Doskonała lokalizacja, wykwalifikowany zespół lekarzy, innowacyjny sprzęt i konkurencyjne ceny. Jak wynika z badań, to wciąż za mało, aby potencjalni Pacjenci chcieli korzystać z naszych usług. Potrzeby i oczekiwania chorych z roku na rok nieustannie rosną, aby móc im sprostać należy poznać nowoczesne standardy obsługi w placówkach medycznych. W dzisiejszym wpisie odpowiemy na pytanie, na czym powinno polegać nowoczesne podejście do Pacjenta i dlaczego tak istotne jest zwracanie uwagi na odpowiedni dobór kolorystki w przychodniach lekarskich?

Jakie są najczęstsze oczekiwania Pacjentów wobec placówki medycznej?

  • Wyspecjalizowani lekarze
  • Krótki czas oczekiwania na konsultację
  • Dogodna lokalizacja placówki medycznej
  • Możliwość otrzymania kompleksowej opieki zdrowotnej
  • Wysokiej jakości sprzęt medyczny
  • Życzliwy i pomocny personel medyczny
  • Możliwość rezerwacji terminu wizyty przez Internet
  • Parking dla Pacjentów przed placówką medyczną

Standardy obsługi Pacjenta w placówce medycznej

Przychodnie lekarskie powinny funkcjonować według ściśle określonych reguł. Standardy obsługi Pacjenta powinny być dokładnie rozpisane i wdrażane przez personel medyczny na każdym szczeblu. Powinny one określać wszystkie działania od pojawiania się Pacjenta w przychodni, aż po zakończenie wizyty, badań i zabiegów. Procedury obsługi Pacjenta powinny zawierać następujące elementy:

  • SMSy przypominające o zbliżającym się terminie wizyty lekarskiej
  • Odpowiednie przywitanie Pacjenta wchodzącego do placówki medycznej
  • Sposób komunikowania się personelu medycznego z Pacjentem podczas potwierdzania wizyty w rejestracji
  • Ustalenie czasu trwania wizyty
  • Zasady komunikowania się z Pacjentem podczas opóźnień lub odwołania wizyty
  • Sposób pożegnania się z Pacjentem

Odległy termin konsultacji, odmowa udzielenia pomocy według zasad Pacjenta, niekompetentna obsługa w rejestracji, a nawet brak miejsca parkingowego przed placówką –niektórzy Pacjenci są skłonni rozpętać III wojnę światową z nawet bardziej prozaicznych powodów. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym poprzednim wpisie: Niezadowoleni pacjenci – dlaczego warto z nimi rozmawiać i dlaczego POWINIENEŚ to robić?

Zasada nr 1: Pacjenci kierują się przede wszystkim emocjami

Z każdym rokiem na rynku pojawia się coraz więcej prywatnych placówek medycznych. W obliczu rosnącej konkurencji właściciele i kierownicy przychodni muszą nieustannie monitorować satysfakcję Pacjentów i w razie konieczności od razu podwyższać standardy obsługi. Jak się okazuje, osoby korzystające z konsultacji i zabiegów coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na kwalifikacje lekarzy, ale również na to w jaki sposób są traktowani.
„Ludzie mogą zapomnieć, co powiedziałeś, mogą zapomnieć, co zrobiłeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki Tobie poczuli.” – twierdziła pisarka Maya Angelou. Pacjenci oczekują, aby pracownik recepcji z którym rozmawiają przez telefon był względem nich uprzejmy i rzeczowy, z cierpliwością odpowiadał na wszystkie pytania i rozwiewał wątpliwości oraz, aby personel medyczny w placówce był uśmiechnięty, życzliwy i pomocy.
Pacjent nie może czuć się lekceważony w poczekalni, musi mieć poczucie, że jest kimś naprawdę ważnym. Pamiętajmy, że odległość od gabinetu lekarskiego do drzwi wyjściowych jest na tyle krótka, że Pacjent w każdej chwili może odwołać umówioną wizytę i skierować swoje kroki do konkurencji.

Zasada nr 2: kolorystyka placówki medycznej i strojów personelu ma znaczenie

Wygląd kolorystyczny placówki medycznej ma olbrzymie znaczenie w odbiorze przez Pacjentów. Kolory ścian, mebli i strojów personelu medycznego nie mogą być dobrane przypadkowo. Każda barwa symbolizuje inne emocje, które mogą wpłynąć na zachowania Pacjentów. Warto więc zadbać, aby wygląd przychodni lekarskiej był spójny z całą strategią marketingową.
Najpopularniejsze kolory i ich oddziaływanie na samopoczucie Pacjentów:

  • Biel – kojarzy się z czystością, spokojem i zaufaniem
  • Zieleń – kolor harmonii oraz równowagi wewnętrznej, odrodzenia
  • Czerwień – symbolizuje życie i witalność, dodaje energii
  • Niebieski – barwa kojarzona z zaufaniem, stabilizacją i poczuciem bezpieczeństwem
  • Różowy – wyraża radość i optymizm, łagodzi stresy oraz stany napięciowe
  • Żółty – kolor dodający energii i pozytywnie wpływający na samopoczucie
  • Szary – barwa, która uspokaja i odpręża (musi być stosowana z umiarem, aby nie wywoływać smutku)
  • Czarny – kolor elegancji i luksusu, kojarzony może być również ze złem

Zasada nr 3: Należy dążyć do zbudowania trwalej więzi z Pacjentem

Jedną z najważniejszych zasad dobrego funkcjonowania przychodni lekarskiej jest umiejętne zbudowanie trwałej więzi z Pacjentem. Opiera się ona na kompleksowej i długofalowej opiece medycznej. Efekt ten można osiągnąć poprzez zatrudnienie lekarzy wielu specjalizacji, wprowadzeniu kart stałego Pacjenta, a także cykliczne ankiety dotyczące zadowolenia chorych ze świadczonych usług.
Właściwe podejście do chorych jest tym, co wyróżnia placówkę medyczną na tle konkurencji. Warto zatroszczyć się o nawiązanie z Pacjentami pełnej szacunku, zrozumienia i życzliwości długofalowej relacji. Niezbędne do tego będzie odpowiednie przeszkolenie personelu medycznego, regularne badanie poziomu satysfakcji, oraz dostosowanie wizualne placówki do oczekiwań Pacjentów (kwestie techniczne i kolorystyczne). Każda placówka medyczna za swój nadrzędny cel powinna postawić świadczenie usług na najwyższym poziomie, które zagwarantuje jej sukces i wzrost przychodów.

Tagi: ,

Kontakt

ADRES

ul. Niegolewskiego 17
01-570 Warszawa

TELEFON

tel. 22 120 20 89

E-MAIL

biuro@mediahealth.pl







    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

    Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci/