Employer Branding – jak zasłużyć na miano idealnego pracodawcy?

Employer Branding – jak zasłużyć na miano idealnego pracodawcy?

Specjalista z zakresu budowania strategii rozwoju i marketingu podmiotów leczniczych. Wieloletnie doświadczenie zdobywał przy wprowadzaniu efektywnościowych kampanii reklamowych i tworzeniu rozwiązań interaktywnych dla dużych korporacji. Doradca i konsultant managerów i właścicieli placówek leczniczych w zakresie: poprawiania pracy placówki, rozwoju działań marketingowych i wprowadzaniu skutecznych metod pozyskiwania pacjentów. Autor projektów startupowych: serwisów społecznościowych, systemów e-commerce i rozwiązań związanych z usługami mobilnymi oraz rozwiązań informatycznych dedykowanych branży medycznej. Od 2011 roku związany z branżą podmiotów leczniczych, doradza kilkudziesięciu placówkom medycznym na terenie całego kraju.
| 2017-07-17T11:36:12+00:00 17 lipca 2017|Tagi: , |

Nie jest łatwo zasłużyć na miano idealnego pracodawcy. Z każdym rokiem oczekiwania pracowników wobec firm, które ich zatrudniają nieustannie rosną. Obecnie nie wystarczy już regularne wypłacanie wynagrodzenia i stałe godziny pracy. Dobrzy specjaliści chcą otrzymywać znacznie więcej od firmy. W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się szerzej pojęciu Employer Branding, czyli budowaniu marki pracodawcy i postaramy się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób placówki medyczne mogą zasłużyć na zaszczytne miano „pracodawcy z wyboru”?
Znalezienie i zatrzymanie najlepszych pracowników jest najbardziej wartościową zdolnością. Dałbym wszystko, co mam, wszystkie moje pieniądze, aby tylko mieć tę umiejętność. – twierdził John D. Rockefeller. W powyższym twierdzeniu zawiera się cała prawda na temat współczesnego rynku pracy. Nie jest łatwo znaleźć dobrych specjalistów, które zasilą szeregi lekarzy i personelu medycznego w placówce. Jednak warto dołożyć wszelkich starań, aby zatrudnić jak najlepszych pracowników i sprawić, aby chcieli współpracować z nami jak najdłużej. Zadowoleni lekarze to lepiej zadbani Pacjenci, a w konsekwencji szybszy rozwój placówki medycznej, przekładający się na wzrost przychodów.

Najczęstsze oczekiwania potencjalnych pracowników wobec placówek medycznych:

  • Gwarancja stabilnego zatrudnienia
  • Sprecyzowana lista obowiązków i oczekiwań
  • Konkurencyjne wynagrodzenie
  • Życzliwa i koleżeńska atmosfera w pracy
  • Umożliwienie ciągłego rozwoju (kursy, szkolenia, seminaria)
  • Możliwość realizacji swoich pasji (np. firmowa drużyna piłki nożnej)
  • Umożliwienie godzenia pracy z życiem prywatnym
  • Pozytywny wizerunek placówki w środowisku medycznym

Więcej informacji na temat tego, od czego zależy sukces wizerunkowy placówki medycznej znajdziesz w naszym poprzednim wpisie: https://mediahealth.pl/czego-zalezy-sukces-wizerunkowy-placowki-medycznej/

Doceniaj swoich obecnych pracowników placówki medycznej

Działania Employer Brandingowe możemy podzielić na dwa rodzaje, w zależności od grup osób, do których są skierowane. Pierwszym rodzajem jest Employer Branding Wewnętrzny, który jest skierowany do pracowników aktualnie zatrudnionych w placówce medycznej. Kierownictwo placówki medycznej powinno skupić się przede wszystkim na stworzeniu możliwie jak najlepszego miejsca pracy, w którym wśród pracowników będzie panowała przyjazna atmosfera i koleżeństwo. Warto również regularnie organizować spotkania lub wyjazdy integracyjne, aby jeszcze mocniej scalić zespół i sprawić, że ich relacje zawodowe ulegną znacznemu polepszeniu. W konsekwencji będą oni wykonywali swoją pracę sprawniej, lepiej i z większym entuzjazmem.

W ramach dbania o zatrudnionych pracowników należy również stwarzać im warunki do nieustannego rozwoju. Dofinansowanie kursów, szkoleń i delegowanie na seminaria branżowe to doskonała inwestycja w kadry, która zaowocuje lepiej wykształconym personelem medycznym w placówce.

Bądź atrakcyjnym pracodawcą dla potencjalnych pracowników

Drugim typem działań Employer Brandingowych jest Employer Branding Zewnętrzny. Jest on adresowany przede wszystkim do potencjalnych pracowników przychodni lekarskiej – lekarzy i personelu medycznego. Najważniejszym zadaniem, przed którym stoją kierownicy firm jest stworzenie pozytywnego wizerunku firmy, pokazanie się jako atrakcyjny pracodawca na rynku. Pomocne w realizacji tego celu będzie uczestnictwo w targach pracy, obecność w renomowanych serwisach ogłoszeniowych oraz dotarcie z ofertą do studentów i absolwentów uczelni wyższych.

W jaki sposób może promować się placówka medyczna (offline oraz w Internecie)?

  • Stworzenie zakładki Praca/Kariera na stronie internetowej placówki medycznej
  • Zamieszczanie ogłoszeń rekrutacyjnych na profesjonalnych serwisach z ofertami pracy
  • Obecność w najpopularniejszych mediach społecznościowych, takich jak LinkedIn i GoldenLine (social media branżowe) oraz na Facebooku
  • Stworzenie filmu rekrutacyjnego w którym zaprezentowane zostaną zalety pracy w danej placówce medycznej (działania wizerunkowe)
  • Aktywne uczestnictwo w targach pracy
  • Organizowanie akcji na medycznych uczelniach wyższych, gdzie znajdują się potencjalni Pracownicy

Bycie idealnym pracodawcą to sztuka, której adepci muszą wykazać się zarówno wiedzą, jak i determinacją w realizacji zaplanowanych działań. Trzeba nieustannie monitorować nastroje wśród zatrudnionych lekarzy i personelu medycznego i w porę reagować na wszelkie zauważone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zadbać o nienaganną reputację przychodni, tak aby najlepsi specjaliści w branży byli dumni z miejsca, w którym pracują.

W kolejnym wpisie dowiecie się, w jaki sposób powinna wyglądać obsługa Pacjenta w przychodni lekarskiej oraz dlaczego tak ważny jest wygląd, kolorystyka i różnorodność strojów personelu medycznego.

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (DN Daniel Nowocin, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa) jedynie do kontaktu ze mną.

Zostaw numer
oddzwonimy!





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (DN Daniel Nowocin, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa) jedynie do kontaktu ze mną.