dla przychodni, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, placówki medyczne, Promocja placówki leczniczej, promocja w internecie, reklama dla branży medycznej, Reklama dla klinik medycznych, reklama dla usług medycznych, social media, social media w medycynie, strona placówki medycznej, tworzenie strony internetowej placówki medycznej, wizerunek placówki leczniczej