Pacjent pragnący umówić się na wizytę zobowiązany jest do zarejestrowania się, czyli skontaktowania z recepcją oraz wskazania konkretnego doktora lub usługi, z której pragnie skorzystać. Jest to czasochłonne zarówno dla pracowników recepcji placówki leczniczej, jak i samego pacjenta. Niejeden chory zrezygnował z wizyty w wyniku problemów z rejestracją. Istnieje jednak rozwiązanie tego problemu – formularz zgłoszeniowy. Poprawa jakości, podwyższenie standardu usług, wygoda i komfort – to tylko nieliczne z zalet wprowadzania formularzy zgłoszeniowych na stronę internetową placówki leczniczej.
Wygoda ma znaczenie
Dążenie do wygody, jest częstym bodźcem do rozwoju. Dotyczy to także kwestii formularzy zgłoszeniowych, zamieszczanych na stronach internetowych placówek leczniczych. W dzisiejszym zabieganym świecie formularz pozwala na szybkie działanie bez nadmiernego odrywania się od własnych spraw. Pacjent nie musi szukać numeru telefonu, czekać na połączenie i prowadzić kilkuminutowej rozmowy. Wystarczy kilka szybkich ruchów, by zarejestrować się na konkretną wizytę.
- Standardowy formularz kontaktowy składa się zwykle z czterech pól do wypełnienia: imienia i nazwiska, e- mail, numeru telefonu oraz opisu dolegliwości lub informacji o tym, do kogo chcemy się zapisać. Wypełnienie całego formularza trwa kilkanaście sekund, a następnie wystarczy jedynie poczekać na potwierdzenie umówionej wizyty. Nie tylko pacjent korzysta z nowoczesnej metody. Dla placówki medycznej wprowadzenie formularzy zgłoszeniowych zapewnia:
- Odciążenie recepcji, która bardzo często nie daje rady jednocześnie rejestrować pacjentów będących już w placówce i odbierać telefonów w sprawie umówienia wizyty. Formularze spływające na maila pozwolą na większą wygodę pracy i lepszą jej organizację.
- Zwiększenie bezpieczeństwa i ograniczenie możliwości popełnienia błędu. Mająca dużo pracy recepcja, często może pomylić się w zapisywaniu terminu wizyty. Formularz skutecznie wygra z tego rodzaju uchybieniami.
- Większa ilość zapisów do placówki. Placówki lecznicze często nie pracują w weekend, co ogranicza pacjentom możliwość umówienia się na wizytę.
Paraliżuje Cię uczucie wstydu – wypełnij formularz!
Niektórzy pacjenci wstydzą się swoich przypadłości, więc wykonanie telefonu i powiedzenie o swojej dysfunkcji uniemożliwia im zapis na wizytę. W takiej sytuacji formularz zgłoszeniowy staje się jedyną skuteczną metodą, dzięki której pacjent może trafić do specjalisty, gdyż nie musi przechodzić stresującej i „blokującej” go rejestracji telefonicznej. Kilka prostych ruchów, a zgłoszenie trafia do placówki i pozostaje tylko oczekiwać na potwierdzenie umówionego terminu wizyty.
Formularze zgłoszeniowe – wzory
Prowadząc agencję specjalizującą się w marketingu usług medycznych, dokładnie znamy problemy placówek leczniczych, dlatego kładziemy nacisk na tworzenie prawidłowo skonstruowanego formularza zgłoszeniowego, podczas budowy strony www. Doświadczenie nabyte przy współpracy z wieloma klientami, daje nam pewność, że wprowadzenie ów formularzy na stronę placówki leczniczej jest wskazane. Nasi klienci po wdrożeniu tego rodzaju rozwiązania, zanotowali zwiększenie ilości pacjentów zapisanych na wizyty. Recepcja oraz menadżerowie placówek podkreślają znaczenie formularzy zwłaszcza w weekendy, gdy pracownicy placówki mają wolne.
Tworzymy formularze w taki sposób, by spełniały wszelkie oczekiwania placówki i pacjenta. Możemy pochwalić się wieloma skutecznymi projektami, a wśród najciekawszych znajduje zakładka zgłuszenia zrealizowana dla naszego klienta Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego „Dom Rodzinny”, formularz zgłoszeniowy dla Kliniki Medycznej Wilmed, a także obszerne formularz „Zapisz się” wykorzystany na stronie internetowej Medycyny Specjalistycznej „Ober Clinic” . Nasz klient wykorzystał formularz zgłoszeniowy w czterech różnych miejscach: w zakładkach „Kontakt” i „Zakres usług”, a także pod profilem każdego pracownika i opisem oferowanych usług. Dzięki temu pacjent może w łatwy i szybki sposób zapisać się na wybraną usługę lub wizytę lekarską. Poniżej prezentujemy kilka przykładów.
W czasie budowy lub przebudowy serwisów www, formularz zgłoszeniowy powinien stać się jednym z priorytetów placówek medycznych i elementem obowiązkowym dobrze funkcjonującej strony internetowej. Warto pamiętać, że czasem mała rzecz może mieć wpływ na ogromny sukces.
Tagi: agencja marketingowa, agencja marketingowa dla branży medycznej, agencja reklamowa, agencja reklamowa dla branży medycznej, branża medyczna, Formularz zgłoszeniowy, marketing usług medycznych, marketing w służbie zdrowia, promocja w internecie, reklama, reklama dla branży medycznej, reklama dla usług medycznych