Dlaczego warto wykorzystywać serwisy geolokalizacyjne i branżowe w marketingu medycznym?

Dlaczego warto wykorzystywać serwisy geolokalizacyjne i branżowe w marketingu medycznym?

Strona internetowa, kanały social media i Google AdWords to nie jedyne narzędzia e-marketingu. Istotą rolę odgrywają również serwisy geolokalizacyjne i branżowe. Za pośrednictwem wizytówek, kont oraz profili rejestrowanych i dodawanych w serwisach, możliwe jest dotarcie do internauty poszukującego określonych usług. Dotyczy to również branży medycznej. W poniższym artykule wyjaśnimy, dlaczego managerowie placówek leczniczych powinni wprowadzać wizytówki w serwisach geolokalizacynych i branżowych.

Jak zostać znalezionym w sieci – serwis geolokalizacyjny 

Bywają sytuacje, których pacjenci poszukują placówki leczniczej znajdującej się na określonym terenie. W tym celu korzystają z aplikacji, wirtualnych map, a także serwisów geolokalizacyjncyh. Serwisy to grupa związanych ze sobą stron www pełniących funkcję wirtualnej mapki, na której opublikowana jest nazwa, adres i krótka charakterystyka placówki leczniczej zarejestrowanej w witrynie. Serwis geolokalizacyjny to praktyczne rozwiązanie, dzięki któremu zainteresowani mogą odnaleźć podmiot medyczny znajdujący się w określonej okolicy. Zakładając wizytówkę i umieszczając na mapie placówkę leczniczą, na takich serwisach, jak Google miejsca, www.wikimapia.pl, www.targeo.pl czy www.bizeo.pl manager ułatwia pacjentowi dostęp do poszukiwanego podmiotu leczniczego.

Jak poinformować o usługach – serwisy branżowe 

By podkreślić obecność podmiotu medycznego w sieci, manager powinien zadbać również o publikację wizytówek placówki leczniczej w serwisach branżowych. Serwisy te to grupa witryn internetowych, na których udostępniane są informacje o firmach, produktach i usługach związanych z określoną tematyką. Na rynku medycznym funkcjonuje kilkanaście branżowych witryn, jak chociażby najbardziej popularny www.znanylekarza.pl czy www.medswerwis.pl. Publikując na łamach serwisu informacje na temat placówki, ma ona znacznie większe szanse w dotarciu do pacjenta poszukującego określonych usług, porad lub badań. Obecność w sieci może zwiększyć zainteresowanie ze strony internautów i przynieść managerowi podmiotu medycznego pożądane korzyści.

Wady i zalety serwisów – pomoc agencji marketingu medycznego 

Korzystanie ze wsparcia serwisów geolokalizacyjnych i branżowych ma swoje zalety, a także wady. Główną korzyścią z obecności w witrynach jest dotarcie do zainteresowanej grupy odbiorców, którzy za pośrednictwem branżowych stron poszukują określonych usług medycznych. Spora ilość wizytówek wpływa również na naturalne pozycjonowanie strony placówki w wyszukiwarce Google. Ponadto większość serwisów nie pobiera opłat za publikację informacji o placówce, co daje możliwość skorzystania z darmowej reklamy. Same witryny są nieustannie dopracowywane tak, by korzystniej działały na rzecz zainteresowanych.

Jednak jedną z najważniejszych wad serwisów są problemy z zakładaniem profili i dodawaniem wizytówek. W celu uniknięcia spamu i sztucznych kont niektóre serwisy mają bardzo skomplikowany i trudny proces rejestracji. Administratorzy strony samodzielnie analizują wprowadzane wizytówki, co wydłuża czas ich publikacji, a w przypadku błędu doprowadza do automatycznego usunięci profilu. Nie każdy manager podmiotu medycznego ma czas, by wprowadzić dane i śledzić je w serwisie. Ponadto w sieci funkcjonuje wiele odpłatnych stron i aby inwestycja w wizytówkę opłacała się, warto najpierw dokładnie przeanalizować ofertę administratora. Ponieważ nie każdy manager podmiotu medycznego ma na ten temat potrzebną wiedzę i czas, warto w takich sytuacjach skorzystać z pomocy firmy zewnętrznej, a jest nią niewątpliwie dedykowana usługom branży medycznej agencja marketingowa.

close
Potrzebujesz więcej
informacji?
Oddzwonimy do Ciebie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@mediahealth.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest DN Daniel Nowocin z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 120 20 89. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://mediahealth.pl/polityka-prywatnosci

Zostaw numer
oddzwonimy!